Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooter - Men hvilken ?
#25
DarkSide Skrev:Det kan vi så diskutere fra nu af og til den rammer 200.000, der må være en grænse for hvor meget man skal poste i en scooter for at holde den kørende.

Jeg synes dog stadigt 30.000 pr cylinder kit er en anelse lidt, der har været meget slidtage åbenbart.
Tjah, det kan der være noget om, men skal man følge servicebogen, med service for hver 2.000 km, og en pris på service herinde i hovedstaden på 1.500 kr, så vil det alene give en udgift, for de 100.000 km på 50x1.500kr=75.000 kr., hvoraf de ca. 70.000 kr. nok er arbejdsløn Fortvivlethock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
DarkSide Skrev:Min overlevede 60.000 km, og døde kun pga af oliepumpen gav op Smil

Den har selvfølgelig fået nyt stempel et par gange.


Jeg fik den besked, at det var billigere og skiftet begge ting samtigt, plus at det var ligesom på en cykel hvor man jo skifter kæde og bag tandhjul samtidig.

Ellers slider man den nye kæde hurtigere
Svar
#27
kragen Skrev:Tjah, det kan der være noget om, men skal man følge servicebogen, med service for hver 2.000 km, og en pris på service herinde i hovedstaden på 1.500 kr, så vil det alene give en udgift, for de 100.000 km på 50x1.500kr=75.000 kr., hvoraf de ca. 70.000 kr. nok er arbejdsløn Fortvivlethock:

Ja, der er ingen der har sagt det skal være billigt, jeg synes dog service efter hver 2000 km er alt for meget, jeg tjekker først min efter 6-7000 km, og så altid inden den skal på langtur.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#28
Søren26 Skrev:Jeg fik den besked, at det var billigere og skiftet begge ting samtigt, plus at det var ligesom på en cykel hvor man jo skifter kæde og bag tandhjul samtidig.

Ellers slider man den nye kæde hurtigere

Du blev snydt, jeg er overbevist om du kunne have kørt 50-60000 på en cylinder med stempel skift ved omkring de 30.000.

Et stempel koster 250 kr eller sådan noget, så kan du jo regne på det Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#29
DarkSide Skrev:Du blev snydt, jeg er overbevist om du kunne have kørt 50-60000 på en cylinder med stempel skift ved omkring de 30.000.

Et stempel koster 250 kr eller sådan noget, så kan du jo regne på det Grin


Den ene gang jeg fik det skiftet, kiggede jeg på det blev skiftet og der mener jeg altså at stempel og cylinder lå i en pose sammen i en æske fra PGO made in taiwan
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
De burde nu kunne skaffe stempler alene også, men altså.

Der har stadigt været kilometer tilbage i de kit du har fået skiftet, de skulle bare have haft et frisk stempel Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#31
DarkSide Skrev:De burde nu kunne skaffe stempler alene også, men altså.

Der har stadigt været kilometer tilbage i de kit du har fået skiftet, de skulle bare have haft et frisk stempel Smil


Så ved jeg det, når jeg runder 90.000km Smil tak for den info, lige pt har jeg kørt 7800km siden sidste tjek.

så det er vist snart på tide igen
Svar
#32
Når den så runder 100.000 laver du en SG, og sælger den med 500 km på klokken Blink med øjet

Det er selvfølgelig fis Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#33
DarkSide Skrev:Når den så runder 100.000 laver du en SG, og sælger den med 500 km på klokken Blink med øjet

Det er selvfølgelig fis Smil


Haha, planen var nu at lade den kører videre ind til den gir op selv, og har jo os bil og er snart færdig med kørekortet.

Men derfor stopper jeg ik med at kører scooter
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Søren26 Skrev:Haha, planen var nu at lade den kører videre ind til den gir op selv, og har jo os bil og er snart færdig med kørekortet.

Men derfor stopper jeg ik med at kører scooter

Jeg ville nok stoppe med at betale for service når den rammer de 100.000, og så selv begynde, så kan du også lære lidt, kan ikke være svært for en cykelsmed Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#35
DarkSide Skrev:Jeg ville nok stoppe med at betale for service når den rammer de 100.000, og så selv begynde, så kan du også lære lidt, kan ikke være svært for en cykelsmed Smil



Det gør jeg sikkert osSmil næh man skal vel bare sætte sig ind i det
Svar
#36
Søren26 Skrev:Det gør jeg sikkert osSmil næh man skal vel bare sætte sig ind i det

Ja, sådan en 2takt motor er meget simpel, og har man hænderne rigtigt skruet på, er det slet ikke noget problem.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: