Svar: 519
Tråde: 52
Tilmeldt: Sep 2010
Jeg har en del problemer når jeg skal tænde min SF2 på kold opstart. Det er som om den ikke vil tage fat, og tændrøret giver gnist og er renset.
Da min ven skulle tænde den for et par dage siden holdte han for kaburatoren (luftfilter var taget af). Nogen siger det er min choker som er død, men?
Hvis det er chockeren som er problemet, hvordan tjekker jeg den så?
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Gerner Skrev:Jeg har en del problemer når jeg skal tænde min SF2 på kold opstart. Det er som om den ikke vil tage fat, og tændrøret giver gnist og er renset.
Da min ven skulle tænde den for et par dage siden holdte han for kaburatoren (luftfilter var taget af). Nogen siger det er min choker som er død, men?
Hvis det er chockeren som er problemet, hvordan tjekker jeg den så? Som din ven gjorde . Holde hånden for luftfilteret/luftindtaget. Hvis det hjælper, når den er kold, og den ellers starter villigt, når den er varm, så er din choker sikkert defekt. Er det en elektrisk autochoker, kan du pille den af, og forbinde den direkte til batteriet. Nålen skal så bevæge sig langsomt, og retur igen, efter 1-2 min. Gør den ikke det, skal du have en ny autochoker. Hvis den gørd et, så tjek lige, at den får strøm fra de normale ledninger.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 519
Tråde: 52
Tilmeldt: Sep 2010
Pis.. så er det min chocker som er død..
Den startede nemt da jeg tog hånden for kabu (stoppede stort set med det samme da jeg tog min hånd væk), prøvede så efter at tænde uden at sætte min hånd for, og der startede den ikke..
Orker ikke lige at tjekke det med at pille min chocker af, da jeg ikke lige tør ^^ aner ikke hvordan man gør.
Svar: 519
Tråde: 52
Tilmeldt: Sep 2010
Når ja..
Er det skadeligt at køre med defekt chocker? for skal jo kunne starte den og køre i skole imens ^^
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Gerner Skrev:Når ja..
Er det skadeligt at køre med defekt chocker? For skal jo kunne starte den og køre i skole imens ^^ Ikke, hvis du lige lader den blive varm, før du laver hjulspind derudad .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 123
Tråde: 39
Tilmeldt: Oct 2009
Jeg har en sprit ny Autochoker til en original 12mm Gürnter karburator (standard til speedfight) som du kan købe for en 100kr, virker udemærket. dog skal kablerne på den laves om da de er sådan nogle stik. men det kan let lodes sammen og evt. kan jeg gøre det for dig hvis du vil
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Morten-Turi Skrev:Jeg har en sprit ny Autochoker til en original 12mm Gürnter karburator (standard til speedfight) som du kan købe for en 100kr, virker udemærket. dog skal kablerne på den laves om da de er sådan nogle stik. men det kan let lodes sammen og evt. kan jeg gøre det for dig hvis du vil Gürtner er ikke eneste standard på Speedfigther - det afhænger af år og serie :wink: . De fleste, er dog med en Gürtner. De andre, har en afart af en Del'Lorto.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 123
Tråde: 39
Tilmeldt: Oct 2009
kragen Skrev:Gürtner er ikke eneste standard på Speedfigther - det afhænger af år og serie :wink: . De fleste, er dog med en Gürtner. De andre, har en afart af en Del'Lorto.
Det lyder meget rigtigt, men jeg bruger faktisk min gamle autochoker fra min gamle karb da jeg ikk gad rode med ledninger, og min er fra 2004. og de er HELT ens de autochokere (:
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Morten-Turi Skrev:Det lyder meget rigtigt, men jeg bruger faktisk min gamle autochoker fra min gamle karb da jeg ikk gad rode med ledninger, og min er fra 2004. og de er HELT ens de autochokere (: Typisk fransk, så er det heller ikke samme Gürtner karburator på dem alle. Jeg er bekendt med ihvertilfælde to Gürtner-numre, der bliver anvendt, og på den ene, er blandingsskruen helt blændet, så man ikke kan justere blandingen . Sæt en anden karburator på :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 519
Tråde: 52
Tilmeldt: Sep 2010
Min er også fra 2004 og er en furious.
Men hvordan tjekker jeg om det er den "Rigtige" gürtner?
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Gerner Skrev:Min er også fra 2004 og er en furious.
Men hvordan tjekker jeg om det er den "Rigtige" gürtner? Der er ikke en rigtig, og en urigtig Gürtner
Hvis du påtænker, at "trimme" din motor lidt, vil jeg råde dig til, at få en mere civiliseret karburator. F.eks. en Del'Lorto, eller en IR, eller hvad, totakfolket ellers kan anbefale.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 519
Tråde: 52
Tilmeldt: Sep 2010
Hmm vil helst gerne bare beholde min nuværende Kaburator, men er alle SF2's kabu'er Gürtner? for har skiftet dyse fra 56 til 66 gürtner dyse.
|