Svar: 14
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2010
Hejsa!
Jeg har en fed Dr. Big årgang 03, som jeg er ved at gøre lovlig, og så ville jeg lige skifte Cyllænder fordi der fulgte en splinter ny en med, og nu da jeg tænder min Big, så står den i tomgang i 2-5 sekunder og derefter begynder den at gasse helt vildt op, men den trækker ikke (Det med at den trækker er et problem for sig selv, det havde jeg også før) men min bror mener at det er fordi den suger falsk luft fordi jeg ikke har spændt topstykket ordentlig eller fordi pakningen er brændt væk, Nogle der kan sige mig om det er sådan det hænger sammen, eller som har et bud på hvad der er galt?
- Eller hvorfor den ikke gider trække? Giver fuld gas og dog køre den som var den i tomgang = den kan ikke trække mig..
Tak på forhånd!
Ny men Flitting scooter lærling
Svar: 240
Tråde: 15
Tilmeldt: May 2010
Sorry jeg har næsten ingen mekanisk viden, men logik dikterer at den ikke kan levere kræfterne fra motoren til baghjulet...
Den havde du nok regnet ud, men hvis du fjerner div. skjolde og andet der ikke er nødvendigt for at motoren kan køre og (normalt) hjulet dreje rundt, så burde du somehow kunne "følge kræfterne", indtil du finder ud af, hvor det ikke længere sendes videre.
Svar: 14
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2010
Hmm, Det var da en af de bedre ide'er (; Men skal så først have fundet ud af det med tomgangen for det kunne godt blive problematisk at finde ud af det når den hele tiden står og gasser op kunne jeg forstille mig..
Ny men Flitting scooter lærling
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Du skal få tjekket vario (slidte ruller/styr), rem (skal være 18mm bred) og kobling (skal skilles ad ). Plus få rengjort karburator, og justeret den. Og evt også skifte luftfilter indsatsen.
Ivecar plus 2023.
Svar: 181
Tråde: 31
Tilmeldt: Dec 2008
Hei mester..
Grunden til at den sikkert ikke kan trække er fordi din kobling ikke går ud og griber fat i koblingsskålen, og derfor kommer du ingen vejne... (Der sidder sikkert en racerkobling på nu og en mega stram trykfjeder og trimfjedre på, da du skriver du vil gøre den standard igen) men ikke nok med det, så vil jeg råde dig til at skifte ruller og vario, og evt. sætte en standard karburator på igen, og juster den ind...
Remmen skal jeg ikke kunne sige noget om...
Håber det hjælper, bare lidt....
Svar: 14
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2010
Hejsa, og tak for svaret (; Jps, har lige smidt nyt standard filt på skiftet med et powerfilter.. Og Nye ruller er der også kommet på, men Koblingen har jeg ikke haft tjecket, og min bror forslog også at jeg skulle rense min Kabu så det gjorde jeg, og det hjalp ikke (: men det begyndte efter jeg satte det nye luftfilter på.. Men vil lige prøve at tage et kik på min Kobling så (; Tak for hjælpen
Ny men Flitting scooter lærling
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
JotinBorup Skrev:Hejsa, og tak for svaret (; Jps, har lige smidt nyt standard filt på skiftet med et powerfilter.. Og Nye ruller er der også kommet på, men Koblingen har jeg ikke haft tjecket, og min bror forslog også at jeg skulle rense min Kabu så det gjorde jeg, og det hjalp ikke (: men det begyndte efter jeg satte det nye luftfilter på.. Men vil lige prøve at tage et kik på min Kobling så (; Tak for hjælpen
Husk at dysen i karburatoren, skal være en 72#.
Ivecar plus 2023.
Svar: 14
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2010
Har du evt en måde at tjecke størelsen på dysen på?
hock:
Ny men Flitting scooter lærling
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
JotinBorup Skrev:Har du evt en måde at tjecke størelsen på dysen på? hock:
Af med bundkarret på karburatoren og tjek hvilket nummer der står på dysen (den store med kærv i midten)
.
Ivecar plus 2023.
Svar: 14
Tråde: 2
Tilmeldt: Sep 2010
Nårh ja for dælen.. tjeckede jeg sgida i lørdags.. det er en ... 86 mener jeg.. :wink:
Ny men Flitting scooter lærling
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
JotinBorup Skrev:Nårh ja for dælen.. tjeckede jeg sgida i lørdags.. det er en ... 86 mener jeg.. :wink:
Ja så skal den da skiftes ud, med en 72'er
.
Ivecar plus 2023.