Søg Garagen Hej Gæst! Register

Store startproblemer med min Giantco Sprint.
#1
Hej derude.

Jeg har fået et kæmpe problem med min Giantco. Pludselig vil den ikke starte på el-starteren. Den kører kun langsomt og svært rundt. Jeg troede at det var batteriet, det skiftede jeg men uden bedre
resultat. Jeg har også prøvet at skifte starter og startdrev, men stadigvæk uden resultat.

Jeg kan starte den med kick-starteren men den kan kun gå i tomgang og kan ikke tage gas uden at den lyder meget 'syg'.

Jeg har efter bedste evne stillet ventilerne efter anvisningen her fra forummet.

Problemerne kom samtidigt efter at den har stået stille i min sommerferie.

Jeg håber at der er en der kan hjælpe.

Hilsen Ole. Ked af det

PS. Jeg kører med et 70cc opgrade fra PROTUNA.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du bør helt klart tjekke stelforbindelsen.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#3
Tak for svaret.

Tænker du på forbindelsen fra batteri til stel eller fra starter??

Hilsen Ole.
Svar
#4
ole_g Skrev:Tak for svaret.

Tænker du på forbindelsen fra batteri til stel eller fra starter??

Hilsen Ole.

Begge forbindelser.
Svar
#5
Tak igen.

Jeg prøver og vender tilbage.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Og du er sikker på at du har stillet ventilerne rigtigt??
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
Jeg har prøvet stelforbindelserne. Det hjalp ikke.

Vi har nu skilt motor fra stellet og checket de 'indre' dele i toppen, der var ikke noget at se.

Jeg har til gengæld opdaget at der har været et 'fremmedlegme' mellem blæserhjul og blæseskjoldet. Som om et stykke plastik er smeltet og sidder som rester på blæserhjulet.

Jeg har ikke fået samlet det hele endnu så jeg håber at det måske har været det der gjorde at motoren drejede dårligt!?!?!

Med hensyn til ventilindstilling har jeg fulgt den beskrivelse der viser montering af et 70cc kit.
Da jeg kun har et 0.05 søgerblad har jeg stillet efter det - selvom jeg synes det det er lidt svært at bedømme!!!

Hilsen Ole.
Svar
#8
Nu kører det hele igen!! Og nu til den store indrømmelse:

'Det var stelforbindelsen'!!! Et kabel til kr.39,00 monteret fra minuspolen til en af boltene
på ventildækslet, så kørte det!!!! Meget arbejde spildt selvom jeg havde fået at vide at det var
stelforbindelsen. Jeg havde bare ikke regnet ud at der skulle en ekstra til.

Jeg takker for hjælpen!!!!


Hilsen Ole.
Svar


Forum spring: