Søg Garagen Hej Gæst! Register

Regler Vedr. Konfiskering 2. Gang 30 vs. 45
#1
Hej forum. Jeg er for et par måneder siden blevet stoppet på min 30ér Stalker. Og jeg ved jo at hvis jeg bliver stoppet igen inden for de næste 2 eller 3 år. Eller hvordan det er. Så bliver den konfiskeret for real.

Men sad så lige og tænke på, hvad nu hvis jeg bliver taget på en stor knallert? Altså 45ér. Har kørekort osv. Bliver den snuppet hvis den er ulovlig? Eller får jeg så 2 chancer der også?

Håber nogen derude kender et svar!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Trytter Skrev:Hej forum. Jeg er for et par måneder siden blevet stoppet på min 30ér Stalker. Og jeg ved jo at hvis jeg bliver stoppet igen inden for de næste 2 eller 3 år. Eller hvordan det er. Så bliver den konfiskeret for real.

Men sad så lige og tænke på, hvad nu hvis jeg bliver taget på en stor knallert? Altså 45ér. Har kørekort osv. Bliver den snuppet hvis den er ulovlig? Eller får jeg så 2 chancer der også?

Håber nogen derude kender et svar!
Det, kender vi godt svaret på. Bliver du taget på en knallert, der er ulovligt konstruktivt ændret anden gang på tre år, kan knallerten medfør færdselslovens §133a, stk 5 konfiskeres. Det er i den forbindelse ligegyldigt, hvilken, eller hvis, knallert, du bliver taget på, første og anden gang. "Klippet" er nemlig personligt, og følger dermed personen, og ikke knallerten. Det er også underordnet, om knallerten er en stor- eller lille knallert. De er begge, per definition, knallerter. Du får altså ikke to nye forsøg Ked af det .
Citat:§ 133 a, stk. 5. En knallert, som er konstruktivt ændret med henblik på hastighedsforøgelse, eller som er i en sådan ulovlig stand, at den, for så vidt angår lille knallert, kan køre 43 km i timen eller derover og, for så vidt angår stor knallert, kan køre 64 km i timen eller derover, skal konfiskeres, hvis ejeren (brugeren) af knallerten en gang tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i en tilsvarende overtrædelse af § 67, stk. 2. Konfiskation kan dog undlades, hvis særlige grunde taler derfor.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Hmm er det ikke noget med hvis man bliver taget på en 45'er, og den er ulovlig, så får man et klip i kortet? Reglerne for en 45'er og en bil er vel stort set det samme bødemæssigt?
Svar
#4
Gerner Skrev:Hmm er det ikke noget med hvis man bliver taget på en 45'er, og den er ulovlig, så får man et klip i kortet? Reglerne for en 45'er og en bil er vel stort set det samme bødemæssigt?
Når det gælder "klip", for at have foretaget ulovlige ændringer, har det intet at gøre med de "klip", man ellers kender, når det gælder kørekort. Man får ikke klip i sit kørekort, for de ulovlige indgreb. Men bliver du samtidigt taget for, at køre for stærkt på en 45'er, gælder det almindelige "klippesystem" i kørekortet. Det samme, hvis du på 45'eren laver de overtrædelser, der iøvrigt udløser klip for billister og motorcyklister. Så måske, skulle vi kalde det et "gult kort" istedet, når det gælder "ulovlige konstruktive ændringer" på knallerter, stor eller lille Smil .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Når det gælder "klip", for at have foretaget ulovlige ændringer, har det intet at gøre med de "klip", man ellers kender, når det gælder kørekort. Man får ikke klip i sit kørekort, for de ulovlige indgreb. Men bliver du samtidigt taget for, at køre for stærkt på en 45'er, gælder det almindelige "klippesystem" i kørekortet. Det samme, hvis du på 45'eren laver de overtrædelser, der iøvrigt udløser klip for billister og motorcyklister. Så måske, skulle vi kalde det et "gult kort" istedet, når det gælder "ulovlige konstruktive ændringer" på knallerter, stor eller lille Smil .
Så kan det vist ikke udtrykkes mere klart. Grin

:thumpup:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jamen tak for svaret Kragen Smil fin forklaring. Smil
Svar
#7
Jeg fik for ca et år siden et "klip" i scooterkørrekortet fordi de mente min scooter var ulovlig ( speedfight3rs)
Og den blev målt til 47km pg runder ned til 45km på rullefelt og det skal siges jeg kørte max15km i timen da de stoppede mig.
Jeg troede selv jeg var lovlig og valgte selvom jeg på lang afstand havde set dem at køre der hen forbi fordi jeg skulle den vej.
Jeg købte scooteren da den hade kørt 700km hvor dn havde en ulovlig udstødning på som jeg skiftede til standard og fik afvide der ikke var pillet ved andet på den men jeg tog imod bøden og tænkte der var måske noget ved den.. Og tog den direkte til en mekaniker som satte noget ekstra begrænsning i og nu står jeg og er ret træt af jeg ikke fjorde noget ved det for hvem vil køre ulovlig for 3km i timen? Og jeg kunne nemt ha kørt fra dem. Da jeg så læste pagrafen med at det er ulovlig hvis hensigten er hastigheds forøgelse er det ulovlig men det var det jo aldrig? Jeg havde jo i go tro kørt lovlig.
Så har jeg stadig mulighed for at klage over det?
Hvis der er nogen der kender til reglerne må de meget gerne kontaktet mig enten eller helst over mobil på
XX XX XX XX
Hilsen Christian
Håber i kan hjælpe mig Smil

Mobil nummer fjernet.
/DarkSide
Svar
#8
(24-04-2012, 19:36)Gehlert Skrev: Jeg fik for ca et år siden et "klip" i scooterkørrekortet fordi de mente min scooter var ulovlig ( speedfight3rs)
Og den blev målt til 47km pg runder ned til 45km på rullefelt og det skal siges jeg kørte max15km i timen da de stoppede mig.
Jeg troede selv jeg var lovlig og valgte selvom jeg på lang afstand havde set dem at køre der hen forbi fordi jeg skulle den vej.
Jeg købte scooteren da den hade kørt 700km hvor dn havde en ulovlig udstødning på som jeg skiftede til standard og fik afvide der ikke var pillet ved andet på den men jeg tog imod bøden og tænkte der var måske noget ved den.. Og tog den direkte til en mekaniker som satte noget ekstra begrænsning i og nu står jeg og er ret træt af jeg ikke fjorde noget ved det for hvem vil køre ulovlig for 3km i timen? Og jeg kunne nemt ha kørt fra dem. Da jeg så læste pagrafen med at det er ulovlig hvis hensigten er hastigheds forøgelse er det ulovlig men det var det jo aldrig? Jeg havde jo i go tro kørt lovlig.
Så har jeg stadig mulighed for at klage over det?
Hvis der er nogen der kender til reglerne må de meget gerne kontaktet mig enten eller helst over mobil på
XX XX XX XX
Hilsen Christian
Håber i kan hjælpe mig Smil


Det bliver jo meget svært for dig at bevise at din hensigt ikke var at køre for stærkt. Derfor kan det ikke betale sig at klage over det, da den jo kørte for hurtigt på rullefeltet. Grænsen er 43 km/t på rullefelt. Regler er regler. Man kan så mene at politiet skyder gråspurve med kanoner, men sådan er loven desværre.

P.S Lad være med at smide dit tlfnr offentligt herinde, det kan misbruges Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
Det er dit ansvar alene at den kun kører hvad den må, ingen andres.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(24-04-2012, 19:36)Gehlert Skrev: Jeg fik for ca et år siden et "klip" i scooterkørrekortet fordi de mente min scooter var ulovlig ( speedfight3rs)
Og den blev målt til 47km pg runder ned til 45km på rullefelt og det skal siges jeg kørte max15km i timen da de stoppede mig.
Jeg troede selv jeg var lovlig og valgte selvom jeg på lang afstand havde set dem at køre der hen forbi fordi jeg skulle den vej.
Jeg købte scooteren da den hade kørt 700km hvor dn havde en ulovlig udstødning på som jeg skiftede til standard og fik afvide der ikke var pillet ved andet på den men jeg tog imod bøden og tænkte der var måske noget ved den.. Og tog den direkte til en mekaniker som satte noget ekstra begrænsning i og nu står jeg og er ret træt af jeg ikke fjorde noget ved det for hvem vil køre ulovlig for 3km i timen? Og jeg kunne nemt ha kørt fra dem. Da jeg så læste pagrafen med at det er ulovlig hvis hensigten er hastigheds forøgelse er det ulovlig men det var det jo aldrig? Jeg havde jo i go tro kørt lovlig.
Så har jeg stadig mulighed for at klage over det?

Det er ultimativt, dit ansvar at maskinen ikke kan køre hurtigere, end det lovlige.
Mulighed for at klage, har man altid - men i dit tilfælde, vil den falde til jorden med et hult drøn.
Svar
#11
Er jeg også godt klar over men har bare hørt mange snakke om at når maskinen er kørt til kan den nogen gange køre hurtigere..
Og det begrænsning der blev sat i var ud over Std så mener han puttede mere i end den som standard havde.. Pg når det drejer sig om 2km/t
Det er der vel ingen der vil gøre sig til ulovlig for?
Og hvis jeg vil klage over det er det så bare at henvende sig på stationen ?
Svar
#12
(25-04-2012, 14:05)Gehlert Skrev: Er jeg også godt klar over men har bare hørt mange snakke om at når maskinen er kørt til kan den nogen gange køre hurtigere..
Og det begrænsning der blev sat i var ud over Std så mener han puttede mere i end den som standard havde.. Pg når det drejer sig om 2km/t
Det er der vel ingen der vil gøre sig til ulovlig for?
Og hvis jeg vil klage over det er det så bare at henvende sig på stationen ?

Der er mange eksempler på, at maskinen kører hurtigere end den må med alle begrænsninger i, men vi mangler stadig, at finde en logisk forklaring, da det ikke er en del der som sådan slides.
Derfor er det stadig dit ansvar at få den til at køre lovlig, uden at benytte andre begrænsninger end de, som er standart. Det betyder, at du ikke må montere en anden skive, hvis den ikke er lavet af de samme, som har lavet den fra standart. Hvis man har en ulovlig maskine, og laver sin egen drosling er det også en konstruktiv ændring, hvilket er bøde på højde med en hammertunet maskine. Grin
Loven er noget lort, men i realiteten mener jeg ikke, at de kigger i varioen uden grund. Du kan eventuelt betale dig til at få lavet en bredere skive, men åbner de vario er den stadig ulovlig. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: