Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot speedfight 2 -dårlig acc og træk.
#13
per-sp2 Skrev:Jeg har ikke fået at vide at det er blevet skiftet på et tidspunkt. Men kan squ godt være det er blevet skiftet for en 5 år tilbage eller noget i den dur.

Nå ja, for ellers kunne den godt være temmelig slidt.


Men det kunne også være, nu hvor du har haft variator adskilt, at rullerne har stillet sig på tværs, hvis du ikke har været påpasselig da du monterede rem og blæserhjul igen.

For SÅ har den et underlig rykkende optræk. Har prøvet det. Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
barden Skrev:Nå ja, for ellers kunne den godt være temmelig slidt.


Men det kunne også være, nu hvor du har haft variator adskilt, at rullerne har stillet sig på tværs, hvis du ikke har været påpasselig da du monterede rem og blæserhjul igen.

For SÅ har den et underlig rykkende optræk. Har prøvet det. Smil

Kunne godt tænkes. Men var rimelig påpasselig da jeg monterede variatoren sidste gang. men man kan ikke altid vide sig sikker Smil
Svar
#15
Nu har jeg skiftet nylonstyr, de var en del slidte.
hjalp en del med acc. Men bare ikke nok Ked af det

Den accelererer godt mellem 0-20km/t i de første 3-5 min. Men den er lang tid om at acc. fra 0-20km/t efterfølgende.

Jeg er ikke ekspert i variatoren, men hvor lidt skal der til før variatoren skal skiftes? :? Tænker på sporerne ved rullerne, skal de være knald glatte?

Det er fordi den har lidt ru pletter i bunden hvor rullerne ligger samt har en del ridser. Er det bare variatoren der skal skiftes så?

og/eller kan det være fordi fjederen er for kraftig til at den kan komme i gang?
Svar
#16
Hej igen Smil

Udskiftede dele efter det opståede problem:
Cylinder
Stempel
Variator
Kobling
Kilerem
tændrør

Jeg kan få lov til og gasse forsigtigt op og accelerere langsomt op til max 50km/t. Gasser jeg hårdt op, går den ned i omdrejninger og ned i fart. Men jeg er nød til og gasse hårdt op fra 0-10km/t ca, for at den vil trække afsted.


:wacko:

KH
Per-ps2
Svar
#17
Har helt samme problem med helt samme knallert, og som du kan se i min profil har jeg udskiftet en masse også men stadig samme problem.

Jeg har nu bestilt nyt cylinder og stempel ovs. så bliver spændende at se om det vil hjælpe på mine accelerations problemer.

Det som man tydelig kan mærke på min er mine omdrejninger er rigtig skidt indtil den kommer op i fart, og at motoren ikke giver det nødvendige træk for en solid acceleration.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Morten-Turi Skrev:Har helt samme problem med helt samme knallert, og som du kan se i min profil har jeg udskiftet en masse også men stadig samme problem.

Jeg har nu bestilt nyt cylinder og stempel ovs. så bliver spændende at se om det vil hjælpe på mine accelerations problemer.

Det som man tydelig kan mærke på min er mine omdrejninger er rigtig skidt indtil den kommer op i fart, og at motoren ikke giver det nødvendige træk for en solid acceleration.

Tror jeg har fundet svaret Grin
Jeg tjekkede lige membranen i karburatoren og der sad der skidt, så den ikke lukkede tæt. Såå tror bare at et nyt membran vil hjælpe på det. Og det er kun 69kr fra T-hansen, hvis du kun skifter membranen. Ellers er det 149kr.
Skriver imorgen hvis det er løsningen på problemet.
Svar
#19
Hejsa....

Hmmm for at du ik bliver skuffet, så koster de 69kr stykket. Det vil sige du skal af med 138 kr, hvis du bare udskifter pladerne og det er ik nok bare at skifte en....

Det har intet med membranen at gøre, at den kun stiger i omdr. og ik andet. Har du tjekket at du har helt rene remskiver??, for er der det mindste på en af dem fedter det også....

Umiddelbart som jeg læser det, så ville jeg selv prøve med en anelse tungere ruller ( eks. fra 8gr´s til 8,5gr´s ).


Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#20
per-sp2 Skrev:Tror jeg har fundet svaret Grin
Jeg tjekkede lige membranen i karburatoren og der sad der skidt, så den ikke lukkede tæt. Såå tror bare at et nyt membran vil hjælpe på det. Og det er kun 69kr fra T-hansen, hvis du kun skifter membranen. Ellers er det 149kr.
Skriver imorgen hvis det er løsningen på problemet.

Tænkte selv på det samme, men kikkede så meget på koblingsskåle, jeg har udskiftet min kobling. men den rør kun 1/4 på de der grib på koblingen. og min koblingsskål er spejlblank inden i.

så efter jeg har skiftet motoren vil jeg nok prøve at lave en rug overflade i min koblingskål og se om optrækket bliver bedre da den så forhåbentlig ikke fedter så meget i koblingen.

Men jeg regner nok med at købe en ny membran da den jeg har er lidt knækket i hjørnet.
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=22853

Og ellers en ny koblingskål med huller
http://kgi.dk/product-5839-2092.php

så med ny motor og de nye dele jeg forhåbentlig køber i fremtiden, er det eneste som kan skyldes kræfttab er krumtappen eller benzinen.
Svar
#21
Morten-Turi Skrev:Tænkte selv på det samme, men kikkede så meget på koblingsskåle, jeg har udskiftet min kobling. men den rør kun 1/4 på de der grib på koblingen. og min koblingsskål er spejlblank inden i.

så efter jeg har skiftet motoren vil jeg nok prøve at lave en rug overflade i min koblingskål og se om optrækket bliver bedre da den så forhåbentlig ikke fedter så meget i koblingen.

Men jeg regner nok med at købe en ny membran da den jeg har er lidt knækket i hjørnet.
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=22853

Og ellers en ny koblingskål med huller
http://kgi.dk/product-5839-2092.php

så med ny motor og de nye dele jeg forhåbentlig køber i fremtiden, er det eneste som kan skyldes kræfttab er krumtappen eller benzinen.

Okay, må vi begge ha go vind med at få lavet den scooter. Vil tjekke min koblingskål imorgen lidt nærmere. Membranen hjalp men kun en anelse.
Peugeot Speedfight 2 2001: 49cc motor.
Yasuni Z Kevlar udstødning.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Tempo Skrev:Hejsa....

Hmmm for at du ik bliver skuffet, så koster de 69kr stykket. Det vil sige du skal af med 138 kr, hvis du bare udskifter pladerne og det er ik nok bare at skifte en....

Det har intet med membranen at gøre, at den kun stiger i omdr. og ik andet. Har du tjekket at du har helt rene remskiver??, for er der det mindste på en af dem fedter det også....

Umiddelbart som jeg læser det, så ville jeg selv prøve med en anelse tungere ruller ( eks. fra 8gr´s til 8,5gr´s ).


Mvh.
Tempo
Har prøvet med 7g., 9g. samt mix med 8g og 9g. Der er 8g. i nu. Det er helt rent på remskiverne og kilerem er pæn.
Den vil fortsat ikke trække af sted eller accelerere hurtigt som den burde. (Gælder både kørsel, og når den står frit og får fuld gas.)
Membranen hjalp en anelse, men er der flere og hvor henne, for jeg ved det ikke? Har kigget en manual igennem for PS2 og der var der ikke noget med flere membraner?
Peugeot Speedfight 2 2001: 49cc motor.
Yasuni Z Kevlar udstødning.
Svar
#23
Hmmm....

Jeg har nu siddet og nærlæst alle indlæg, men kan se at der er en ting som ik er gjort/prøvet. Hvordan ser forbrændingen ud på den ( farven på tændrøret ), for da jeg fjernede mine begrænsninger på min SF1ére måtte jeg dyse den op i hoveddysen ( fra 72 til 78 ).

En normalt god forbrænding, har den farven som cociocacaomælk. En anden mulighed kunne være dit luftfilter, hvornår er det sidst renset/skiftet??.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#24
Tempo Skrev:Hmmm....

Jeg har nu siddet og nærlæst alle indlæg, men kan se at der er en ting som ik er gjort/prøvet. Hvordan ser forbrændingen ud på den ( farven på tændrøret ), for da jeg fjernede mine begrænsninger på min SF1ére måtte jeg dyse den op i hoveddysen ( fra 72 til 78 ).

En normalt god forbrænding, har den farven som cociocacaomælk. En anden mulighed kunne være dit luftfilter, hvornår er det sidst renset/skiftet??.

Mvh.
Tempo

Vil lige checke imorgen efter skole hva farve mit tændrør er, men sidst jeg husker var det helt sort hehe. er MEGET gammelt (men har bestilt et nyt)

Tror ikke problemet er omdrejninger, eller joh måske lidt. Men vores speedfight kan bare ikke overføre den kraft til baghjulet.

I morges checkede jeg accelerationen, da den havde kørt 40meter (varmet lidt op) trak den faktisk udmærket. hakkede og bankede måske lidt, men den tog fat ikke desto mindre.

10km senere, og der kommer lyskryds. Stop, vent og start. lad os sige så meget, jeg var nød til at bruge benene de første 2meter for den gad tage fat og køre nogen steder, selvom den kørte ligeså godt som i morges.

Så jeg tror det kan skyldes koblingshuset. (som joh i mit tilfælde er total spejl blank på indersiden)
Svar


Forum spring: