Søg Garagen Hej Gæst! Register

langsom gasgivning.
#1
Hej. Knægten har fået en suzuki smx'er. Std. cyl. "turbo" udst. og 19mm. delorto karb. Kold starter den fint med choker til, og fin tomgang. Men den er dælme sløv til at tage omdr. når der gives gas. Til gængæld skal jeg da love for den kan lave noget hvis man holder omdr. højt oppe og bare river gearne af. Men når den så er blevet varm har den lidt problemer med at holde tomgang og en tendens til at gå ud hvis man giver hurtig gas, og er så svær og få liv i igen. Nogen der har ideer til hvad der kan løse problemerne? Sælger sagde den ikke var dysset ordentligt ind ? Jeg har ikke så stor erfaring med 2 taktere med membran indsugning, tænkte det måske kunne være en slidt membran evt. ? Og så har jeg det lidt svært om den udst. kan være en del af problemet også, den arbejder i et meget snævert område højt oppe (HVIN) i lejerne.
Inde i enhver motor banker et hjerte af mekanik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kunne godt lyde som den går lidt fed i starten, har du prøvet at pille lidt ved luftskruen ?

Evt skal den have et nummer eller 2 mindre dyse, men lav lige et tændrørs tjek.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Hej Dark Smil Ja for til og starte med ville den kun løbes igang. Luftskruen var næsten 4 omgange ude, og tomgangsskruen tog slet ikke fat i spjældet ?? Ind på 1,5 omgang ind med tomgangsskruen og så kunne den starte på kick. Har fin justeret den lidt. Tjek af tændrør sagde : Jeg er et helt nyt rør og har dårlig taget farve endnu. Men ja, tror også den lever lidt vel godt. Fik at vide der også var blandet olie i benzinen i tanken ?? Øhh skulle den ikke selv kunne blande nok i fra tanken ??
Inde i enhver motor banker et hjerte af mekanik.
Svar
#4
vf500f2 Skrev:Hej Dark Smil Ja for til og starte med ville den kun løbes igang. Luftskruen var næsten 4 omgange ude, og tomgangsskruen tog slet ikke fat i spjældet ?? Ind på 1,5 omgang ind med tomgangsskruen og så kunne den starte på kick. Har fin justeret den lidt. Tjek af tændrør sagde : Jeg er et helt nyt rør og har dårlig taget farve endnu. Men ja, tror også den lever lidt vel godt. Fik at vide der også var blandet olie i benzinen i tanken ?? Øhh skulle den ikke selv kunne blande nok i fra tanken ??

Knallerten kan være tuned og skal derfor have mere olie i benzinen end den normalt selv blander, derfor blander man selv olie i. eller også virker olie blanderen ikke?

Min bror havde sat olie blanderen fra fordi den ikke leverede nok olie til benzinene så han blandte selv. Grin
Svar
#5
Shakon Skrev:Knallerten kan være tuned og skal derfor have mere olie i benzinen end den normalt selv blander, derfor blander man selv olie i. eller også virker olie blanderen ikke?

Min bror havde sat olie blanderen fra fordi den ikke leverede nok olie til benzinene så han blandte selv. Grin

Det er en ret kendt fejltagelse at en tunet scooter skal have mere olie, det passer altså ikke, kører du med kvalitets olie kan du faktisk nøjes med 1.5% istedet for 2.

Oliepumpen kan nemt levere olie nok til det meste, uden problemer, flere af dem kan faktisk også justeres så de giver mere.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
vf500f2 Skrev:Hej Dark Smil Ja for til og starte med ville den kun løbes igang. Luftskruen var næsten 4 omgange ude, og tomgangsskruen tog slet ikke fat i spjældet ?? Ind på 1,5 omgang ind med tomgangsskruen og så kunne den starte på kick. Har fin justeret den lidt. Tjek af tændrør sagde : Jeg er et helt nyt rør og har dårlig taget farve endnu. Men ja, tror også den lever lidt vel godt. Fik at vide der også var blandet olie i benzinen i tanken ?? Øhh skulle den ikke selv kunne blande nok i fra tanken ??

Jeg synes det lyder som den trænger til en anelse mindre dyse, luftskruen har bare været skruet ud istedet for at dyse ned.

Lyder som en omgang normal SG fusk Grin

Der er mange der piller olietanken fra, så tjek lige om den rent faktisk har en, ellers skal i huske olie i benzinen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: