Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint, Variator samt kickstarter.
#13
Det var det han sagde Smil, men nu har jeg dog puttet 4 gr ruller i, og det giver et godt optræk op til ca 20 25 kmt på speedometeret, og en fart på 57 kmt i top. når man kører forbi de farttavler der er sat op rundt omkring..

Men overvejer lidt at prøve de originale ruller igen, tror de her er for lette..

nu må vi se Smil.

"Update"
Men syntes metoden med møtrikspænderen var perfekt, tog 2 slag så var den af, hvor jeg derimod brugte 30 40 min for at få noget i spænd, men det er sikkert nemt når man er 2 mand, men dog er man mere sikker på at den bagefter bliver spændt godt fast med møtrikspænderen. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Fortvivlethock: Jeg troede det var 6,5g i sprint'en
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#15
Haha, okay så der er 3 forskellige svar på hvad der sidder i den, det må jeg nok sige Smil.

Jeg kiggede os lidt på forskellen på dem der sad i maskinen, samt dem jeg havde købt, alligevel 1 eller måske 1½ mm forskel, hvis ikke mere, så jeg tror vi ligger på de 6 g hvis jeg skal være helt ærlig.

Men hvad ved jeg.


Nå Gonat Smil.
Svar
#16
Nå nu er jeg jo lige stået op, undre mig stadgivæk at vi har 3 forskellige standarder Smil, men okay jeg ved jo heller ik hvad de standard ruller vejer, kun man veje dem ?.

Ellers bliver det skiftede tilbage, for jeg får såden en sjov fart på af det, 0 til 20 godt optræk, efter er det ligesom om den tager det lidt med ro. jeg har tænkt lidt på at blande ruller ? er det noget man kan gøre ?.
Svar
#17
JimmyNielsen Skrev:Haha ... okay så der er 3 forskellige svar på hvad der sidder i den .. det må jeg nok sige Smil.

jeg kiggede os lidt på forskellen på dem der sad i maskinen samt dem jeg havde købt, alligevel 1 eller måske 1½ mm forskel, hvis ikke mere, så jeg tror vi ligger på de 6 g hvis jeg skal være helt ærlig...

Men hvad ved jeg.


Nå Gonat Smil
Du bedes venligst trykke på saksesymbolet [Image: icon_edit.gif] , i øverste højre hjørne i dit indlæg, og rette indlægget, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...9926#69926

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
JimmyNielsen Skrev:Nå nu er jeg jo lige stået op, undre mig stadgivæk at vi har 3 forskellige standarder Smil, men okay jeg ved jo heller ik hvad de standard ruller vejer, kun man veje dem ?.

Ellers bliver det skiftede tilbage, for jeg får såden en sjov fart på af det, 0 til 20 godt optræk, efter er det ligesom om den tager det lidt med ro. jeg har tænkt lidt på at blande ruller ? er det noget man kan gøre ?.

Hvad?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#19
Okay lad mig prøve at forklare det så det er til at fatte Grin.

Da jeg havde de lette ruller i, altså 4gr, gav den en spøjs start, fra 0 til 20, ret kvikt, også fra 20 og opefter døde den såden lidt ud, i effekten. dog tror jeg at rullerne er alt for lette, da jeg smed de orginale i igen, kørte den ret godt, med et godt solidt bundtræk hele vejen.

En anden ting er kickstarteren jeg syntes ikke rigtig jeg kan få den til at sidde korrekt inde i, er der en bestemt måde den skal gøres klar ? inden man igen sætter skjoldet på, for jeg kan sagtens starte den på kickstarter, men der skal satme 10 spark til, og det virker lidt som om den slet ikke har nok fat.

Smil.
Svar
#20
JimmyNielsen Skrev:Okay lad mig prøve at forklare det så det er til at fatte Grin.

Da jeg havde de lette ruller i, altså 4gr, gav den en spøjs start, fra 0 til 20, ret kvikt, også fra 20 og opefter døde den såden lidt ud, i effekten. dog tror jeg at rullerne er alt for lette, da jeg smed de orginale i igen, kørte den ret godt, med et godt solidt bundtræk hele vejen.

En anden ting er kickstarteren jeg syntes ikke rigtig jeg kan få den til at sidde korrekt inde i, er der en bestemt måde den skal gøres klar ? inden man igen sætter skjoldet på, for jeg kan sagtens starte den på kickstarter, men der skal satme 10 spark til, og det virker lidt som om den slet ikke har nok fat.

Smil.
Ikke noget mystisk i, at den "dør ud", hvis rullerne er for lette. Der er simpelthen ikke omdrejninger nok til, at få rullerne slynget helt ud hurtigt nok :wink: .

Der er ikke noget, der hedder "standardvægt". Modellerne leveres med forskellige vægte, alt efter, hvor de leveres til, og hvilken fart. "Standardvægten" til Europa, er ofte lidt for tung, for at opfylde miljøkravene, og "standardvægten" per person, er også lidt højere, end ude i Østen Griner . Min GY6 leveres i Europa med 6,5g, selvom producenten anbefaler 6,2g. Af samme grund, leveres min med en #80 dyse, selvom det optimale er #82-85. Ser man på de officielle hjemmesider i forskellige lande, på forskellige kontinenter, kan man se, at min bliver leveret med alle kombinationer, som "standard". At "standarden" på flere GY6 50ccm'ere, er taget direkte fra den oprindelige 80ccm, som oftest er de kubik, den er lavet til, gør ikke sagen bedre. Man skal nok regne med, at rullevægten skal ligge et sted mellem 5,5 og 6,5g. Min, kørte bedst med 6,25g (3x6,5g+3x6,0g skiftevis)

Der er ikke meget "spark" i kickstarterne på firtakterne. Der er for lidt vandring, så der skal ofte trædes mange gange, før man rammer en "cyklus", hvor der er tænding (firtakteren tænder jo kun "hver anden omgang"). Desuden, er selve "mekanikken" noget spinkelt bras.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#21
Tak Kragen Smil.

Det var en forklaring jeg kunne bruge, hehe.

Hilsen

Jimmy Nielsen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: