Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så blev jeg to-takter! Begrænsninger!
#1
Yes, så fik jeg solgt min elskede sprint, da den simpelthen drillede mig konstant med de ventiler. Så får at undgå den fadæse igen, har jeg netop skaffet mig en CPI Oliver, spritny!

Men jeg vil selvfølgelig gerne have den til at trille lidt hurtigere, så mit spørgsmål er, hvilke begrænsninger der sidder præcis. Har kigget i oversigten, men der er jo ikke specifikt noget for 10' modellen.

Det der undrer mig er, at jeg intet blindrør kan se på udstødningen. Er der ingen begrænsning i?

Og hvilken rullevægt burde jeg regne med, hvis jeg fjerner skiven?
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Den har helt 100 en skive ved vario Blink med øjet - Forrøret er utrolig småt og kan udskiftes til et større (Derfor intet blindrør) aner ikke om der sidder en tragt ved membranen på en oliver, eller om cdi'en er begrænset, men det kunne jeg da forestille mig Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#3
Hej. Det er meget simpelt. Du skal fjerne den/de skiver der sidder og begrænser variatoren. Bagefter skal du lige undersøge om der sidder en messingskive med 8mm huller i indsugningen på karburatoren. Den skal bare væk, da den begrænser luften. så skal den lige dyses 10-15 nr. op, så det passer med benzin/luft. Du skal regne med at prøve dig lidt frem med forsk. str. dyser. Der kan være stor forskel på en #72 og en #74. Sådan er det bare. Der kan også sidder en gummistuds i din luftfilyerkasse, så tjek lige det. Og så mangletr vi vist bare udstødningen. Der vil jeg på det kraftigste anbefale dig at bruge 5-600kr på et Gianelli Go rør, hos scootershoppen evt. Det giver så godt på standard cylinder, når ellers alt det andet spiller. Så kan du gemme eller sælge dit originalrør, som sikkert koster 2000kr fra nyt af. Din CDI tror jeg ikk er relavant. Held og lykke med projektet. Mvh..
Svar
#4
Messingpladen er vist kun på runneren Blink med øjet Lad den i luffiltrekassen sidde, der giver ikke andet end bøvl og larm
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: