Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ventiler
#1
Hej min nye 125cc gy6 motor har snart gået 300 kilometer, men den mekaniker som jeg normalt gik til er gået konkurs, hvad gør jeg så når den skal have skiftet ventiler? Nu når den mekaniker jeg købte motoren ved er gået konkurs så kan jeg vel ikke bruge graentien til noget?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
formula Skrev:Hej min nye 125cc gy6 motor har snart gået 300 kilometer, men den mekaniker som jeg normalt gik til er gået konkurs, hvad gør jeg så når den skal have skiftet ventiler? Nu når den mekaniker jeg købte motoren ved er gået konkurs så kan jeg vel ikke bruge graentien til noget?

Nopes. Der er desværre nok ikke noget at gøre.
Du kan ligså godt bestille et nyt topstykke hvis det er begge ventiler der er gået, da det nok kommer til at koste det samme hvis du tager alle smådele og mekanikerens timeløn med. Kan dog svare sig at købe dem løst, hvis du selv har tænkt dig at skifte dem.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
Havoc Skrev:Nopes. Der er desværre nok ikke noget at gøre.
Du kan ligså godt bestille et nyt topstykke hvis det er begge ventiler der er gået, da det nok kommer til at koste det samme hvis du tager alle smådele og mekanikerens timeløn med. Kan dog svare sig at købe dem løst, hvis du selv har tænkt dig at skifte dem.


Undskyld, det er mig som udtrykker mig forkert, når den skal ha stilles ventiler for det kan jeg ikke finde ud af og det skal vel gøres i ny og næ, kan man få en normal bilmekaniker til det?
Svar
#4
formula Skrev:Undskyld, det er mig som udtrykker mig forkert, når den skal ha stilles ventiler for det kan jeg ikke finde ud af og det skal vel gøres i ny og næ, kan man få en normal bilmekaniker til det?
Jeg kan næsten garantere dig, at det er noget, du selv kan finde ud af :wink: . Der findes et par finde vejledninger, og endda en video, der viser hvordan. Jeg kan ikke lige huske, hvor videoen findes på Youtube, men der en på tysk (skal du ikke lade dig afskrække af), der er helt nede på jorden efter princippet: "Man tager en skruetrækker - ser således ud - med højre hånds pege og tommelfinger tager man skruetrækkeren...". Kort fortalt, skal du have ventildækslet af, i toppen af cylinderen. Dreje svinghjulet til mærkerne er ud for hinanden. Stikke dit nys indkøbte søgeblad 0,08-0,1mm ind i mellemrummet ved de to ventiler, og så løsne eller stramme på skruen i toppen. Spænde kontramøtrikkerene, og måle efter igen. Færdigt arbejde. Det tager vel ½time.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Jeg kan næsten garantere dig, at det er noget, du selv kan finde ud af :wink: . Der findes et par finde vejledninger, og endda en video, der viser hvordan. Jeg kan ikke lige huske, hvor videoen findes på Youtube, men der en på tysk (skal du ikke lade dig afskrække af), der er helt nede på jorden efter princippet: "Man tager en skruetrækker - ser således ud - med højre hånds pege og tommelfinger tager man skruetrækkeren...". Kort fortalt, skal du have ventildækslet af, i toppen af cylinderen. Dreje svinghjulet til mærkerne er ud for hinanden. Stikke dit nys indkøbte søgeblad 0,08-0,1mm ind i mellemrummet ved de to ventiler, og så løsne eller stramme på skruen i toppen. Spænde kontramøtrikkerene, og måle efter igen. Færdigt arbejde. Det tager vel ½time.



Hvor tit skal det ca gøres og er der forskel på at stille ventiler på en 50cc og en 125cc?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: