Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tun til knallerten - er det her godt?
#25
Du kan læse lidt mere her om de forskellige motorer Blink med øjet men fandt på et tidspunkt info om hvad der præcis var forskel på Grin men kan ikke finde det igen :S http://www.billig-scooter.dk/about6226.html
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Jps Skrev:Jog-R har en Yamaha motor på, og Cometen en "kinamotor" (Taiwan). Den er jo meget lille, set i forhold til Yamahamotoren på Jog'en Grin. Så der er kvalitetsforskel. Jeg ville ikke turde tune en comet, ihvertfald.
Siden 2002 er Yamaha Jog blevet produceret i Taiwan, og er derfor en "kinamotor", ligesom Cometens :wink: . At nogle motorer er mere besværlige, at tune, end andre, gør dem ikke af den grund til "sekundavarer".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#27
kragen Skrev:Så må du hellere komme tilbage til realiternes verden :wink: . 0-80 km/t på 100m, er hurtigere, end en Mercedes McLaren. Skal du op på 120 km/t, skal du op på 15-20hk, hvilket er 3-4 gange mere, end du har, som standard. Hvor mener du så, grænsen ligger for almindelig tuning, og "overdreven" tuning?. De 120 km/t er, hvad en standard 150ccm totakter maxi-scooter kan klare på en god dag.
Haha, pardon. Mente 1000.. Smil
Jeg har haft en del kammerater, der fx. har leget med sonic, jog osv.. De har nået de 110 på dem. Selvfølgelig med en del udstyr. Smil Og udover det, så har jeg kørt på en masse 4-taktere, der når de 100 stk. Dette var bare i Tyrkiet. Smil
.. hjælp, jeg er verdens uheldigeste menneske.
Svar
#28
kragen Skrev:Siden 2002 er Yamaha Jog blevet produceret i Taiwan, og er derfor en "kinamotor", ligesom Cometens :wink: . At nogle motorer er mere besværlige, at tune, end andre, gør dem ikke af den grund til "sekundavarer".
Vil det så sige, at jeg godt ville kunne få det samme ud af cometen som en jog? - bare mere besværligt.
.. hjælp, jeg er verdens uheldigeste menneske.
Svar
#29
kragen Skrev:Siden 2002 er Yamaha Jog blevet produceret i Taiwan, og er derfor en "kinamotor", ligesom Cometens :wink: . At nogle motorer er mere besværlige, at tune, end andre, gør dem ikke af den grund til "sekundavarer".

Cometens motor er stadig en "sekundamotor" i min verden Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Dilsad Skrev:Vil det så sige, at jeg godt ville kunne få det samme ud af cometen som en jog? - bare mere besværligt.
For at få den til at køre 120, skal der udskiftes så meget, at der ud over en modificeret motorblok, ikke er meget tilbage af den oprindelige motor. Det er derfor mere et spørgsmål om viden og kroner og ører, end et spørgsmål om, hvilken motor, der oprindelig sad på maskinen. 120, er iøvrigt en vanvittig fart, at køre med, på begge maskiner, uanset, hvad jeres erfaring på motorcykler ellers måtte være, og aldeles ikke noget, de er bygget til.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#31
Kig på den her Comet hvad han har sat i den. http://www.dba.dk/pgo-dks-flotteste-come...-68226780/
og så som han selv skriver i chatten, en 70 cylinder, så runder den ihvertfald 80-90 stykker, hvis ikke mere. og da knallerten er så lille og vægt kan den få et rigtig godt optræk!
ville ihvertfald råde dig til at passe på med at sidde 2 på :twisted:
Jack Petersen

du skal ikke kaste med dej
når du selv er en bolle...
Svar
#32
guzzlen Skrev:Kig på den her Comet hvad han har sat i den. http://www.dba.dk/pgo-dks-flotteste-come...-68226780/
og så som han selv skriver i chatten, en 70 cylinder, så runder den ihvertfald 80-90 stykker, hvis ikke mere. og da knallerten er så lille og vægt kan den få et rigtig godt optræk!
ville ihvertfald råde dig til at passe på med at sidde 2 på :twisted:
Hvad, har han "sat i den", og hvad, skulle have kostet 16.000 kr? Det er en fem år gammel Comet, uden lys, med en ubegrænset CDI, Malossi Multivar og anden udstødning, der skulle yde 4-5hk. Altså en standarmaskine, der vel kører ca. 65. En pris på 9.000 kr., er helt hen i vejret, for sådan en fem år gammel Comet. En rimelig pris, med fungerende lys, er nok nærmere de 3-4.000 kr. Et almindeligt 70ccm-kit vil vel få den op på 80 - ikke 120 :?

Den står her:
http://www.famoto-sport.dk/Scooterprogra...0Comet.htm
til 8.995 for ny Fortvivlethock: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#33
For at "låne" tråden for et hurtigt spørgsmål ang. tun.

Er det bedst at tage alle begrænsninger før skift af ny udstødning? Eller er det fint efter Varioen og tragten er væk?

Tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Pqlsemanden Skrev:For at "låne" tråden for et hurtigt spørgsmål ang. tun.

Er det bedst at tage alle begrænsninger før skift af ny udstødning? Eller er det fint efter Varioen og tragten er væk?

Tak Smil

Det burde der ikke være noget problem i Blink med øjet måske skifte dysen ca 10 numre højere op. og så skulle den vidst være fjong Blink med øjet
Jack Petersen

du skal ikke kaste med dej
når du selv er en bolle...
Svar


Forum spring: