Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tuning af Speedfight2, hjælp søges
#1
Davs folkens

Har endelig fået taget mig sammen til at få kigget på min speedfight2 og se om det er muligt at hive lidt ekstra ud af den.

Har i forvejen fjernet begrænsningen i varioen og sat en top performance udstødning på så den nu kører ca. 60 km/t på toppen.
Tænkte på om jeg vil få noget ud af at købe en ubegrænset CDI og smide i den?
Forhørte mig lidt hos en ven som selv har en speedfight2 hvor han har smidt tungere ruller i for at få den til at køre hurtigere. Tjekkede vægten af mine egne ruller som er Ø16*13 med en vægt på 11 gram. Vil jeg få noget ud af at smide lidt ekstra vægt i eller hvad?

Undskylder for fejl osv. Første gang. Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
11gram? Fortvivlethock: :o

Den må godt nok være død i bakkerne.


Er det en 30ér eller 45ér?

Svar
#3
Hejsa...

Først vil jeg starte med at byde dig velkommen herpå BS....

Hvis den kører med begrænset CDI, så ville det hjælpe med en ubegrænset.. Hmm nu der er fjernet begrænsninger på den, har i så prøvet at dyse den lidt op??...

Jeg har selv en Speedfighter1 og da jeg fjernede begrænsningerne på den, kunne den udfra aflæsning på tændrør godt tåle en lidt større hoveddyse...

Jeg har selv haft prøvet på min egen, at pille ved trakten i luftfilteret som nogle skriver skulle give noget. Jeg syndes selv at der ik var noget at hente, andet end lidt mere larm/støj.

Nu ved jeg hvor du er fra i landet, men hvis du er fra Kbh-området og der er en Gurtner karburator på den har jeg en 78 dyse dyse kan få...

Hvad jeg kender til Speedfighteren, så mener jeg at 2éren kører 7 eller 8gr som std. rullevægt...

Hvis jeg var dig, så ville jeg hører din ven hvad han har i sin af vægt....

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#4
7 eller 8 gram Grin haha, min SF2 kørte med 12 grams Grin fuldstændig sindsygt. men smækkede 9 grams i istedet for og det klarede den sku fint Smil synes jeg. Og TP Powered er ideelt til SF2, kørte selv med den. og med en 70 ccm cylinder render den ca 70 på gps Smil
Svar
#5
Standard rullevægten er 8 eller 9 gram.

9 Gram, hvis det er en ældre model fra omkring 2002, og/eller hvis den er vandkølet. 8 gram hvis det er en nyere, 2006-.

12gram, kommer der ikke noget godt ud af. :wink:

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Er vist en 30'er men std kørte den omkring 40-45 på speedometeret som dog viser lidt mere.
Den gamle udstødning jeg havde på den af ukendt mærke der gik den 70 der var dog også noget større udblæsning end på min top performance.

Nu er jeg ikke lige verdens største haj til det med knallert og er som regel min far og hans vilde dage jeg trækker på, så hvilken størrelse dyse sidder der på std og hvordan ved man hvor meget større dysen skal være så?

Tempo, forstod ikke helt den med Gurtner karburatoren. :/

Men ja har målt og vejet mine ruller til 11 gram. Så vidt jeg har forstået så betyder mindre ruller = mindre topfart, bedre acceleration og tungere betyder så det omvendte. Men hvor meget mister man og hvor meget opnår man ved at skifte vægten af rullerne. Overvejede enten at smide 3*11 gram i og så enten 3*10 eller 3*12 gram.

Spurgte min kammerat og han vidste ikke hvad der var smidt i hans, kunne han ikke huske men har selv kørt på den og de ruller var ALT for tunge. Den havde svært ved at opnå omdrejninger til at kunne trække de tunge ruller og selvom han sagde den gik 90 tog den 10 min at komme derop. Så den fejl vil jeg helst ikke lave.
Svar
#7
Marty Skrev:(...)Så vidt jeg har forstået så betyder mindre ruller = mindre topfart, bedre acceleration og tungere betyder så det omvendte. Men hvor meget mister man og hvor meget opnår man ved at skifte vægten af rullerne.(...)
Myten, der åbenbart ikke vil dø :? .

Hurtigste acceleration til fuld udgearing, og dermed også den maksimale topfart, afhængig af rullerne, får du med en, og samme vægt. Nemlig den rullevægt og den vario, der kan holde omdrejningerne lægst, under hele "gearingen", på motorens maksimale drejningsmoment. Det sidste stykke vej, fra fuld udgearing til topfart, er herefter. uafhængig af rullerne.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Okay...
Skal jeg lige se om jeg har forstået det rigtigt eller om jeg også skal have det ind med ske.
Så rullevægten bestemmer hvor hurtigt du opnår fuld udgearing og derved også topfart?
Hvor meget højere din topfart bliver er bestemt af hvilken vario du køber, den som passer bedst til din knallert?
Eller har jeg stadig misforstået ideen helt.
Men i hvert fald, hvad foreslår du/i så når jeg i forvejen har en std vario, 11 grams ruller, tun udstødning og fjernet begrænsning i vario, at jeg smider i af vario+rullevægt i stedet for at jeg overhoved opnår noget?
Svar
#9
Start med at gå ud fra standard rullevægten, hvis det er original vario. Du må prøve dig frem, hvilken vægt der lige netop passer til dig. Smil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det vil jeg gøre så.
Regner så også med at jeg dyser den op til en 74. Har jeg ret i at det er en 72'er der sidder på som std?

Men i hvert fald skal i alle have mange tak for hjælpen.
Svar
#11
Marty Skrev:(..) Har jeg ret i at det er en 72'er der sidder på som std?

Det er en 72ér der sidder på min Peugeot Buxy med gürtner karburator. Men om det er det samme på din ved jeg ikke. Smil

Svar
#12
Okay. Men hvordan tjekker man det så?
Kan sikkert godt finde den spørgsmålet er bare hvordan man lige ser om det er en 72'er eller ej. Kan det måles på den indvendige diameter eller sådan noget ?
Svar


Forum spring: