Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilken knallert?
#1
Jeg står i denne situation, at jeg her om et par dage meget gerne skulle have fat i en knallert 30.
Eftersom det er en stor sum penge der skal smides på bordet, når nu man skal have fat i sådan et vidunder, ville jeg gerne have nogle krav og prioriteter på sådan en knallert opfyldt!

Jeg er kun interesseret i at købe en fra ny, dvs. maximum 16.000-17.000 kroner skal bruges.

Jeg vil have en knallert der accelerer hurtigt og har en rigtig god topfart uden begrænsninger.
Den skal helst være bygget til at kunne klare lidt!

Spørgsmålet er så HVILKEN knallert der accelerer hurtigst og har den højeste topfart uden begræsninger?

Jeg har kigget på følgende modeller (Det jeg siger nu har jeg ingen andelse om hvor vidt passer)

Piaggio NRG Power DT (16.000 kr. modellen) Den skulle gerne være den hurtigste accelerende knallert på market hvor begrænsninger er det eneste der er fjernet. Topfart uden begræsninger er dog ukendt.

Yamaha Jog R (AC modellen) Har ingen idé hvor godt den trækker eller lign. men Jog skulle være rigtig hurtige uden begrænsninger da de er så lette.

Gilera Stalker Den skulle gerne have en topfart på 70-75 km på lige vej uden begrænsninger og et okay optræk.

Hvilken skal jeg vælge BS(Kom gerne med andre forslag), hjælp mig! På forhånd tusind tak!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
NRG PowerDT og Stalker har præcist samme motor, så de burde køre lige stærkt afdroslet.

Jog R skulle dog have et godt optræk, men det er ikke pga af den er let, den er derimod meget lav gearet.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Jeg har set en sige at NRG Power har bedre accelaration selvom begge har hiper 2. Han har kørt imod en stalker som også var standard. Forresten Hvad er forskellen på Power Dt og PJ :S? Så mange spørgsmål... undskyld.
Svar
#4
Hvad kører en Jog R uden begrænsninger?
Svar
#5
55-60 ca.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Efter GPS eller speedometer?
Svar
#7
GPS.

Der er måske lidt at hente hvis du skifter til en anden gearing.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
Okay, så det vil sige, at Jogen kører cirka 75 på dens speedometer uden begrænsninger?
Svar
#9
Skal jeg ikke gøre mig klog på, har ikke haft en Jog R.

Men det er nok ikke helt skævt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Okay, men Jogen skulle accelererer bedre end NRG'en fordi den har lav gearing? Lav gearing betyder bare flere omdrejninger når du kører, hvorimod højgearing kører på lave omdreninger højt oppe?
Svar
#11
Altså hvilken en af de 3 ville køre hurtigst på topen og accelerere hurtigtst, hvor kun begrænsningerne er taget?
Svar
#12
Jeg ville vælge stalker'en da den er lækrest i det hele taget.
Svar


Forum spring: