23-09-2010, 22:50
Hej
Her i dag har jeg rodet med at indstille ventiler på min Gaintco G buddy da den har rundet de 1000 km. Jeg har desværre kun søgeblade 0.05 mm og 0.10 mm da jeg købte Thansens sæt, men da jeg snakkede med dem sagde de også at jeg bare skulle bruge 0.10 mm da det faktisk var bedst.
Efter at have indstillet dem efter bogen (scooter-bog om kineser scootere) ved at sætte blæserhjulet til T og sikret mig at de to huller er ud for pakningen skruer jeg stille de små ventiler op og putter søgebladet ind, holder det derinde og bruger en tang til at holde fast mens jeg strammer møtrikken. Eftertjekker om søgebladet kan komme ind.
Men jeg synes nu bare den KLIKKER en del mere end den gjorde før, synes også den klikker for meget. Har også prøvet med 0.05 mm. Synes stadig klikkeriet er for højt.
Kan det passe det er fordi jeg ikke har gjort det når motoren er HELT kold? Jeg lader den stå og ser hvad der sker i morgen, ellers må den jo på værksted Kan det være det er OK den klikker lidt mere? Og har også hørt man bør dreje blæserhjulet en hel omgang og så tjekke igen ventilen.
Hvad ville i råde mig til?
Her i dag har jeg rodet med at indstille ventiler på min Gaintco G buddy da den har rundet de 1000 km. Jeg har desværre kun søgeblade 0.05 mm og 0.10 mm da jeg købte Thansens sæt, men da jeg snakkede med dem sagde de også at jeg bare skulle bruge 0.10 mm da det faktisk var bedst.
Efter at have indstillet dem efter bogen (scooter-bog om kineser scootere) ved at sætte blæserhjulet til T og sikret mig at de to huller er ud for pakningen skruer jeg stille de små ventiler op og putter søgebladet ind, holder det derinde og bruger en tang til at holde fast mens jeg strammer møtrikken. Eftertjekker om søgebladet kan komme ind.
Men jeg synes nu bare den KLIKKER en del mere end den gjorde før, synes også den klikker for meget. Har også prøvet med 0.05 mm. Synes stadig klikkeriet er for højt.
Kan det passe det er fordi jeg ikke har gjort det når motoren er HELT kold? Jeg lader den stå og ser hvad der sker i morgen, ellers må den jo på værksted Kan det være det er OK den klikker lidt mere? Og har også hørt man bør dreje blæserhjulet en hel omgang og så tjekke igen ventilen.
Hvad ville i råde mig til?