Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nu med bil :)
#1
Som nogen her på BS nok ved , så har jeg jo købt bil Smil dog kun en lille Seat Arosa 1.0 fra 98 med 271.000km på bagen, men skidt med det gav kun 10.000kr for den og den gik igennme syn uden problemer.

Og dersom kæresten har kørekort og jeg er igang med at tage det så er kører det jo bare Smil
Og i uge 42 bliver den sat på prøve med en tur til Tyskland over fyn og jylland ned til Hamborg og videre mod Hansa park, for at slutte med et besøg i Berlin Smil
sæder
Er skam spændt på om motoren holder til det , eller om den har kørt for mange km til den 1300km langetur som sku køres på små 3 dage ( kæresten veninde skal med som os har kørekort)

Men som kørelæren siger hvis jeg er heldig har jeg fået kortet til oktober ( håber det) og selvfølge er der købt en Tomtom Xl med kort over 22 lande samt dvd maskine til begge bagsæder Smil
[Image: 3656.jpg]

[Image: 3655.jpg]


[Image: 3654.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Tillykke med "øsen" Søren26 Smil. Så når du ikke op forbi Big1, lige med det samme Blink med øjet.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#3
Hej og tillykke med bilen Smil

Selfølgelig holder den til den efterårstur,det er dog en god ide at få den brugt her de næste 4 ugers tid på et par gode søndagsudflugter. Hvis der skulle være noget dukker det så op inden i når til ferien.

Og en rigtig god ide er at checke op på kølervand nu og hver uge så der ikke er et uopdaget forbrug.
Kig godt på kølerslangerne i motorrummet efter revner om noget er mørnet.

Skift olie og filter nu og hold øje med evt olieforbrug (det gør ikke noget den bruger lidt olie men rart at vide så man kan efterfylde undervejs hvis nødvendigt,også har man dunken med)

Skift tændrør og luftfilter,og hvis det var mig selv smed jeg nye tændkabler med det samme,så er du/i dækket godt ind mod overraskelser (ok nye tændkabler er måske lidt overkill Grin )

Og generatorremmen evt servorem hvis der er det på (kig/check om den/de er gamle)

Der er ikke noget af det jeg skriver om der koster helt vildt hvis man gør det selv og det er ret nemt at gå til.

Og dit reservehjul skal være up to date med lufttryk
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#4
PS: Du spørger bare hvis du er i tvivl om noget af det jeg har skrevet Smil
Med venlig hilsen Henrik
Svar
#5
Tillykke med dyret Grin

Overvej et FDM medlemsskab, evt. inkl. autohjælp. Deres tilbud for første år er super godt. Og så får man tilmed rabat rigtig mange steder.

Jeg har også haft min bil en tur til Berlin, med en enkelt overnatning. Det var alt for lidt, der skal minimum sættes en hel dag af til at se byen, gerne 2.
Jeg er spændt på at høre hvordan sådan en billig bil overlever tyske autobahn - på min tur erfarede jeg, at den bedste march hastighed ligger ved 120-130km/t (med mindre man går helt ned på de 80-90 stykker lastbilerne kører).
Selvom jeg gav den godt gas på turen ud (197km/t var max, jeg nåede ikke 200 pga. trafik), for at teste bilen lidt, så er der skisme laaaaaangt til Berlin Smil

Og vil/kan i ikke gøre det selv, har FDM nogle ganske rimelige priser på fx. ferie-test af bilen.

Husk også at bestille Brobizz, den giver 5% rabat på Storebælt (samt Øresund, nogle færger, samt nogle steder i Sverige/Norge). Det koster godt nok 200,- at få den (jeg var heldig at ramme en reklameperiode, fik den gratis), men det får du retur, når brikken engang returneres. Samtidig har du muligheden for at trille igennem betalingsanlægget uden stop (30km/t). I norge mødte jeg automatiske bompenge anlæg, som ikke har problemer med at man kører de 80/100 km/t Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Teddy Skrev:Tillykke med dyret Grin

Overvej et FDM medlemsskab, evt. inkl. autohjælp. Deres tilbud for første år er super godt. Og så får man tilmed rabat rigtig mange steder.

Jeg har også haft min bil en tur til Berlin, med en enkelt overnatning. Det var alt for lidt, der skal minimum sættes en hel dag af til at se byen, gerne 2.
Jeg er spændt på at høre hvordan sådan en billig bil overlever tyske autobahn - på min tur erfarede jeg, at den bedste march hastighed ligger ved 120-130km/t (med mindre man går helt ned på de 80-90 stykker lastbilerne kører).
Selvom jeg gav den godt gas på turen ud (197km/t var max, jeg nåede ikke 200 pga. trafik), for at teste bilen lidt, så er der skisme laaaaaangt til Berlin Smil

Og vil/kan i ikke gøre det selv, har FDM nogle ganske rimelige priser på fx. ferie-test af bilen.

Husk også at bestille Brobizz, den giver 5% rabat på Storebælt (samt Øresund, nogle færger, samt nogle steder i Sverige/Norge). Det koster godt nok 200,- at få den (jeg var heldig at ramme en reklameperiode, fik den gratis), men det får du retur, når brikken engang returneres. Samtidig har du muligheden for at trille igennem betalingsanlægget uden stop (30km/t). I norge mødte jeg automatiske bompenge anlæg, som ikke har problemer med at man kører de 80/100 km/t Smil

Seat`en er jo kun en 1.0 og kan max køre 160km/t.... men jeg har os taget en uges ferie så om turen sku tage flere dage gør intetSmil har og købt falck hjælp til den 1100kr for både ud og indland inkl knallert hjælp som jeg jo har på min PGO Smil og det virker i 1 år
Svar
#7
Jps Skrev:Tillykke med "øsen" Søren26 Smil. Så når du ikke op forbi Big1, lige med det samme Blink med øjet.



Kører stadig til og fra job på PGO´en og er tæt på 77.000km sku ud og kører anden lektion på vej idagSmil Skole vognen er en dejlig skoda octavia station car, og regner stadig med at indhente Big1 nok ikke inden vinter, men manlger kun 23.000km før de 100.000km er nået Smil
Svar
#8
nallerplys Skrev:Hej og tillykke med bilen Smil

Selfølgelig holder den til den efterårstur,det er dog en god ide at få den brugt her de næste 4 ugers tid på et par gode søndagsudflugter. Hvis der skulle være noget dukker det så op inden i når til ferien.

Og en rigtig god ide er at checke op på kølervand nu og hver uge så der ikke er et uopdaget forbrug.
Kig godt på kølerslangerne i motorrummet efter revner om noget er mørnet.

Skift olie og filter nu og hold øje med evt olieforbrug (det gør ikke noget den bruger lidt olie men rart at vide så man kan efterfylde undervejs hvis nødvendigt,også har man dunken med)

Skift tændrør og luftfilter,og hvis det var mig selv smed jeg nye tændkabler med det samme,så er du/i dækket godt ind mod overraskelser (ok nye tændkabler er måske lidt overkill Grin )

Og generatorremmen evt servorem hvis der er det på (kig/check om den/de er gamle)

Der er ikke noget af det jeg skriver om der koster helt vildt hvis man gør det selv og det er ret nemt at gå til.

Og dit reservehjul skal være up to date med lufttryk


Alt det er tjekket på værksted Smil , ejen er kærestens søster som sagde at den kostede 10.000km og hvis noget var galt med den betalte hun de penge, og begge for dæk sku skiftes og så fik vi lavet låse i bilen , rettet en bule ud bag på efter en indkøbs vogn havde ramt denKed af det .

Eller hvad det nu var, skal siges at hendes søster var meget ligeglad med hvordan bilen så ud bare den ku køre Ked af det dvs den var møg beskidt inden og udvendig, og hun fik et stort chok da hun så den her den anden dag, og sgade hold da op kan den se sådan ud???.

Vi fik og skiftet sikring i passager siden da pæren i den ene side ikke virkede nu mangler vi kun at få viskeren i passager siden fikset og så den på bag ruden er vi klar til Tyskland Away Smil ( vil lige sige at jeg har godt nok mobbet hendes søster for at alt på bilen var defekt) Jeg kører simpelhen ikke rundt i en bil som er 100% iorden.

Efter synet fik vi afvide at den nok sku ha en rust behandling , da den vi skærm siderne bag på har rust og lidt ved benzin dækslet men selvom undervognen var AC plus (syns hal) overrasket hvor fin den var Smil og de sku jo lige drille lidt fordi det KUN er en 1.0 motor, lige ind til folkene fik en prøve tur i den Smil det er en 35liters tank den har og kører lige kanp 400km på en tank fuld
Svar
#9
Søren26 Skrev:(...) og de sku jo lige drille lidt fordi det KUN er en 1.0 motor, lige ind til folkene fik en prøve tur i den Smil det er en 35liters tank den har og kører lige kanp 400km på en tank fuld

Tillykke med kabinescooteren Søren. :P

Jeg havde engang en Yugo45,(Fiat127) tilbage i 1986.

Den havde også en 1.0 Liter motor. Jeg blev også mobbet på det groveste med " 1 liter Yugourt"

(Yoghurt) Griner

Den var nu fin nok, med de underlige ting den nu havde.

F.eks. tankmåleren: Var den næsten tom, og man gav fuld gas når man holdt stille, så viste den fuld igen. Grin

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
barden Skrev:Tillykke med kabinescooteren Søren. :P

Jeg havde engang en Yugo45,(Fiat127) tilbage i 1986.

Den havde også en 1.0 Liter motor. Jeg blev også mobbet på det groveste med " 1 liter Yugourt"

(Yoghurt) Griner

Den var nu fin nok, med de underlige ting den nu havde.

F.eks. tankmåleren: Var den næsten tom, og man gav fuld gas når man holdt stille, så viste den fuld igen. Grin


Takker Barden Smil

Vores benzin målet virker dog Smil , og alt andet virker som det skal DOG skal den ha ny visker arm i passager siden plus bag på , men det bliver klaret i løbet af denne uge.

Og om det KUN er en 1.0 motor er jeg rimelige græskatolsk overfor, idet jeg jo lige skal ha køre erfaring og planen er da os at få en større bil senere, Dvs en Skoda octavia station car
Svar
#11
Søren26 Skrev:Takker Barden Smil

Vores benzin målet virker dog Smil , og alt andet virker som det skal DOG skal den ha ny visker arm i passager siden plus bag på , men det bliver klaret i løbet af denne uge.

Og om det KUN er en 1.0 motor er jeg rimelige græskatolsk overfor, idet jeg jo lige skal ha køre erfaring og planen er da os at få en større bil senere, Dvs en Skoda octavia station car

Inden jeg fandt den billige Ford, prøvekørte jeg en 1.2 Toyota, og den var der rimelig godt ryk i (den var dog nærmest ny, havde kun 8.000km på klokken). Kan man komme nogenlunde op i fart i byerne, er næsten enhver 4-hjuler ok til de danske veje. Husk, vi må alligevel ikke køre over 130km/t. Og når man kommer over grænsen, hvor det er tilladt at træde pedalen i bund, er det lige før man kan høre en sagte slubren fra tanken af. De fleste holder derfor en moderat fart.

Din Falck autohjælp koster en god bid mere, end FDM medlemsskab OG autohjælp :P Er scooteren med i prisen, lyder det dog som en ok pris.

FDM har jeg brugt en del til ferie planlægning, indkøb af diverse udstyr til bilen (man får lidt rabat som medlem) og så har de en masse gode artikler, fx. har jeg lært at køre lidt mere økonomisk, fået svar fra på et spørgsmål omkring garantien osv.

Men nok om det, nu har du jo valgt hvor pengene skulle lægges Smil

Turen til Berlin gav mig ikke meget erfaring, set i forhold til de snoede veje uden udsyn, der er overalt i Norge. Hold da fest, jeg har lært meget på de 12 dage (og 4500km+) jeg var afsted Grin

En hel del knofedt, de rette midler, samt tid til rensing, så kan den blive næsten så god som ny at se på.

En rustbehandling på en så gammel bil, ville jeg ikke ofre penge på. Det koster typisk omkring 4.000,- for en pava/dinitrol behandling, og du skal, derudover, først have pillet alt det gamle rust af - ellers kan det være det samme.
Svar
#12
Teddy Skrev:Inden jeg fandt den billige Ford, prøvekørte jeg en 1.2 Toyota, og den var der rimelig godt ryk i (den var dog nærmest ny, havde kun 8.000km på klokken). Kan man komme nogenlunde op i fart i byerne, er næsten enhver 4-hjuler ok til de danske veje. Husk, vi må alligevel ikke køre over 130km/t. Og når man kommer over grænsen, hvor det er tilladt at træde pedalen i bund, er det lige før man kan høre en sagte slubren fra tanken af. De fleste holder derfor en moderat fart.

Din Falck autohjælp koster en god bid mere, end FDM medlemsskab OG autohjælp :P Er scooteren med i prisen, lyder det dog som en ok pris.

FDM har jeg brugt en del til ferie planlægning, indkøb af diverse udstyr til bilen (man får lidt rabat som medlem) og så har de en masse gode artikler, fx. har jeg lært at køre lidt mere økonomisk, fået svar fra på et spørgsmål omkring garantien osv.

Men nok om det, nu har du jo valgt hvor pengene skulle lægges Smil

Turen til Berlin gav mig ikke meget erfaring, set i forhold til de snoede veje uden udsyn, der er overalt i Norge. Hold da fest, jeg har lært meget på de 12 dage (og 4500km+) jeg var afsted Grin

En hel del knofedt, de rette midler, samt tid til rensing, så kan den blive næsten så god som ny at se på.

En rustbehandling på en så gammel bil, ville jeg ikke ofre penge på. Det koster typisk omkring 4.000,- for en pava/dinitrol behandling, og du skal, derudover, først have pillet alt det gamle rust af - ellers kan det være det samme.


Det er falck hjælp til både bil og scooter plus cykler, dvs får jeg evt en 45scooter samtigt med 30eren koster det ikke ekstra så jeg syns det er okey med små 1100kr for et år Smil .

Ang rust så har kæresten en veninde som så kender en i ( vist nok solrød) som ku køre det for en god pris, men nu må vi se fordi koster det for meget siger vi også nej tak Smil

Du har da efterhånden kørt en del km i Ford`en Smil , vente tiden nu skyldes en køretime i villa kvaterer.. Smil
Svar


Forum spring: