Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI Oliver StartProblemer
#1
Hej alle
Min far ejer en Oliver cpi 30 km fra THansen den er vel fra 05 ca , den vil for øjeblikket ikke starte
der er gnist har været problemer før med diverse ting, også startproblemer der er gået i sig selv
er dog rep hos thansen et par gange, men det har man sku ikke råd til i længden (har snart betalt for 2 scootere) nå men er der nogle gode råd eller fif (udelukkelsesmetoder man kan bruge? da jeg selv kørte knallert var det jo 3gears puch senere flagskib etc. så vores scooterviden kan ligge på et meget lille sted (men stedet kan forhåbenlig udbygges med lidt hjælp fra jer?

Alt på den virker tilsyneladende men den starter bare ikke og det virker ikke som om den bare en gang imellem er lige ved, selv om vi giver lidt, mellem eller helt gas indtil batt er dødt sååååå lader vi igen :-)
mvh Søren Nielsen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Surfing Skrev:Hej alle
Min far ejer en Oliver cpi 30 km fra THansen den er vel fra 05 ca , den vil for øjeblikket ikke starte
der er gnist har været problemer før med diverse ting, også startproblemer der er gået i sig selv
er dog rep hos thansen et par gange, men det har man sku ikke råd til i længden (har snart betalt for 2 scootere) nå men er der nogle gode råd eller fif (udelukkelsesmetoder man kan bruge? da jeg selv kørte knallert var det jo 3gears puch senere flagskib etc. så vores scooterviden kan ligge på et meget lille sted (men stedet kan forhåbenlig udbygges med lidt hjælp fra jer?

Alt på den virker tilsyneladende men den starter bare ikke og det virker ikke som om den bare en gang imellem er lige ved, selv om vi giver lidt, mellem eller helt gas indtil batt er dødt sååååå lader vi igen :-)
mvh Søren Nielsen

Hei,

Man kan altid starte med at tjekke om der er gnist, og om den er god... Har selv haft 2 CPI Oliver, og der har begge været udsat for at CDI boksen har været brændt af, og på den ene gik statoren også i stykker af udskiftning af CDI boks, (så tænding på CPI er rimelig ringe, i hvert fald efter mine erfaringer med CPI)... Man kan evt også prøve med en anden tændrør eller, rense karburatoren og evt også luftfilterkassen for alt skidt...

Det ville jeg begynde at tjekke hvis det var mig... Smil

Held og lykke og håber du kan bruge bare noget af det... Smil
Svar
#3
Min nevø havde på et tidspunkt en CPI Popcorn.

Der brændte den desværre også CDI og Stator af et par gange, som Henrikoo1993 skriver.

Svar
#4
barden Skrev:Min nevø havde på et tidspunkt en CPI Popcorn.

Der brændte den desværre også CDI og Stator af et par gange, som Henrikoo1993 skriver.

Jeps, Tror det er en svaghed CPI har.. :/
Svar
#5
Hej havde den oppe (Jeg trak den derop) hos 1 der skulle vide lidt om den slags han havde den 3 dage , afkortet tændledningen (irret?) og eller skilt det meste ad for at kunne komme til(Og satte også nyt tændrør i)
knallert startet på kickstarter da strøm var væk, jeg kører den hjem , min far og jeg kører en lang tur med 2 stop med genstart, for at se om alt virker. Kommer hjem stopper den og kan så bare ikke starte lige meget hvad vi gør, roder en del og tjekker om benzin løber fint igennem karburator ved bundskruen, men tændrør nærmest tørt....Trækker den op til ham gutten igen, han kigger på den igen, kommer hjem til min far på den igen, Nu skulle den virke og det gør den også upåklageligt indtil næste morgen, hvor min far så ikke kan starte den igen. Virker som noget strøm/ledningsting hvad ved jeg ... skal vi trække den de 2km op til ham igen??

Eller er der nogle seriøse gode bud på hvad det evt kan være ... har renset den lille ting under tanken med de 2 slanger ud fra( Vakum og benzin.)
Den kører som en drøm helt op til en halv dag næste sekund kan den ingenting.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Undskyld Undskyld vidste ikke jeg var på skolebænken igen.


Men problemet fortsætter, min far fik scooteren tilbage i forgårs, hvor den virkede.

Han kørte lidt på den uden problemer. Så næste morgen vil den bare ikke starte igen lige meget hvad hverken på kick eller batteri.
Han venter så til i morges ? Starter perfekt uden problem? Kører en tur, kommer hjem og slukker den og nu her vil den bare slet ingenting igen? Hvad gør vi?

Eller hvad gør vi forkert?
PS:
Skal siges at vi har fjernet olietanken og blændet den røde plastikslange fra olietank, ca 1 cm fra karburatoren!
mvh Søren Nielsen
Svar
#8
Hvad mener du med at du har fjernet olietanken? Så kommer du vel olie direkte i benzinen så? Ellers får den jo ingen motorolie, og så er det vidst ikke underligt at den ikke starter!
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar


Forum spring: