Søg Garagen Hej Gæst! Register

CDI begrænsning kan saves væk på Agility?
#1
Jeg er faldet over dette.
http://www.crazymoto.net/index.php?showtopic=145621

Første forsøg på oversættelse tyder på noget i stil med en tidligere tråd, hvor man kunne save begrænsningen i CDI til ZIP 4T væk.
Her er det dog til Kymco Agility.

Mit franske er dog langt fra nok her, og
http://translation.paralink.com/default.asp
hjælper kun lidt.

Noget andet er, om jeg har lyst til at forsøge mig.
CDI'en er trods alt en stump til 1000 kr Fortvivlethock:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ser spændende ud Smil
Oh... ville så gerne at nogen fandt en måde til at fjerne cdi begrænsningen på min Super 9.
TruckStar
Svar
#3
Jeg kan vel tyde den 'overvældende' svarmasse her til, at der ikke er så mange franskkyndige herinde Ked af det
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#4
Bonjour, je viens de finir le debridage de mon scoot sans depenser 1 centime.

Davs, jeg har lige fjernet begrænsningen på min scooter udet at det har kostet mig noget som helst

Je vais donc vous dire et vous faire voir ce que j'ai fais.

Jeg vil fortælle jer og vise jer hvordan

pour commencer, le boitier CDI.


til at begynde med, CDIen

l se trouve à coté de la battirie, a l'endroit ou vous mettez vos pieds, juste sous la petite trappe.

Befinder sig ved siden af batteriet, der hvor fødderne hviler, lige under
et lille dæksel

Démonter celle ci, vous y voyez:

Afmonter og I ser følgende:

Debranchez les 2 cosses verte, ce qui vous done ceci:

Arbejd på de to grønne "dingenoter" (beklager her, ved ikke hvad "cosse" er)


le mien est déja modifié, et n'ayant pas trouvé de tutos sur ce model, j'ai du creuser large pour trouver...

min er allerede modificeret og uden info om denne model, har jeg ledt længe....

La bride electronique se situe a l'endroit indiqué par le tournevis, a 5 mm du bard et a 5 mm de profondeur.

Den elektroniske begrænser er placeret svarende til spidsen af skruetrækkeren, 5 mm fra kanten og 5 mm i dybden

comme cela:

lige netop der:

donc, ou bien vous creuser delicatement pres du bord, ou bien, vous pouvez couper avec une scie a metaux a cet endroit, a 45 degres verticalemen et couper sur 1 cm, c'est plus discret...

Enten skærer I forsigtigt eller med en lille sav, 45 grader lodret og 1 cm ned, det er mere diskret.

voila pour la partie CDI.

det var hvad CDIen angår

og så fortæller han om hvordan man fjerner begrænsningen i variatoren.


Håber det hjælper..........
Svar
#5
Cykelløs Skrev:donc, ou bien vous creuser delicatement pres du bord, ou bien, vous pouvez couper avec une scie a metaux a cet endroit, a 45 degres verticalemen et couper sur 1 cm, c'est plus discret...

Enten skærer I forsigtigt eller med en lille sav, 45 grader lodret og 1 cm ned, det er mere diskret.
Det viser bare, hvor meget franskmænd kan tale ude at sige ret meget Smil)

Ellers var der en del uddybende oversættelser i forhold til den, jeg fik igennem http://translation.paralink.com/default.asp , der naturligvis var sat til engelsk som destination. (Masser af bøvl med at tyde fejl omkring ord med flere betydninger Smil )
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er sku flot arbejde Cykelløs.
Du får lige en lille bonus Blink med øjet
Svar
#7
Jeg ville nok betænke mig en ekstra gang inden jeg fjernede den begrænsning. På 4T motorer er rpm. begrænseren ikke bare en effektbegrænser men også en sikkerhedsforanstaltning, der forhindrer at ventilerne "svømmer" ved for høje omdrejninger, hvis de får lov til det, er der stor chance for at en ventil el. 2 brækker når motoren skydes helt af.
Svar
#8
Energy Skrev:Jeg ville nok betænke mig en ekstra gang inden jeg fjernede den begrænsning. På 4T motorer er rpm. begrænseren ikke bare en effektbegrænser men også en sikkerhedsforanstaltning, der forhindrer at ventilerne "svømmer" ved for høje omdrejninger, hvis de får lov til det, er der stor chance for at en ventil el. 2 brækker når motoren skydes helt af.
Her må jeg nok være enig!
Er ventilfjederen ikke hård nok, når ventilen ikke at lukke i tide, når stemplet kommer flyvende.
Og sådan en ventil har jo også en masse. Sammen med fjederen har vi en regulær svingningskreds, og sådan en har en resonansfrekvens, hvor bevægelsesudsvinget bliver aldeles ukontrolabelt!

(Mekanisk modelering var et af mine gode fag under ingeniørstudiet Smil
Specielt, da det hele kunne konverteres til elektroniske komponenter, vi kunne regne på Smil) )
Svar
#9
Fin oversættelse. cosses ="dingenoter", er kabelsko på dansk :wink:
Jeg vil på det kraftigste fraråde, at man foretager det lille kirurgiske indgreb på en "droslet" motor. Såfremt indgrebet virker, vil en droslet Agility 4-takt motor efter al sandsynlighed "brænde af" pga. de højere omdrejninger. Såfremt man har fjernet "begrænsningen" i varioen, skulle der derimod ikke være nogen problemer med at "overdreje" motoren, da den uden begrænseren i varioen ikke har kræfter nok til at opnå for høje omdrejninger; medmindre man kører ned ad bakke med solen og vinden i ryggen :? I øvrigt kan du ned ad bakke teste, hvornår cdi'en slår fra. På en Agility uden drosling i varioen bør det ligge omkring 70 km/t på "uret"; så hvis du "kun" kan køre en 65 km/t på uret på lige vej, vil en ændring af cdi'en ikke kunne give noget, da motoren så ikke engang er istand til at trække omdrejningerne op til cdi'ens maks.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:. På en Agility uden drosling i varioen bør det ligge omkring 70 km/t på "uret"; så hvis du "kun" kan køre en 65 km/t på uret på lige vej, vil en ændring af cdi'en ikke kunne give noget, da motoren så ikke engang er istand til at trække omdrejningerne op til cdi'ens maks.

der er jeg så uenig med dig!

jeg brugte denne guide: http://www.bekesnet.hu/~efel/Agility%205...%20eng.htm

og min kører nu 75 på speedo, istedet for de 65 den kørte før Blink med øjet
jeg har desuden sendt linket til en af mine venner, som har lavet det samme, og hans er også steget ca 10km/t på toppen ifølge speedo Blink med øjet
Svar
#11
Citat:der er jeg så uenig med dig!

Jeg beklager, at jeg ikke har udtrykt mig mere tydeligt. CDI'en nedsætter tændingerne, når/hvis omdrejningerne når til et vist antal. Dette antal skulle ved udroslet vario svare til en speedometerhastighed på omkring 70 km/t (alt efter vægt, dæk osv. fra 72-75 km/t hvilket er det maksimale den lille motor kan trække - jeg har haft den korrekte formel, men den er væk Græder ). Hvis den allerede slår fra ved speedometer 65, er din fejlvisning på uret måske mindre, eller rullerne er lettere og bevirker, at omdrejningerne er højere end normalt. Det tidspunkt hvor cdi'en slår fra, kan du som sagt konstatere, ved at køre ned ad bakke, og så høre/se hvornår motoren gør "modstand". Hvis det først sker ved 75 km/t på uret, er der intet at hentet ved at "kastrere" cdi'en, hvis du normalt kun kan køre 65 - så når du jo ikke engang op på de omdrejninger, der aktiverer begrænsningen i cdi'en. Men selvfølgelig, hvis den ned ad bakke allerede slår fra ved 65 på uret, så kan der være noget at hente.
PS! En test med en 80'er cylinder viste, at topfarten ikke bliver meget højere end 80-85 på uret, men at accellerationen fik et ordentligt skub. Så hvis man vil ud og køre stærkere, må man købe en anden maskine.
Se evt.:
[code]http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=1501&highlight=agility[/code]
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: