Søg Garagen Hej Gæst! Register

Racing variator til gy6 motor
#1
Hejsa.

Jeg faldt lige over den her:
http://gy6-motor.de/product_info.php/inf...150cc.html
Er der nogen der kender kvaliteten på den?

Det kunne da være meget sejt, hvis man kunne få den til og rende 120, som billedet ud rullefelt udskriften siger.

På forhånd tak for input, gode eller dårlige, lige meget bare de er sande.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Stagstrup Skrev:Hejsa.

Jeg faldt lige over den her:
http://gy6-motor.de/product_info.php/inf...150cc.html
Er der nogen der kender kvaliteten på den?

Det kunne da være meget sejt, hvis man kunne få den til og rende 120, som billedet ud rullefelt udskriften siger.

På forhånd tak for input, gode eller dårlige, lige meget bare de er sande.
Et interessant tiltag. Der er ikke noget nyt i, at en blanding af lette og tungere ruller i en vario, kan give en teoretisk forbedring af accelerationen. Det nye er, at man åbenbart har lavet en vario, med to forskellige løbebaner for de to "vægtklasser". Vi er flere herinde, der i årevis har kørt med to forskellige vægte på rullerne (skiftevis tung, let :wink: ). Med hensyn til tophastigheden, bør det dog ikke have nogen indflydelse, da rullerne i en korrekt afstemt vario, gerne skulle have skubbet remskiverne helt sammen, inden, man når tophastigheden, og dermed ikke har indflydelse på den absolutte tophastighed. Det skulle da lige være fordi, at Dual Ramp er på 115mm mod de normale 107mm, og derfor måske kræver en længere rem :? . Der er ingen tvivl om, at systemet ville kunne give et ordentligt ryk fra start, hvis man har optimeret banerne således, at drejningsmomentet holdes bedre og længere. jeg ville dog lige vente, indtil de har løst problemet med kickstarteren. Iflg. et forummet hos samme forhandler, skulle det dog allerede være sket. Selve grafen, tager jeg med et alvorligt gran salt. Det skulle dreje sig om en motor med 8.5 hk, hvilket kunne indikere en lidt sløv 125'er, men det fremgår ikke, om der har været foretaget en indjustering af rullevægten på originalvarioen, eller hvilken kvalitet, originalvarioen har. Jeg vil dog stærk tvivle på, at en 125'er GY6 kan komme op på 120 km/t på almindelig vej, med en voksen i sadlen. Det vil nemlig kræve mere, end de ca. 9,5 hk, de har fået den op på, på dynoen. Det nærmeste, de 120 km/t, jeg kan komme på, når det gælder små firtaktere, er Aprilias Sportcity Cube på 300 ccm, der lige kan runde de 120 km/t. Den har så også godt 22 hk, at gøre godt med.

http://www.gy6motortuning.de/hisunforum/...f=5&t=3214

Min Malossi på 125'eren bruger også 20x17 ruller, og det kan give lidt problemer, at skaffe rullerne. Jeg har dog fundet ud af, at nogle Vespaer bruger samme størrelse.

Men det bliver da interessant, at høre om de første erfaringer Smil
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Hejsa.

Er der stadig ikke nogen der har erfaringer med denne variator??

Det ender jo med jeg bliver nødt til at købe en, bare for at se om det er noget der duer til nogetBlink med øjet
Svar
#4
(17-02-2011, 23:31)Stagstrup Skrev: Hejsa.

Er der stadig ikke nogen der har erfaringer med denne variator??

Det ender jo med jeg bliver nødt til at købe en, bare for at se om det er noget der duer til nogetBlink med øjet

Som Kragen skriver, så skal du nok ikke regne med de 120 km/t som de ellers skriver. Det vlle kræve mere end de blot små 10 hk som de kan presse ud af den. Tror du skal i nærheden af de 12-13 hk før du kommer i nærheden af de 120 km/t.


Svar
#5
(17-02-2011, 23:31)Stagstrup Skrev: Hejsa.

Er der stadig ikke nogen der har erfaringer med denne variator??

Det ender jo med jeg bliver nødt til at købe en, bare for at se om det er noget der duer til nogetBlink med øjet

Køb en, og lad os høre Grin .

Jeg kan se, at den nye version, er kommet, så problemet med kickstarteren, skulle være løst:
http://gy6-motor.de/GY6-125-150-ccm-152-...-6950.html

Og så, god fornøjelse med at finde 20x17 ruller i de passende vægtklasser Fortvivlet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kunne være jeg også skulle overveje det til min Kineser?
Venter spændt på fortsættelse.

Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#7
(18-02-2011, 08:07)kragen Skrev: Køb en, og lad os høre Grin .

Jeg kan se, at den nye version, er kommet, så problemet med kickstarteren, skulle være løst:
http://gy6-motor.de/GY6-125-150-ccm-152-...-6950.html

Og så, god fornøjelse med at finde 20x17 ruller i de passende vægtklasser Fortvivlet .

Har du ikke et godt sted jeg kan lede efter dem?

Hvad har du egentlig lavet af modifikationer på din super8?
Og hvad har det givet i optræk og topfart??
Svar
#8
(21-02-2011, 22:41)Stagstrup Skrev: Har du ikke et godt sted jeg kan lede efter dem?

Hvad har du egentlig lavet af modifikationer på din super8?
Og hvad har det givet i optræk og topfart??

http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=9341

Jeg kører med en Multivar med Dr.Pulley glidere og en Dr. Pulley HiT kobling. Det giver en fin blød acceleration. Jeg har dog "droslet" den, da jeg ikke gider høre på de omdrejninger, når jeg kører de ca. 50. Så jeg har hævet vægten til 14g. Det gør den lidt langsommere, men det er uden betydning for mig i byen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Hvad er forskellen på glidere og ruller?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(21-02-2011, 23:34)Stagstrup Skrev: Hvad er forskellen på glidere og ruller?

Billeder siger mere, end ord Grin :
http://youtu.be/k5PRy4FI6YE

De giver en lidt bedre acceleration, og måske lidt på toppen - og så holder de længere, end selv Malossi HT Cool
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: