Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner Purejet - sætter ud.
#1
Hej BS

Som overskriften siger, så sætter min Gilera Runner Purejet ud. Den gør det ikke konstant men sådan at den trækker fint, for derefter at sætte ud i et kort tidsrum, og så trække fint igen.

Jeg har skiftet luftfilteret.
Tilsat karburatorvædske for at fjerne evt kondens

Jeg mangler tændrøret, det er så svært at få ud :-)

Er der nogle med flere bud på hvad jeg evt kan prøve ?

mvh
Keeto
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Start med at få skiftet det tændrør.

Nu er det jo en ECU styret maskine, så du skal passe meget på ikke pille i den hvis du ikke har forstand på opbygningen, det er langt fra en ganske normal scooter.

Hvis det ikke hjælper med et tændrørsskift, så har jeg et par forslag mere Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Hej

Nu er tændrøret skiftet, det gamle var meget slidt men ikke fedtet ind i olie.

Maskinen sætter ud stadigvæk, men nok mindre end før - den startede fint op, og kørte - efter 1 km satte den ganske lidt ud - jeg vendte om, og kørte hjem, hvor scooteren gik i stå da jeg slap gassen.

>> Darkside : Kan du hjælpe med yderligere fif ?

tak og god weekend
/Keeto
Svar
#4
Keeto Skrev:Hej

Nu er tændrøret skiftet, det gamle var meget slidt men ikke fedtet ind i olie.

Maskinen sætter ud stadigvæk, men nok mindre end før - den startede fint op, og kørte - efter 1 km satte den ganske lidt ud - jeg vendte om, og kørte hjem, hvor scooteren gik i stå da jeg slap gassen.

>> Darkside : Kan du hjælpe med yderligere fif ?

tak og god weekend
/Keeto

Hej.

Jeg kan da prøve, bøvlede selv en del med min Ditech Smil

Problemet med Purejet's/Ditech's er de bestemt ikke er sjove at fejlfinde på, du skal faktisk have måleure på slangerne for at tjekke trykket, især om kompressoren kan holde et konstant tryk, samt benzinpumpen også kan, det kan være noget så simpelt som den trænger til nye oringe på injectors, det kan også være en utæt slange, dårlig tændrørs hætte, osv.

Så der er nok at starte med, det kan også være dårlig kompression, hvor langt har den kørt, og hvordan er den at starte normalt ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Hej Darkside

Den har kørt 6500km og starter helt normalt, ganske kort tryk på startknappen

Jeg tror også jeg må prøve at skifte tændrørshætte og checke stelforbindelserne.

Skal der yderligere til må jeg nok melde pas og sende den på værksted.

hilsen
Keeto
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Keeto Skrev:Hej Darkside

Den har kørt 6500km og starter helt normalt, ganske kort tryk på startknappen

Jeg tror også jeg må prøve at skifte tændrørshætte og checke stelforbindelserne.

Skal der yderligere til må jeg nok melde pas og sende den på værksted.

hilsen
Keeto

Hvis der er knas med stel ville du få nogen rigtig sjove fejl, så tror ikke fejlen ligger der.

Du skal være forberedt på en pæn regning hvis du sender den på værksted, der er ikke mange der vil røre ved Purejet.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Hej alle

Hvis der er nogen som læser denne tråd og kender et værksted i Nordsjælland som fixer Purejet´s må I gerne fortælle mig det.

>Darkside: jeg inspiceret lige slangerne og ser om der er noget der.

god weekend
/Keeto
Svar
#8
Keeto Skrev:Hej alle

Hvis der er nogen som læser denne tråd og kender et værksted i Nordsjælland som fixer Purejet´s må I gerne fortælle mig det.

>Darkside: jeg inspiceret lige slangerne og ser om der er noget der.

god weekend
/Keeto

Et tip er start motoren, og tag en forstøver flaske med sæbevand og sprøjt det rundt omkring ved slanger og injectors, ser du bobler er den utæt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
Hej igen igen

Jeg kan starte purejet´en og den går fint i tomgang. Efter max 2 minutter går den ud - og derefter kan jeg umiddelbart ikke starte den igen. Lad jeg den stå lidt (>10 minutter) så starter den fint igen.

Lyder det ikke som et benzintilførsel problem, måske filter eller benzinpumpe ?

mvh
Keeto
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Keeto Skrev:Hej igen igen

Jeg kan starte purejet´en og den går fint i tomgang. Efter max 2 minutter går den ud - og derefter kan jeg umiddelbart ikke starte den igen. Lad jeg den stå lidt (>10 minutter) så starter den fint igen.

Lyder det ikke som et benzintilførsel problem, måske filter eller benzinpumpe ?

mvh
Keeto

Jow, tjek de 2 ting du nævner men også lufthullet ved tankdækslet. Det kan være der er skidt i det, så det danner vacuum i tanken.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#11
Keeto Skrev:Hej igen igen

Jeg kan starte purejet´en og den går fint i tomgang. Efter max 2 minutter går den ud - og derefter kan jeg umiddelbart ikke starte den igen. Lad jeg den stå lidt (>10 minutter) så starter den fint igen.

Lyder det ikke som et benzintilførsel problem, måske filter eller benzinpumpe ?

mvh
Keeto

Nu må du ikke lade en Purejet stå i tomgang, de har ikke godt af det, det var det råd jeg fik fra en ekspert, de soder tændrør til meget hurtigt.

Pumpen kan du tjekke ved at smide et ur på, samme med kompressoren, jeg synes det lyder som en utæthed så den mister trykket.

Jeg ved pumpen er en svaghed på de nye SR50 med Purejet motor, og det skulle undre mig meget om det ikke er samme pumpe der sidder på Runner Purejet.

Jeg ville nok køre den på værksted og få udlæst fejlkoder på den.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
Hej Igen

Var der ikke noget med at man kunne udlæse fejlkoderne fra ECU´en via Blink i panelet ?

Er der en anvisning til hvordan ?

mvh
Keeto
Svar


Forum spring: