Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Venus med lav kompression (Kold)
#1
Hej, er ved at kigge lidt på en Venus scooter der virker som om den har alt for lav kompression, når den er kold!

Desuden kører den som om den tømmer bundkarret på karburatoren - den trækker fint de første 200 meter, og derefter mister den trækkraft og fart for til sidst at gå ud.

-Er det kendte problemer på disse scootere?

Der er fjernet begrænsning i variator, og derudover er den 100% standard.

/Swobber
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Tjek evt. membranen i karburatoren. Den skal være helt intakt, og sidde pinlig nøjagtig i "rillen".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Der gør den også - har haft den adskildt tidligere da jeg mistænkte karburatoren for at være fyldt med skidt.

Scooteren har kun kørt 1600km og ligner en ny alle vegne hvor jeg kigger.
Svar
#4
Har du stillet ventiler?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Nej det har jeg ikke. Kunne være jeg lige skulle kontrollere at de står rigtigt.
Havde slet ikke tænkt over at det jo naturligvis kan have indflydelse på kompressionen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu ved jeg ikke om det har indflydelse på kompressionen

Men det med at den går i stå osv har jeg prøvet før, og det var Ventiler Fortvivlethock:
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
Det giver også mening, da undertrykket i indsugningen vil blive for lavt hvis den står en smule åbent i ventilerne, og så får den selvfølgelig ikke nok benzin (Åbner ikke hanen nok), og kompressionen bliver også for lav.

Må lige igang med at stille ventiler når det ikke står ned i lårfede stråler fra himlen!
Svar
#8
Så fik jeg justeret ventiler, og især udstødningsventilen var justeret alt for stramt.
Desuden var slangen til krumtapsudluftning knækket.

Men nu kører den ganske hæderligt, alt taget i betragtning.

Ps. Har ALDRIG skruet i en scooter med SÅ ringe plasik.
Svar
#9
Swobber Skrev:Så fik jeg justeret ventiler, og især udstødningsventilen var justeret alt for stramt.
Desuden var slangen til krumtapsudluftning knækket.

Men nu kører den ganske hæderligt, alt taget i betragtning.

Ps. Har ALDRIG skruet i en scooter med SÅ ringe plasik.

Yep..
Det er virkelig noget skodplastik, en venus er lavet af, og så skal man ha' alle 4 skjolde rund om saddelkassen af, for at få saddelkassen ud, og komme til karburatoren..

Skulle skifte gaskabel på min i mandags..
Det tog #"&%#%&¤" lidt over 2 timer..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Swobber Skrev:Så fik jeg justeret ventiler, og især udstødningsventilen var justeret alt for stramt.
Desuden var slangen til krumtapsudluftning knækket.

Men nu kører den ganske hæderligt, alt taget i betragtning.

Ps. Har ALDRIG skruet i en scooter med SÅ ringe plasik.

Det er en kineser og dermed billig. Plastikken kan næsten ikke tåle du kigger på det, så knækker det bare. Grin
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#11
Ja det er godtnok noget andet end det jeg rodede med for i tiden.

Det er i øvrigt ikke nødvendigt at pille sæde kassen ud for at komme til karburator eller ventildæksel. Jeg afmonterede blot det forreste skjold ved sædet og den lille klap i sædekassen.

Må indrømme at jeg føler en hvis anden kvalitet når jeg skruer i min egen aerox, når det en sjælden gang sker!
Svar
#12
Swobber Skrev:Ja det er godtnok noget andet end det jeg rodede med for i tiden.

Det er i øvrigt ikke nødvendigt at pille sæde kassen ud for at komme til karburator eller ventildæksel. Jeg afmonterede blot det forreste skjold ved sædet og den lille klap i sædekassen.

Må indrømme at jeg føler en hvis anden kvalitet når jeg skruer i min egen aerox, når det en sjælden gang sker!

Når man skal skifte gaskablet, og ikke har kardan-led på armene, så skal skjoldene og saddelkasse og frontplade og en del af frontskjoldet af..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar


Forum spring: