Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vivacity vs. Agility vs. Typhoon : and the winner is....
#13
Tak for din tilbagemelding, Teddy Det må så være 2008 modellen, du har?

Lige et par spørgsmål, jeg håber nogen kan svare på:

1) Findes der uoriginale reservedele til Peugeot? Jeg hører, de originale er pebrede.

2) Kan det anbefales at vente med at fjerne begrænsninger?

3) Dækskift: kan der anbefales at købe helårsdæk og lade dem beholde de nye?

4) Den der rustbehandling, hvordan bærer jeg mig ad? Skal jeg bede værkstedet gøre det? Umiddelbart har jeg ikke tænkt mig at køre i minusgrader.

Jeg siger tak på forhånd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Lenny Skrev:Tak for din tilbagemelding, Teddy Det må så være 2008 modellen, du har?

Lige et par spørgsmål, jeg håber nogen kan svare på:

1) Findes der uoriginale reservedele til Peugeot? Jeg hører, de originale er pebrede.

2) Kan det anbefales at vente med at fjerne begrænsninger?

3) Dækskift: kan der anbefales at købe helårsdæk og lade dem beholde de nye?

4) Den der rustbehandling, hvordan bærer jeg mig ad? Skal jeg bede værkstedet gøre det? Umiddelbart har jeg ikke tænkt mig at køre i minusgrader.

Jeg siger tak på forhånd.

Ja, det må være en 2008'er. Den nye 2'er vil jeg ikke røre med en ildtang.

1) Ja - nogle dele ville jeg dog altid købe originalt, andre kan man måske spare lidt på. Passer du godt på dyret, får du nu ikke brug for meget andet end sliddele.

2) Det er der lige så mange meninger om, som der er profiler her på forummet. Når nu du har skilt den ad for at se hvordan vario systemet fungerer, så pas på den lille bagplade ikke ryger ned i en rist. De har så satans nemt ved at trille væk Blink med øjet

3) Personligt kører jeg på Sava's MC 32 WIN SCOOT dæk. Det er helårsdæk, som har en særdeles god holdbarhed. Ulempen er at de, for at stå fast i sne og isslag (det sidste har jeg prøvet, jeg kunne ikke gå på det, men Sava havde ingen problemer), er så nubrede at de hopper noget i forhold til mange andre dæk. Jeg har vænnet mig til det. Sava har reddet mig fra adskillige liggeture.

4) Se det har jeg ikke prøvet endnu, da jeg opdagede nødvendigheden af dette, for sent. Dinitrol har masser af gør-det-selv produkter, men om det er det rigtige, er der nok andre, der kan svare på.
Svar
#15
Lenny Skrev:2) Kan det anbefales at vente med at fjerne begrænsninger?
Well de fødes jo uden begrænsningerne.

Jeg fik fjernet skiven i min, i forbindelse med købet, og jeg ville gøre det igen.
Svar
#16
Tak for svarene

Teddy>tak for din tilbagemelding. Det forvirrer mig dog, at du både siger "fint valg" og bagefter, at du ikke ville røre 2'eren (mener du den nye? var de tidligere 4 taktere?) med en ildtang. Det er jo vist den maskine jeg lige har købt.

Mnc>det har du faktisk ret i, at de fødes uden skive. Så er spørgsmålet: hvis man kun fjerner skiven, hvad bliver hastigheden så? (Det er en 45 jeg har købt)
Svar
#17
Vivacity2 er en helt anden maskine, end 1'eren. Peugeot har fået en fix ide om at maskinerne var alt for gode, de solgte ikke nok reservedele. Så de har skruet 'lidt' (læs: meget) ned for kvaliteten på 2'eren Ked af det

Jeg har set på 2'eren i et udstillingslokale, flere ting var allerede gået i stykker på den - og den havde ikke trillet mere end de få meter fra værksted til udstilling :?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Lenny Skrev:Mnc>det har du faktisk ret i, at de fødes uden skive. Så er spørgsmålet: hvis man kun fjerner skiven, hvad bliver hastigheden så? (Det er en 45 jeg har købt)
Nu kan jeg ikke lige huske hvad dit valg blev, men min 4takter kører 55-ish på lige vej, og lidt over 60 hvis den får lidt hældning. Smil
Den kører på 30'er plader, men gætter på, at det kun har indflydelse på hvilke begrænsninger den "bør" have.
Svar
#19
Hej

jeg har brug for et hurtigt svar, skal nemlig hente min nye Vivacity 45 senere. Jeg tænker, hvor høj bliver hastigheden på sådan en, hvis man fjerner skiven? Den skulle nødig blive konfiskeret.
Svar
#20
(27-09-2010, 09:48)Lenny Skrev: Tak. Jeg har gode erfaringer med 12" hjul, så jeg vil helst ikke længere ned. Størrelsen og vægt på scooteren synes jeg også har noget at sige. Derfor kan jeg lide Kymco.

Er der andre gode 4-taktere til 10-11000?

Og hvad med PGO Big Max? Nogle feterer den, andre siger mindre flatterende ting om den. Jeg er forvirret.

Synes personligt slet ikke du behøver at tage hensyn til 10" eller 12" tommer dæk. Min PGO Galaxy med 10" dæk ligger godt på vejen. Der er intet problem at køre lang i det daglige eller et par ture Kolding-Odense.
Jeg ville mene at der vigtigste er at du køber en drift sikker scooter der starter hver gang. Jeg ville fortrække PGO. Men du må gøre op med dig selv hvor meget benzin økononien betyder. Min pgo 3 år gammel kører mellem 22 og 25 km/l. Smil
Svar


Forum spring: