Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad er min hot 50 værd? :)
#1
Jaa, jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget min hot 50 egentlig er ved at være værd.
Hvor meget er den værd? Smil

LINK EDIT: http://www.scootergalleri.dk/html/alb_vi...umID=70000
Så kan alle se billederne.


INFO:

Årgang: 2006
Motor:
- Cylinder: Malossi 47 mm. sport Ø10
- Karburator: 17,5 mm Dellorto El-choker
- Krumtap: Racer
- Ruller: 5 g
- Tændrør: bp8hs
- Udstødning: Giannelli go
- Stempel: Tun
- Fuldstændig ny renoveret.

- Runder snart 1000 km.
Hestekræfter: - Topfart: Ca. 80.

Meget godt optræk!
Fælge:
- Bagfælg: 06 model lakeret hvid
- Forfælg: 06 model lakeret hvid med oversize 200 skivebremse
Dæk:
- Standard fra 2006 modellen.
Styling:
- Alle skjolde malet mat sort
- Speedometer der går til 120
- Begge fælge malet hvide
- Ny model baglygte
- Blå bag støddæmper
- Udstødning malet sort
- Alloy Stylepro håndtag med crome blå
- Hvide bremsegreb
- Kickstarterskjold lakeret hvidt
- Nye forgafelben med carbon
- Blå alu ventilhætter
- Grisetryne i carbon
Ekstra tilbehør:
- Blank sort hjelm med indbygget bluetooth
- Nogle dæk
- En hel kasse fyldt med reservedele
Bemærkninger:
Skjoldene var før original grønne

Den kan ikke starte. Jeg aner ikke hvad der er galt. Men den er helt ny renoveret i motoren.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mip Skrev:Jaa, jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget min hot 50 egentlig er ved at være værd.
Hvor meget er den værd? Smil

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...?ID=248793

Lav venligst linket om, så man kan se alle billederne, tak.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Hmm.. Hele motoren har kørt 8508 km. og efter du har skiftet cylinder har du kørt ca. 1000 km. så næsten 10.000 km den er tunet.

Så vil skyde på du vil kunne få en 5-6000 kr for den. ellers kan du sælge den til en af de kommende konfirmanters forældre.. så kan man altid få lidt mere ..
Svar
#4
2hvybg3yb Skrev:Hmm.. Hele motoren har kørt 8508 km. og efter du har skiftet cylinder har du kørt ca. 1000 km. så næsten 10.000 km den er tunet.

Så vil skyde på du vil kunne få en 5-6000 kr for den. ellers kan du sælge den til en af de kommende konfirmanters forældre.. så kan man altid få lidt mere ..

Jeg ville ikke give en kr. over 2.000. Smil
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Den har sku da ikke kørt 8000 km! Den har gået 850 km! Og det er efter alt er blevet renoveret.
Den er da langt mere end 2000 kr værd!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mip Skrev:Den har sku da ikke kørt 8000 km! Den har gået 850 km! Og det er efter alt er blevet renoveret.
Den er da langt mere end 2000 kr værd!

Du bad om en vurdering, og den har du fået. Der mangler tilmed spejle, bagskærm og blinklys på den.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Det er da pillet af fordi det ser totalt dumt ud.
Men vurderingen er jo ringe, når i vurdere efter at den har gået 8000 km.
Svar
#8
Jps Skrev:Jeg ville ikke give en kr. over 2.000. Smil
Jeg ville heller ikke give mere :wink: , men en standard 2006-model, kan hos en forhandler fås for ca. 6.500-7.000 kr., og en ny, koster ca. 10.000 kr, så din, der er fire år gammel, burde i privat handel, uden ansvar, ikke koste mere, end absolut maks. 4.000 kr. Kilometertallet på det seneste stempel, er i den forbindelse ligegyldig, det samme gælder de 8.000 km.

Det kan godt være, at du synes, at den burde være mere værd, med al det "ekstra", der er monteret på den, men i mine øjne, trækker det alvorligt ned, når nogen har været i gang med at smide "tunsalat" i hele maskinen. At den så heller ikke kan starte, gør ikke tingene mere tillidsvækkende. Jeg vil til hver en tid, betale mere for en velholdt standardmaskine, end jeg vil, for en bundulovlig tunet maskine. Ikke fordi, den er tunet, og samtidigt mangler flere lovbefalde (synlige) dele, men fordi, tunede knallerter, oftest, blot er sminkede lig, der er blevet "misbrugt", eller samlet af folk, der ikke aner, hvad, de har med at gøre. Medmindre, man kender hele maskinens historik, bør man efter min mening - og erfaring - holde sig langt væk, fra brugte tunede knallerter.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Mip Skrev:Det er da pillet af fordi det ser totalt dumt ud.
Men vurderingen er jo ringe, når i vurdere efter at den har gået 8000 km.

Vurderingen er sat efter standen og de manglende ting, ikke efter kilometertallet. Og det ser aldeles ikke dumt ud med spejle, bagskærm og blinklys på. Det burde faktisk være et lovkrav, at de ting er monteret.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:Vurderingen er sat efter standen og de manglende ting, ikke efter kilometertallet. Og det ser aldeles ikke dumt ud med spejle, bagskærm og blinklys på. Det burde faktisk være et lovkrav, at de ting er monteret.
For- og bagskærm, er et lovkrav :wink: . Indtil videre, er der kun krav om spejl og blinlys på 45'ere, men det bliver der nok lavet om på.

Normalt, benytter man forsikringsselskabernes "tabel", når man skal vurdere. Den er hovedsageligt baseret på årgang. Stand/kilometertal, kommmer i anden række, og giver ikke de store udsving op og ned. På motorkøretøjer, bil og mc, er der dog nogle "magiske" grænser, som f.eks. over eller under 100.000 km, der giver nogle hug i vurderingen. Årgangsvurderingen forudsætter, at køretøjet er i fin stand, alt andet, trækker blot fra.

Det kan måske ved første "øjekast" synes ligegyldigt, om man anvender forsikringsselkabernes metode, eller ej; men køber man et køretøj, til over denne vurdering, kan det give nogle slemme overraskelser, når/hvis, det kommer til en sag, hvor et forsikringsselkab skal betale for en skade. Det behøver ikke, at være ens egen kaskoforsikring, hvis man har en sådan, men kan lige så vel, være en skyldig "modparts" selskab, der skal vurdere, om knallerten skal takseres, som totalskadet, eller ej. Har man f.eks. købt en brugt knallert for 10.000 kr, og den "officielle" vurdering siger 5.000 kr., er det kun de 5.000 kr., man vil få udbetalt, såfremt den erklæres totalskadet. Grænsen for, hvornår man får den repareret, eller den bliver erklæret totalskdet, ligger typisk ved en reparationspris, der overstiger halvdelen af vurderingen. I eksemplet, altså ved en reparationspris på 2.500 kr. Man får ikke meget repareret, for det beløb, på et værksted, og man risikerer derfor hurtigt, at stå med et erstatningsbeløb på 5.000 kr, for en knallert, man lige har givet 10.000 kr. for - og uden knallert inkl. "ekstraudstyr", idet den, overgår til forsikringsselkabet, ved totalskade Ked af det .

Så pas på, med de fantasipriser folk mener, deres køretøj er værd.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Med mindre speedometer har været skiftet så er det IKKE en 2006.

De nye går nemlig kun til 80 Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: