Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner Purejet - sætter ud.
#13
Så vidt jeg husker kan du ikke på de nye, du kan derimod få listet fejlkoden på det indbyggede display, lige hvordan kan jeg dog ikke hjælpe dig med, desværre.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hej igen

Min Runner har kun analog viser instrument, altså ikke noget display.

mvh
Keeto
Svar
#15
Så skulle der ikke være noget galt i at blinke koderne ud på den, skal lige se om jeg kan huske hvordan.

Det er noget med at hold gassen drejet helt om, sæt så tænding på, og slip håndtaget når lampen i speedometer går ud.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#16
DarkSide Skrev:Så skulle der ikke være noget galt i at blinke koderne ud på den, skal lige se om jeg kan huske hvordan.

Det er noget med at hold gassen drejet helt om, sæt så tænding på, og slip håndtaget når lampen i speedometer går ud.
Runnerdude har uploaded blinkkoderne, så de ligger til "afhentning" i "Downloadsektionen" -Fejl koder for Orbital ECU (Aprilla, Gilera, Piaggio:
http://www.billig-scooter.dk/dload.php?a...file_id=76

Den er på tysk, men det er der vel nogen, der kan hjælpe med.

Fremgangsmåden er, som Dark formoder (her frit oversat):

Med slukket motor, og uden tænding, drejes gashåndtaget helt i bund. Hold gashåndtaget i bund, og sæt tænding på - UDEN, at starte motoren. Advarselslampen vil nu lyse i 2 sek., og herefter slukke. Advarselslampen vil herefter igen lyse op i 3 sek. I de 3 sek., lampen nu lyser, skal gashåndtaget slippes. Systemet er nu i "Værkstedsmodus".

Nu vil lampen blinke et antal gange, afhængig af fejlen/fejlene, og gentage sekvensen i alt fire gange, med 4 sek. mellem gentagelserne, hvor lampen er slukket. Er der der flere fejl, vil blinkoderne komme efter hinanden med en lille pause imellem, hvorefter der bliver 4 sek. pause, hvor lampen er slukket, inden lampen gentager sekvenserne. Efter 4. gentagelse, vil fejlene blive slettet i hukommelsen. Afbryder man inden, de 4 gentagelser er færdige, forbliver "fejlene" i hukommelsen. Da "fejelene" registreres i hukommelsen løbende, og der derfor kan være "gamle fejl", der allerede er udbedret, bør man køre hele forløbet igennem, så hukommelsen slettes. Man kan så herefter, starte motoren og køre en lille tur, så det kun er de aktuelle fejl, der ligger i hukommelsen.

Blinkoderne er beskrevet i et skema i filen. Defekt oliepumper er f.eks. 10 blink., og defekt benzindyse er 12 blink. Er der defekt på dem begge, vil blinksekvensen være (10-12)....(10-12)....(10-12)....(10-12)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
Hej alle

Tusind tak for at informationerne - jeg satte mig ned ved siden af maskinen igår og pillede ved alle slanger imens maskinen kørte. Pludselig gik maskinen ud, og da der blev stille kunne jeg høre en svag siv´en fra trykluft slangen, men kun når jeg trykkede på slangen.

Jeg fik slangen spændt og kunne nu kører en tur uden at scooteren gik ud. Slange er nok moden til en udskiftning, så det vil ske snarest.

endnu en gang tak for forslag.

mvh
Keeto
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Hej, rigtigt godt du fandt ud af det, husk dog at skifte slangerne med noget der kan tåle tryk, og benzin.

Mindst 10 bar Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: