Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Dr. Big gidder ikke starte
#1
Min Dr. Big har alt std, i opsætning, men gidder ikke starte. Har prøvet virkelig mange ting, nu efterhånden! Har tjekket for gnister og de er klare og blå! Har hældt helt frisk benzin i, og har skiftet alle tre pakninger (hos udst., cylinder og topstykket), og har helt nyt tændrør i. og der kommer benzin ned til tændrør.
Når jeg nu prøver at starte den, så hvis jeg bare trædder på kickstarteren så sker der intet, ingen ændring. Men hvis du så derimod giver fuld gas, hele tiden, imens du træder går den lige igang i 1 sekunds tid og dør igen, og nogle gange kan der godt komme hårdt presset luft fra udstødningen, der giver et shock Fortvivlethock:
Har i nogle ide'er til hvad mit problem kunne være? Idé
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du prøvet at tjekke benzinen for vand ? Grin det skete nemlig for mig på et tidspunkt Smil
Svar
#3
Får den olie via oliepumpen? (den kan være defekt). Det kan afprøves ved at hælde olie i tanken (100ml til 5 liter benzin). Eller tjek chokeren, om den virker. Mener der ligger en guide vedr. den på BS et eller andet sted?? Smil

Har du renset karburator og skiftet luftfilter eller tjekket benzinfilteret ved vacuumhanen?
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Skal til at rense karburatoren, og der tjekker jeg benzin tilførelsen og chokkeren.
Svar
#5
Jeg skal huske at sige at den skyder voldsomt ud af udstødningen, efter man har prøvet et vis antal gange
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ra1994gh Skrev:Jeg skal huske at sige at den skyder voldsomt ud af udstødningen, efter man har prøvet et vis antal gange

Så er der et problem med benzintilførslen så det samler sig i "klumper, og derved pludselig "skyder af".
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Okay, men hvad kan løsningen være? Kan det være noget vacumpumpe (Jeg har ingen filter på), eller noget hos membran/karburator?
Svar
#8
Ra1994gh Skrev:Okay, men hvad kan løsningen være? Kan det være noget vacumpumpe (Jeg har ingen filter på), eller noget hos membran/karburator?

Jow, du har filter på. Det sidder bag vacuumhanen. Rens karburator skift luftfilterindsatsen, skift benzinfilteret ved vacuumhanen (evt. hele hanen). Og sidst men ikke mindst, rens tanken for skidt og møg, så burde problemet være væk.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Luksus, mange tak for hjælpen Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: