Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min Giantco Stealth til salg ?
#13
Jps Skrev:Din motor er væsentligt dyrere, end en 4takter. Faktisk ca. 3 gange så dyr. Det er billigere for dig at købe en ny Hot, frem for at få skiftet krumtap hos en forhandler.
Det koster det samme i arbejdsløn, at få skiftet krumtap på en totakter og en firtakter, til trods for, at det er hurtigere på en totakter :? .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
kragen Skrev:Det koster det samme i arbejdsløn, at få skiftet krumtap på en totakter og en firtakter, til trods for, at det er hurtigere på en totakter :? .

Det vil koste ca. 7.500 kr på Big'en, hvis den skal til en forhandler hernede (og det skal den ikke Smil ).
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
kragen Skrev:Det koster det samme i arbejdsløn, at få skiftet krumtap på en totakter og en firtakter, til trods for, at det er hurtigere på en totakter :? .
Mon ikke dét mysterie kan være grundet "påbegyndt time"? Smil
Svar
#16
kragen Skrev:Både ja og nej. Værkstedet kunne ikke få min forbremse til at virke, efter et dækskifte :? Hverken med ny kaliber, eller med ny mastercylinder. Ventetid, ventetid, banke i bordet, helt nyt komplet bremsystem fra en ny maskine monteres. Nedslag i pris, betaler 420 kr. Kører 12 km, motoren går ud, og kan ikke startes. Retur. De frasiger sig ansvar. Fejlsøger i 100 år. Stempel, cylinder, ventiler, krumtap??? Ond . Hvis det er krumtappen, vil prisen ligge på ca. 5.000 kr. Banke endnu mere i bordet. Ny komplet GY6 motor, kan købes for 2.400 kr. Komplet motor fra ny maskine overføres til min. Voila! Skidtet kører. Bliver enig med dem om, at 1.300 kr., må være rimeligt, for det hele - især, da de har været maaange uger om det, og jeg ikke har i sinde, at betale for deres uvidenhed, eller manglende evne til, at lokalisere og udbedre fejlen. Alternativt, ville det blive en ren reklamationssag. Da de alligevel skulle have beskidte fingre, og motoren alligevel skulle ud, medbragte jeg selv et Naraku-kit, og bad dem montere det ved samme lejlighed. Det har nu rundet de 30.000 uden bøvl.


^^ Mht. prisen, så blev du vist ikke snydt... kan godt være de bar skylden for dit break down, måske måske ikke... men det er vel ikke vildt dyrt, at betale 1300 kr for at få monteret et naruko kit.

Er den Gy6 motor du får fra en kymco ?
Svar
#17
Gnuen Skrev:^^ Mht. prisen, så blev du vist ikke snydt... kan godt være de bar skylden for dit break down, måske måske ikke... men det er vel ikke vildt dyrt, at betale 1300 kr for at få monteret et naruko kit.

Er den Gy6 motor du får fra en kymco ?
Jeg kunne underholde længe, om den historie, og de af jer, der har været har længe nok, har hørt den. Medmindre, de kunne sandsynliggøre, at havariet i motoren var min fejl - og de har bevisbyrden - ville det ende som en reklamationssag, og det kunne næppe være manglende service, da værkstedet selv, har foretaget dem alle til tiden. Dækskifte OK. Afleverer dæk og knallert om morgenen, henter til middag. Defekt forbremse. Lovet færdig dag til dag. Efter en god uge, udsat mindst 14 dage, da kaliber er i restordre. Skaffer, og betaler selv, en kaliber fra Tyskland fra dag/dag. Nu lovet færdig på maks. 2 dage. Det tog 14 dage. Samme historie med motor. Lovet færdig på maks en uge. Gået i stå. Sodsæt - en uges leveringstid. Skaffede det selv fra Speedline fra dag til dag (altid meget hurtige:wink: ). Hjalp ikke. Et par uger senere. Stadig ikke fundet fejlen, men den kan nu starte. Lyder dog syg. Et eller andet "klemmer". Nyt cylinderkit - restordre 14 dage. Skaffer selv et Naraku-kit, men de har nu fundet ud af, at det er krumtappen og/eller lejer. Forventet tid 3 uger og ca. 5.000 kr. Ond . Så var selv min tålmodighed slut. Ord og trusler blev udvekslet. Motor udskiftet, mit kit monteret, og jeg betalte alt i alt for en "stor service", som den alligevel skulle til, 500 km senere. End of story - og OT :oops: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: