Svar: 6
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2010
Hej alle sammen.
Nu har jeg anskaffet mig en Giantco Stealth hvor jeg har fjernet skiven, og sat et powerfilter på (kun for lydens skyld)
Den rammer cirka 60 km/t på en god lige strækning, men stadig det samme sløve optræk.
Desuden sidder der 5 grams ruller i, og størrer dyse.
Her har jeg nogle dele jeg godt kun tænke mig at sætte i maskinen, men jeg ved virkelig ikke om det kan lade sig gøre, så jeg søger gode råd!
Det jeg gerne vil have er:
-En fart omkring 70 km/t
-Solidt optræk
Til det formål vil jeg høre hvad syntes om disse dele:
http://www.speedline.dk/da/scooter/kobli...cgn277897/
og
http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...-m5113139/
Hvad syntes i om det?? Kom gerne med forslag, idéer eller lignede, hvad tænker du? ;-)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Det kan godt være, at du synes, dit powerfilter lyder godt, men det giver ingen øget effekt, og vil nedbringe din motors levetid betydeligt. Det hjælper lige så lidt, som anden lydpotte på en lille firtakter.
Multivaren vil give dig et jævnere optræk, og hvis du er heldig, 0-5 km/t på toppen. Du vil ikke få din 50ccm GY6 motor op på 70 km/t - dens maksimum ligger på ca. 55 km/t (ægte), hvilket på de fleste vil være ca. 65-70 km/t på speedometeret. Du kan spare pengene til koblingen - den vil give absolut intet. Skal du op på 70 km/t, skal du have flere kubik - f.eks. et 85ccm-kit fra Naraku. De 5g, lyder også ½-1g for let. Dysen, skal nok ikke mere, end 2# op. Husk, at det er en firtakter, og ikke en totakter, du har; så du kan godt glemme de fleste "gode tuningsråd", du får fra totaktfolket :? .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 6
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2010
Så koblingen vil intet give på optrækket heller?
Svar: 186
Tråde: 17
Tilmeldt: May 2010
kragen Skrev:Det kan godt være, at du synes, dit powerfilter lyder godt, men det giver ingen øget effekt, og vil nedbringe din motors levetid betydeligt. Det hjælper lige så lidt, som anden lydpotte på en lille firtakter.
Multivaren vil give dig et jævnere optræk, og hvis du er heldig, 0-5 km/t på toppen. Du vil ikke få din 50ccm GY6 motor op på 70 km/t - dens maksimum ligger på ca. 55 km/t (ægte), hvilket på de fleste vil være ca. 65-70 km/t på speedometeret. Du kan spare pengene til koblingen - den vil give absolut intet. Skal du op på 70 km/t, skal du have flere kubik - f.eks. et 85ccm-kit fra Naraku. De 5g, lyder også ½-1g for let. Dysen, skal nok ikke mere, end 2# op. Husk, at det er en firtakter, og ikke en totakter, du har; så du kan godt glemme de fleste "gode tuningsråd", du får fra totaktfolket :? .
Passer ikke hvad du siger Kragen. Min Giantco Stealth kører 65 km/t på speedo, og det er 61 km/t på GPS, vel og mærket hvor det gik lidt op af bakke, da vi ikke har nogen veje, der er rimelig lige. Desuden har jeg 5,3 grams ruller i, som fulgte med denne variator, http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...-nk900-20/ og det har jeg næppe fortrudt.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
mortenlala Skrev:Passer ikke hvad du siger Kragen. Min Giantco Stealth kører 65 km/t på speedo, og det er 61 km/t på GPS, vel og mærket hvor det gik lidt op af bakke, da vi ikke har nogen veje, der er rimelig lige. Desuden har jeg 5,3 grams ruller i, som fulgte med denne variator, http://www.speedline.dk/da/scooter/varia...-nk900-20/ og det har jeg næppe fortrudt. Alle veje går opad hock:
Så må vi have en lille video, hvor du får en 50ccm GY6 til at køre jævnt over 60 km/t op ad bakke :wink:
Har du monteret en imponator på din Naraku vario
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 186
Tråde: 17
Tilmeldt: May 2010
Svar: 427
Tråde: 20
Tilmeldt: Feb 2009
Jeg triller også rundt med en Naraku High Speed, dog med disse "ruller" http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...item=10604
Før jeg skiftede til dr. pulley, brugte jeg de 5.3 gr. der fulgte med variatoren, der fik jeg "kun" 50 ud af den på lige vej.
Jeg har et hæderligt optræk, men ikke mere en 50 - 55 ægte på toppen, ned ad en god bakke har jeg haft den oppe på 65 ægte, GPS måling.
Overvejer at prøve et ½ eller 1 gram mere når jeg skal skifte
Hov glemte lige, jeg har også ubegrænset CDI
Svar: 6
Tråde: 2
Tilmeldt: Aug 2010
onza Skrev:Jeg triller også rundt med en Naraku High Speed, dog med disse "ruller" http://www.scooter-shoppen.dk/default.as...item=10604
Før jeg skiftede til dr. pulley, brugte jeg de 5.3 gr. der fulgte med variatoren, der fik jeg "kun" 50 ud af den på lige vej.
Jeg har et hæderligt optræk, men ikke mere en 50 - 55 ægte på toppen, ned ad en god bakke har jeg haft den oppe på 65 ægte, GPS måling.
Overvejer at prøve et ½ eller 1 gram mere når jeg skal skifte
Hov glemte lige, jeg har også ubegrænset CDI
Hvor meget gav din udskiftning af CDI??
For jeg mener, 600,- for en ny CDI er jo rimelig meget hvis ikke det giver noget.. Lige nu er det jo ikke fordi jeg rammer et punkt hvor jeg kan mærke at den er begrænset.
Svar: 427
Tråde: 20
Tilmeldt: Feb 2009
Glove Skrev:Hvor meget gav din udskiftning af CDI??
For jeg mener, 600,- for en ny CDI er jo rimelig meget hvis ikke det giver noget.. Lige nu er det jo ikke fordi jeg rammer et punkt hvor jeg kan mærke at den er begrænset.
Jeg var så heldig at få fingrene i en "billig" brugt herinde så fuld pris har jeg ikke givet
Med den opsætning jeg har pt. har den givet en del, men det er nok fordi jeg køre med lidt for lette ruller, den kørte ikke en dag over 25 og omdrejningerne var oppe på MAX hock:
|