Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tuning / fjerning af fartbegrænser på Giantco G-Buddy (30)
#1
Hej allesammen,

Køber i morgen denne scooter fra thansen: http://www.thansen.dk/product.asp?c=4291...1225841548

Den er sat til at køre 30, og dette er simpelthen bare for lidt til mig! :wink:

Har absolut ingen erfaring med tuning af knallerter, så håber på at I kan komme med nogen gode og nemme løsninger!

Jeg sigter efter en diskret tuning der gør at jeg havner på de 40-60 km/t!

I må undskylde hvis jeg virker amatøragtig, men det er nu engang min første oplevelse med tuning!

Ser frem til jeres hjælp, på forhånd tak!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Pil skiven / udskift gliderør til et uden begrænsning.
Alt efter hvilken er i en G-buddy.

Det er en begrænsning der gør at din knallert kun kører 30 ved høje omdrejninger, da den ikke udveksler alt det den kan (begrænsning).
Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det, og jeg er selv en knallert-mekanik newb. Smil

Evt. kan der vistnok også være noget hejs med CDI'en.

Men jeg vil lade andre komme ind på det - hvis det er nødvendigt at pille ved den på en G-buddy.
Svar
#3
Tak for det hurtige svar, Mnc!

Havde også regnet med at fjerne skiven, men jeg har virkelig ingen idé om hvordan jeg gør det!?

Kan du evt supplere med links til en guide?

Nu må du meget undskylde hvis jeg virker doven, og ikke selv går i gang med at lede. Men jeg går ud fra at du har mere erfaring med at navigere rundt i forummet!

Mange tak igen! Grin

Desuden, hvor meget vil jeg kunne komme op på med fjernet skive?
Svar
#4
Pineapler Skrev:Desuden, hvor meget vil jeg kunne komme op på med fjernet skive?
Puha, det er aldrig til at sige med sikkerhed.
Nogle af guru'erne kan nok komme med nogle idéer, da de kender lidt om hvilke motor der sidder på osv.

Min egen 4takt går omkring 60 på toppen (næsten 75 på speedometer), men om din kommer derop, det vil jeg ikke love dig.


Angående at pille skiven, så kan dette link måske hjælpe dig. Smil
Svar
#5
Mnc Skrev:Puha, det er aldrig til at sige med sikkerhed.
Nogle af guru'erne kan nok komme med nogle idéer, da de kender lidt om hvilke motor der sidder på osv.

Min egen 4takt går omkring 60 på toppen (næsten 75 på speedometer), men om din kommer derop, det vil jeg ikke love dig.


Angående at pille skiven, så kan dette link måske hjælpe dig. Smil
60 ægte km/t på en Agility, hvor kun gliderøret er skiftet, må være på en god dag. En GY6 motor kører nærmere ca. 55 km/t.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mange tak!

Altså hvis jeg havner på de 50-60 stykker er jeg mere end tilfreds!

Er der nogen ulemper ved at fjerne skiven? Tager scooteren skade på nogen måde, eller er den udelukkende til for at sørge for at man overholder de 30 km/t?

Kan du evt uddybe det du sagde om at udskifte gliderøret? Evt henvise til det gliderør jeg burde investere i?

På forhand mange tak! Grin
Svar
#7
kragen Skrev:60 ægte km/t på en Agility, hvor kun gliderøret er skiftet, må være på en god dag. En GY6 motor kører nærmere ca. 55 km/t.
Det er naturligvis med lidt hjælp fra tyngdekraften, hehe. Smil


Pineapler Skrev:Kan du evt uddybe det du sagde om at udskifte gliderøret? Evt henvise til det gliderør jeg burde investere i?
Nogle maskiner har en skive (som den i guiden), og nogle har et rør hvor skiven "sidder på" eller nærmere "er en del af"... Altså gliderøret har en "krave" som jeg mener det kaldes.
Røret skal derfor udskiftes med et glat gliderør.
Altså, det er enten eller. Smil

Jeg tror dog at en G-buddy har en skive.

Der er 5 søgeresultater på google med "giantco g-buddy gliderør".
Der er 141 søgeresultater på google med "giantco g-buddy skive".

Man behøver ikke være mekaniker for hurtigt at finde ud af sådan noget, åbenbart. Grin
Svar
#8
Jeg ved ikke, om din model er begrænset med et forhøjet gliderør eller en skive. Det opdager du med det samme, når du piller varioen af. Enten, sidder der en almindelig skive mellem remskiverne, eller også er der en forhøjning på det løse rør, varioen sidder på, på akslen. Du kunne oveje, at udskifte hele din vario med en bedre, f.eks. en Malossi Multivar. Så er du ude over det problem, da der følger et andet gliderør med i æsken.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Har lige forhørt mig med en kammerat der har en G Buddy, han siger at der sad en skive i hans, og ikke et forhøjet gliderør! Smil

Så det burde vel være piece of cake at få fjernet skiven, og dermed få topfarten skubbet lidt i vejret!

Af med møtrikkerne, af med skjoldet, af med tandhjulet, af med skiven, på med tandhjulet, på med skjoldet, på med møtrikkerne!

Har jeg forstået det korrekt?

Og igen, mange tak for hjælpen. I er meget hjælpsomme! Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tror det er på tide at jeg lader 'de andre' tage over - jeg har aldrig selv skillet min knallert ad. :P
Svar
#11
Pineapler Skrev:Har lige forhørt mig med en kammerat der har en G Buddy, han siger at der sad en skive i hans, og ikke et forhøjet gliderør! Smil

Så det burde vel være piece of cake at få fjernet skiven, og dermed få topfarten skubbet lidt i vejret!

Af med møtrikkerne, af med skjoldet, af med tandhjulet, af med skiven, på med tandhjulet, på med skjoldet, på med møtrikkerne!

Har jeg forstået det korrekt?

Og igen, mange tak for hjælpen. I er meget hjælpsomme! Grin
Du skal bruge et variotool til at holde varioen, så du kan løsne møtrikken, men ellers er det fremgangsmåden :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Kan I anbefale et variotool? Eventuelt linke til et?

Tak! Grin
Svar


Forum spring: