Søg Garagen Hej Gæst! Register

Langsomt optræk ved kold motor
#1
Go daw

Min nyerhvervet (dog brugte) Kymco Super 8, er utrolig langsom i optrækket når den er kold. Bor i en dal, så starter altid op af bakke om morgen og den kan kun lige slæbe sig selv op af den me 15 km/t efter 1 kilometers penge og efter at have holdt stille i det første lyskryds, så er den varm og køre 50-60 km/t ud af lige vej og ca. 40 op af bakke. Er det normalt?

PS. Lader den som regel stå i 1 minuts tid i tomgang inden jeg køre om morgen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Vester8240 Skrev:Go daw

Min nyerhvervet (dog brugte) Kymco Super 8, er utrolig langsom i optrækket når den er kold. Bor i en dal, så starter altid op af bakke om morgen og den kan kun lige slæbe sig selv op af den me 15 km/t efter 1 kilometers penge og efter at have holdt stille i det første lyskryds, så er den varm og køre 50-60 km/t ud af lige vej og ca. 40 op af bakke. Er det normalt?

PS. Lader den som regel stå i 1 minuts tid i tomgang inden jeg køre om morgen.

En hurtig måde at få 'fejlsøgt' på, ville være at køre op af samme bakke i varm tilstand.
F.eks. næste gang du kommer hjem fra arbejdet, så vender du lige i indkørslen og kører op af bakken. Så kan du hurtigt se om den kører hurtigere end om morgenen.

I så fald er den ikke ordentligt varm inden du når bakken og autochoker er formentligt stadig slået til.
Svar


Forum spring: