Søg Garagen Hej Gæst! Register

Et nærmere kik i Agility's motorrum
#13
nej men jeg blev ved med at få beskeden filen er for stor. men hvis man kan få en min. filstørrelse, så kan jeg jo bare dele den op i en masse små bider.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Den her skitse fandt jeg dybt inde i en af filerne. Det der x-tra, som altså også involverer dimsen på næstsidste billede i min første post, har åbenbart noget med renere udstødning at gøre. Muligvis endda den efterfølgende kat, som JPS var inde på.


OBS Har tilladt mig at fjerne billedet, da det intet viste. Det var sort over det hele, som Steen55 er inde på Smil: JPS
Svar
#15
Den ser mig noget sort ud.
Svar
#16
Filen ligger i mit pers. galleri (øverst/først. Noget med Motor skematisk). Og umiddelbart så det meget godt ud, da jeg testede posten. Det er dog en PNG fil, hvor alle de øvrige er JPG.

Når jeg kommer hjem, vil jeg konvertere og prøve igen.
Den her maskine har en hurtigere forbindelse, men CPU/OS er trille-sløvt!. (750 MHz, Win ME) :zzz:
Svar
#17
Så prøver vi igen. denne gang som jpeg.
[Image: album_pic.php?pic_id=537]
De 'nye' ting er alt det omkring 'Secondary Air' og 'Reed Valve'.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Kan stadig ikke se sammenhængen i at det skulle give en mere miljøvenlig udstødning. Tager den ikke bare nærmest noget frisk luft og putter i udstødningen?
Svar
#19
jeg fik lige lavet så folk kan hente manualen på http://www.esnips.com/web/agilitymanual :thumpup:
Svar
#20
steen55 Skrev:Kan stadig ikke se sammenhængen i at det skulle give en mere miljøvenlig udstødning. Tager den ikke bare nærmest noget frisk luft og putter i udstødningen?
Ifølge manualen omkring det her så vil systemet ved lave hastigheder (under 50 km/t (sikkert lavere afdroslet)) lede x-tra luft ind i udstødningen, så kulilte kan iltes til det mere uskadelige kultveilte.
Svar
#21
pdchr Skrev:jeg fik lige lavet så folk kan hente manualen på http://www.esnips.com/web/agilitymanual :thumpup:

Kanon ! Takker
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Citat:Ifølge manualen omkring det her så vil systemet ved lave hastigheder (under 50 km/t (sikkert lavere afdroslet)) lede x-tra luft ind i udstødningen, så kulilte kan iltes til det mere uskadelige kultveilte.
Underlig form for "katalysator" Det er jo klart udstødningen indenholder færre % skadelige stoffer når der frisk luft i, men der kommer jo også flere "liter" luft ud Fortvivlethock:
Svar
#23
Kulilte er et produkt af en ufuldstændig forbrænding.
Bygas var for en stor dels vedkommende kulilte, hvorfor den var så farlig. Den blev fremstillet ved at opvarme kul i en lukket beholder, så forbrændingen ikke blev fuldstændig. Bilgeneratorerne under krigen fungerede efter samme princip, blot fortrinsvis med træ.

Jeg gætter på, at udstødningsgassernes temperatur kombineret med x-tra ilt her får bugt med en del kulilte.
Desværre er min kemi-lærdom en anelse rusten nu om stunder, :oops:
så helt sikker er jeg ikke.
Svar
#24
pdchr Skrev:jeg fandt den på et eller andet italiensk site i august 2005

Jeg har lagt en engelsk manual op her:
[code]http://rapidshare.com/files/6988613/Agility.pdf.html[/code]
Jeg går ud fra, at det er den samme - den fylder ihverfald det samme, 17 Mb og er på 183 sider med masser af billeder og tegninger!
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: