Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooter - Men hvilken ?
#13
Søren26 Skrev:Jeg tænker lidt at Johannes` Runner gik død i jylland, og nu igen efter KUN 52.000km min har kørt næsten 78.000km og uden ballade. Smil, den har ik været til Service siden 70.000km

Så derfor har jeg svært ved at se hvorfor Gilera er dyre og hvorfor nogen hader PGO,

Du sammenligner en Runner der er top tunet, mod en standard Hot50 ?

Hvis der havde været samme antal tun dele på din Hot50, så havde den også været død de første 10 gange nu.

Det giver ikke ret meget mening, grunden til den døde i jylland var pga af en kilerem fra thansen, det kunne man næsten sige sig selv.

Jeg hader skam ikke PGO, men der er kvalitets forskel på en PGO og en Gilera.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
DarkSide Skrev:Du sammenligner en Runner der er top tunet, mod en standard Hot50 ?

Hvis der havde været samme antal tun dele på din Hot50, så havde den også været død de første 10 gange nu.

Det giver ikke ret meget mening, grunden til den døde i jylland var pga af en kilerem fra thansen, det kunne man næsten sige sig selv.



Arg... standard og standard, pillet skive og JK udstødning men ellers ja, jeg er i den overbevisning at en scooter holder bedst uden for meget tun osv Smil
Svar
#15
Søren26 Skrev:Arg... standard og standard, pillet skive og JK udstødning men ellers ja, jeg er i den overbevisning at en scooter holder bedst uden for meget tun osv Smil

Det gør den også, helt sikkert, der vil altid komme problemer når man begynder at ændre på motoren, selvom der er nogen få maskiner der bliver tunet, og så kører resten af deres tid uden problemer.

Jeg har ingen problemer med min SR50 der er tunet, den starter og kører hverdag.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#16
DarkSide Skrev:Det gør den også, helt sikkert, der vil altid komme problemer når man begynder at ændre på motoren, selvom der er nogen få maskiner der bliver tunet, og så kører resten af deres tid uden problemer.

Jeg har ingen problemer med min SR50 der er tunet, den starter og kører hverdag.


Er nu stadig spændt på om min motor, holder når jeg passere 100.000km ville gerne forbi Jps`106.000
Svar
#17
Søren26 Skrev:Er nu stadig spændt på om min motor, holder når jeg passere 100.000km ville gerne forbi Jps`106.000

Det tror jeg den gør, men om jeg synes det gælder ved jeg ikke rigtigt Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
DarkSide Skrev:Det tror jeg den gør, men om jeg synes det gælder ved jeg ikke rigtigt Blink med øjet



Selvføgelig gælder det da, kører da med samme motor stadigvækSmil
2 cylinder kit. 2 vario`er 2 blæse hjul. 1 kobling. og 1 start motor. resten er jo det samme som da den var ny. har jo så os skiftet rem og ruller og 3 udstødninger
Svar
#19
Søren26 Skrev:Selvføgelig gælder det da, kører da med samme motor stadigvækSmil
2 cylinder kit. 2 vario`er 2 blæse hjul. 1 kobling. og 1 start motor. resten er jo det samme som da den var ny. har jo så os skiftet rem og ruller og 3 udstødninger

Jeg tænker mere udgift vs at holde den kørende, du har altså brugt en mindre formue.

Min SR50 skal nok ramme 100.000 på et tidspunkt, og så er jeg en klar vinder, jeg har nemlig ikke brugt ret meget på den Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#20
DarkSide Skrev:Jeg tænker mere udgift vs at holde den kørende, du har altså brugt en mindre formue.

Min SR50 skal nok ramme 100.000 på et tidspunkt, og så er jeg en klar vinder, jeg har nemlig ikke brugt ret meget på den Grin



Griner, vendt om så har jeg kørt mine første 78.000km siden 2008, så der vinder jeg med garanti.

Men ja jeg har jo så os en service bog som stort set er fyldt til punkt og prikke med stempler, og ja det har været dyrt , men sådan er det når man ik selv kan skrue på en maskine og de 2 første år er der jo garanti på den
Svar
#21
DarkSide Skrev:Jeg tænker mere udgift vs at holde den kørende, du har altså brugt en mindre formue.

Min SR50 skal nok ramme 100.000 på et tidspunkt, og så er jeg en klar vinder, jeg har nemlig ikke brugt ret meget på den Grin
Det ville Jps' også have gjort, hvis han havde sendt den på værksted til regelmæssig service osv., istedet for, at lave det hele selv - så det argument holder ikke :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
kragen Skrev:Det ville Jps' også have gjort, hvis han havde sendt den på værksted til regelmæssig service osv., istedet for, at lave det hele selv - så det argument holder ikke :P

Det kan vi så diskutere fra nu af og til den rammer 200.000, der må være en grænse for hvor meget man skal poste i en scooter for at holde den kørende.

Jeg synes dog stadigt 30.000 pr cylinder kit er en anelse lidt, der har været meget slidtage åbenbart.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#23
DarkSide Skrev:Det kan vi så diskutere fra nu af og til den rammer 200.000, der må være en grænse for hvor meget man skal poste i en scooter for at holde den kørende.

Jeg synes dog stadigt 30.000 pr cylinder kit er en anelse lidt, der har været meget slidtage åbenbart.


Har ingen ide om hvor langt en cylinder burde ku kører, men nr 1 klarede 30.000km , nr 2 klarede 31.000km
Svar
#24
Søren26 Skrev:Har ingen ide om hvor langt en cylinder burde ku kører, men nr 1 klarede 30.000km , nr 2 klarede 31.000km

Min overlevede 60.000 km, og døde kun pga af oliepumpen gav op Smil

Den har selvfølgelig fået nyt stempel et par gange.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: