Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility 50 periodiske startproblemer
#1
Konens Agility opfører sig mærkeligt-den starter og kører fint måske 5-10km for så at dø...
derefter kan man være heldig at få liv i den igen enten ved elstart eller kickstart,her i sommer var den helt gal - jeg kunne absolut íkke få liv i den,skiftede : Tændrør,benzinfilter,og benzinslanger og luftfilter,den har nu startet perfekt og kørt i ca 2mdr,imorges ville den bare ikke starte igen...kiggede på den idag-fik den startet med det samme,kørte ca 50m , det gav ligesom et "klik"og så døde den...ved ikke hvor det klik kom fra men jeg kunne høre det...skilte den ad og kunne se at der ikke var ret meget benzin i benzinfilteret(der er fuld tank på)..prøvede at vrikke lidt i bezinfilter mens jeg tørnede elstarter og kunne se at den pumpede benzin ind i filteret - fik den så igang igen og derefter kunne den starte på el og kick heletiden,samt kørte et par ture på den ned ad vejen uden problemer...frygter bare at hun kommer ned imorgen tidlig og den ikke kan starte igen...hvad pokker kan det være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Slet ingen der kan assistere? Kan det være jeg skal skifte karburator måske?
Svar
#3
Da du har skiftet benzinfilteret, burde det ikke være det, der hindrede benzinen i, at løbe ned. Du siger, at det hjælper, hvis du vrikker på benzinhanen. Det kunne tyde på, at enten din vakuumhane er defekt, eller din vakuumslange er utæt. Hiv vakuum slange af benzinhanen, eller karburatoren, og også benzinslangen. Sug i vakuumslangen, eller vakuumhanen (benzinhanen), og se, om det åbner for benzinen. Gør det ikke det, er vakuumhanen defekt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Vakuumhanen - er det den der sidder helt oppe i bunden af benzintanken?
Svar
#5
pdrhan Skrev:Vakuumhanen - er det den der sidder helt oppe i bunden af benzintanken?
Ja, det var derfor, jeg også skrev benzinhanen :wink: . Der sidder to slanger på den, den ene er benzinslangen, og den anden, er vakuumslangen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ok det vil jeg prøve - den benzinhane til agility - er det universal eller skal jeg have en mærkebestemt?
Svar
#7
pdrhan Skrev:Ok det vil jeg prøve - den benzinhane til agility - er det universal eller skal jeg have en mærkebestemt?
Der er intet specielt ved den. Finder du en, der passer i hullet, og slutter tæt, er den helt fin.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Nu fik jeg kigget på den idag:
Vacuumhanen virker som den skal-sprøjter fint benz ud når man suger i luftslangen - prøvede så at se om der var gnist fra tændrør til stel...fin gnist....
nå,prøvede så at vende benzinfilter lodret istedet for som standard at ligge vandret , dette afstedkom nu at benzinfilter er helt fyldt op med benz hele tiden ,hvor det før kun var ca 1/2-3/4 fyldt når det lå vendret...prøvede så at justere lidt på luftskruen ,hvilket fik den til at skyde 2 gange da jeg kørte på den for så at gå ud...stillede lidt mere på luftskruen - og nu starter den perfekt og kører uden at skyde....hvis den nu begynder med ikke at kan starte igen så er jeg sgu løbet tør for ideer....? nogen bud på hvad det kan være? Kunne det være ovenstående?
Update - nå det var en stakket frist,igen vil den ikke starte og jeg er totalt blank for ideer til hvad det kan være - tror den vil blive solgt for højest bydende....Hvad er en ca 5år gammel Kymco Agility værd? Den har kørt 18000km - alt virker på den -dog bare med det problem at den ikke kan starte som er periodisk - nogen der er friske på at kigge på den her på amager? Ond
Svar
#9
Slet ingen der har et bud på hvad der kan være galt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kymco folk over hele kloden må ta bussen på arbejde.

Har skruet og drejet og råbt og skreget af det pingeser møg siden jeg købte den.
Nå ja på nær de 6mdr hvor jeg fik den til at trille de 70kmt, starte første gang og være noget nær lydløs.

Var sgu lige ved at jeg blev glad for den.

Men nej pludselig så sa det stop og siden har vi ikke været venner.

Hey boss, lån mig lige din mobil og det gjorde han sgu. Så fik nr til Kwang Motors i det fjerne og snakkede med selveste Kid Korea som fik nudlerne galt i halsen da han forstod at jeg repræsenterede en global organisation af Kymco ejere som var rasende over at være til grin og
nu forlangte at få svar.

Mr Lee svarede så at det måtte være ventilerne og noget med fuld strøm på batteriet.

Vi får se om den sidste bordtennisbold er slået i denne omgang.

Nu skal jeg lade batteri og i morgen skrue Kymco som blir døbt Mr Lee hvis det virker.
Op af sofaen og ud og få noget møg under neglene.
Svar
#11
Det vil jeg så sandelig ikke håbe Fortvivlethock: .

Jeg har to Kwang Yang'er, en Agility, der har rundet de 30.000, og en Super8, der indtil videre har rundet de første 9.000 km.

Hvis batteriet er "klappet sammen", starter den ikke, hverken på el-start eller kickstart, og det vil heller ikke hjælpe, at lade det op. Startbatteriet kan ikke tåle, at blive malket helt tomt, mere end to-tre gange. Så nyt batteri på, og tjek, at ventilerne siger 0,08mm - og ikke, som der står i de gamle manualer, 0,04 eller 0,05mm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Takker for hurtig reaktion.

Så genstår det bare at teste de ventiler og håpe på en løsning.

Lige en ting til om du har tid.

Om batteriet er gammel og træt skal det vel alligevel kunne lade sig gøre at kicke den i gang
eller er der nød til at være en vis mængde power på det for overhovedet at få start og normal motorgang?

Sikkert et dumt spørgsmål men man kan jo undres.

Takker så meget for hjælpen.
Op af sofaen og ud og få noget møg under neglene.
Svar


Forum spring: