Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ang. Køb af scooter, papirer osv.. Help..
#1
Hey Blink med øjet

Jeg har ikke den store viden inden for scootere, altså jeg er stadig 15, men fylder snart 16, og skal have scooter.
Skal have en brugt scooter.
Mine spørgsmål er. Når jeg køber en scooter, skal jeg have forsikrings papirer osv med til den? Eller?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Da jeg købte scooter, fik jeg selv lavet forsikring, hvis det er det du mener. Og hvis det er selve papirerne på scooteren, så kan man vist få sælger til at skrive under på den ikke er stjålet, hvis han ikke har papirer.
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar
#3
Hostel Skrev:Da jeg købte scooter, fik jeg selv lavet forsikring, hvis det er det du mener. Og hvis det er selve papirerne på scooteren, så kan man vist få sælger til at skrive under på den ikke er stjålet, hvis han ikke har papirer.

Okay. Ja det er det jeg mener Smil

Hvor meget koster det at få lavet sådan en forsikring?
Svar
#4
Kommer vist an på hvor du bor, men det varierer ikke en hel del. Fik lavet min ved Tryg for omkring 850kr +/-, jeg bor i nærheden af Vejle. Det er for et helt år. Smil
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar
#5
Hostel Skrev:Kommer vist an på hvor du bor, men det varierer ikke en hel del. Fik lavet min ved Tryg for omkring 850kr +/-, jeg bor i nærheden af Vejle. Det er for et helt år. Smil

Nåårh okay Smil Men tak for dine svar! Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så lidt Smil
Peugeot Vivacity Silver Sport - 2007 - 7000 km
Svar
#7
Hostel Skrev:Da jeg købte scooter, fik jeg selv lavet forsikring, hvis det er det du mener. Og hvis det er selve papirerne på scooteren, så kan man vist få sælger til at skrive under på den ikke er stjålet, hvis han ikke har papirer.
Der er lidt forskel på, om det er en brugt knallert, der er købt første gang før, eller efter 1. juli 2006. Er den fra før, skal den ikke registreres (ingen plade), er den købt første gang senere, skal den registreres, og have plade.

Først, skal I lave en handelskontrakt:
http://www.dkr.dk/ftp_files/WEBDOX/PDF/dkr_mat_056.pdf

Sørg for, at sælger legitimerer sig, og aflever ikke penge, før du har kontrakt og knallert, og evt. et udsagn fra politiet om, at den ikke er stjålet.

Er knallerten så gammel, at den ikke skal registreres, kan du bede om en kopi af forsikringspolicen, og tjekke, at stelnummer osv. passer med oplysningerne, samt, at sælger er identisk med med personen anført på policen. Har han ikke en police, bør du forhøre dig hos politiet, om knallerten er meldt stjålet.

Er den købt første gang efter 1. juli 2006, er den registreringspligtig, og skal have plade på. Det er vigtigt, at du så får seneste registreringsattest på knallerten - også, selvom der sidder plade på. Tjek, at sælger og personen på registreringsattesten, er den samme. Er det det, skal du hereftert bare op på SKAT, og ejer/brugeskifte knallerten. Det er gratis, hvis pladen stadig er på, og du har 3 uger til, selv at få den forsikret og omregistreret. I de 3 uger, kører knallerten på den gamle forsikring.. Har sælger "smidt registreringsattesten væk", er det sælger, og kun sælger, der kan få en ny attest. Så ingen penge eller kontrakt, før sælger har skaffet en registreringsattest. Når du har tegnet forsikring, kan du gå op til SKAT, og vise dem din accepterede forsikringsbegæring, og den seneste registreringsattest, og du vil få en ny plade. Du vil senere få den rigtige forsikringspolice fra forsikringsselskabet. Når du har registreret knallerten, vil sælger få et brev fra SKAT, hvori de oplyser ham om, at den er blevet ejerskiftet.

Har sælger afmeldt knallerten (afleveret pladen), skal du stadig have de samme papirer med, men du skal så bare betale for en ny registrering.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Der blev jeg sku noget klogere!! Mange tak for den lange forklaring! Smil Det var sku noget jeg ku bruge?
Svar


Forum spring: