Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooter er købt!.
#1
Jeg har netop fået en ny pgo g-max 45er hjem i garagen. Efter den første længere tur har jeg bemærket et par minusser ved den. Støddæmperen er fra en hestevogn! - dæmperen ser smart ud, desværre er den hverken en stød eller en dæmper. En anden ting er sædet - efter min mening er sædet fejlkonstueret. Sædehynden er for smal og hælder den forkerte vej, resultatet er en øm bag og lænd - men igen, sædet ser smart ud. Bortset fra det er jeg forløbig tilfreds med scooteren.

Jeg har forsøgt at uploade et par foto af pgo'en - forgæves! - billederne er korrupte! Fortvivlethock:
Så jeg har sakset et billede fra nettet, tilmed i den rigtige farve.
[Image: 3638.jpg]
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Støddæmperen skal lige køres til, før den bliver lidt blødere. Men den burde kunne justeres lidt. Sædet er som du har opdaget, et stort minus på G-Max'en. Det var bl.a. derfor jeg ikke købte en, da jeg skulle ha' ny Pgo. Fatter simpelthen ikke at de ikke har rettet op på det (sædet). Modellen har 3-5 år på bagen herhjemme, så det burde som sagt være rettet.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#3
Jps Skrev:Støddæmperen skal lige køres til, før den bliver lidt blødere. Men den burde kunne justeres lidt. Sædet er som du har opdaget, et stort minus på G-Max'en. Det var bl.a. derfor jeg ikke købte en, da jeg skulle ha' ny Pgo. Fatter simpelthen ikke at de ikke har rettet op på det (sædet). Modellen har 3-5 år på bagen herhjemme, så det burde som sagt være rettet.

Da du første gang skrev om sædet, troede jeg du mente, at du gled ned pga hynden er glat. Hvis det var det du mente, så er det løst, sædets overflade minder om groft sandpapir - ingen glider nogensteder på det sæde! ( overdrivelser fremmer forståelsen ) :wink:

Det jeg mener med et fejlkonstrueret sæde, er... det er altså svært at beskrive på skrift.. :roll: Jeg er ikke ret høj - kun 1,75 m høj - med korte arme og ben, og for at nå styret må jeg sidde på en tynd og spids del af sædet der hælder bagud, som gør at jeg synker sammen i min ryg. Jeg må have fat i en sadelmager eller autopolster de kan muligvis rette sædet til.
Jeg har 2 foto der er bedre end ord.
[Image: 3641.jpg]
[Image: 3640.jpg]
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#4
Katana Skrev:Da du første gang skrev om sædet, troede jeg du mente, at du gled ned pga hynden er glat. Hvis det var det du mente, så er det løst, sædets overflade minder om groft sandpapir - ingen glider nogensteder på det sæde! ( overdrivelser fremmer forståelsen ) :wink:

Det jeg mener med et fejlkonstrueret sæde, er... det er altså svært at beskrive på skrift.. :roll: Jeg er ikke ret høj - kun 1,75 m høj - med korte arme og ben, og for at nå styret må jeg sidde på en tynd og spids del af sædet der hælder bagud, som gør at jeg synker sammen i min ryg. Jeg må have fat i en sadelmager eller autopolster de kan muligvis rette sædet til.

Jeg gled ikke ned fordi sædet er glat, men fordi det er lavet forkert Smil. Jeg var nødt til at holde imod enten med fødderne eller armene under kørsel Smil. Og jeg har prøvet mere end en af slagsen Smil.

Men ja, få en til at lave et sæde der passer dig, så får du et du kan sidder ordentligt på.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#5
Katana Skrev:Jeg har forsøgt at uploade et par foto af pgo'en - forgæves! - billederne er korrupte! Fortvivlethock:

Tillykke med den, den er bare flot. Har også kigget på den, på et tidspunkt.

Det med billederne, er fordi de fylder for meget i dimensionerne, eller MB.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
barden > Tak. Jeg må osse indrømme at pgo'en stille og roligt er ved at krybe under huden på mig. Maskinen er så anderledes i forhold til min forrige Suzuki, at der har skulle gå en tid inden jeg blev nogenlunde tryg ved den. Lørdag eftermiddag var jeg ude på en længere tur, og det gjorde åbenbart udslaget til at jeg blev glad for nykøbet.
Der er dog stadig et par mindre gode ting, bremserne f.eks, er ikke imponerende. Accellerationen fra 0 er direkte sløv - iflg min forhandler skyldes det den originale udstødning med katalysator og diverse blindrør - både skiver og tragten er fjernet. Og som sædvanligt er lyset elendigt! nærlys er nogenlunde, fjernlys derimod lyser skyerne mere op end vejen. Jeg forstår ikke hvorfor fabrikanterne af 2-hjulede køretøjer ikke kan levere ordentlig nær/fjernlys.

Jeg fandt iøvrigt dette foto hos PGOfabrikken på taiwan - sådan skulle alle Gmaxer se ud. :wink:
[Image: 3646.jpg]
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#7
Katana Skrev:barden > Tak. Jeg må osse indrømme at pgo'en stille og roligt er ved at krybe under huden på mig. Maskinen er så anderledes i forhold til min forrige Suzuki, at der har skulle gå en tid inden jeg blev nogenlunde tryg ved den. Lørdag eftermiddag var jeg ude på en længere tur, og det gjorde åbenbart udslaget til at jeg blev glad for nykøbet.
Der er dog stadig et par mindre gode ting, bremserne f.eks, er ikke imponerende. Accellerationen fra 0 er direkte sløv - iflg min forhandler skyldes det den originale udstødning med katalysator og diverse blindrør - både skiver og tragten er fjernet. Og som sædvanligt er lyset elendigt! nærlys er nogenlunde, fjernlys derimod lyser skyerne mere op end vejen. Jeg forstår ikke hvorfor fabrikanterne af 2-hjulede køretøjer ikke kan levere ordentlig nær/fjernlys.

Jeg fandt iøvrigt dette foto hos PGOfabrikken på taiwan - sådan skulle alle Gmaxer se ud. :wink:
[Image: 3646.jpg]

Ja, det er da en "udmærket" PGO du har fundet et billede af. Tror dog den er en anelse bøvlet at få ind i kælderen. Griner

Det med bremserne, mon ikke bare de skal køres lidt til?

Og så det med fjernlyset, er der ikke en skrue foran parabolen, måske lidt halvskjult, så du kan justere?

Lyset på min Peugeot Buxy, svarer nærmest til et fyrfadslys. Smil

Svar
#8
Justérskruen til forlygten skulle meget gerne sidde samme sted som på Big'en:
[Image: 968.jpg]

Og lyset er ganske rigtigt noget skidt, idet de 2 pærer kun er på 18/18 watt stykket. Jeg vil anbefale dig at få sat nogle halogenpærer i. Men de kan max. være på 18/18 watt, idet at en pære på f.eks 25/25 eller 35/35watt bliver til 2x10 watt på en PGO med 2 pærer i Smil, da batteriet ikke kan trække mere end de nævnte 18 watt, med 2 pærer i forlygten. Big2 var udstyret med en forlygte med 2 pærer i, den har jeg så skiftet ud med en, med en enkelt pærer i (halogen) som er på 35/35 watt. Det giver bedre lys, på mørke landeveje.

Ang. bremserne så skal de jo slides til før de virker 100%, og det tager ikke lang tid. Smil
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#9
Lidt update om mit liv med en PGO G-max 45er. Jeg har rundet 500 km. Ganske godt klaret på en stiv hestevogn!. :wink:

Jps > Jeg har halogenlys - 1 x 35/35W - men en god pære nytter ikke når parabolen spreder lyset tilfældigt. Lygten kan også justeres - justerskruen sidder bag det sorte plasticdæksel over forlygten.
Mht. den stive støddæmper, har min forhandler oplyst, at det er den samme støddæmper der sidder på alle G-Maxer fra 50 cc til 220 cc, og da de store G-Max skal være stabil ved høj fart, medfører det desværre, at en langsom G-Max 50 cc er umanerlig stiv, den forklaring lyder plausibel. Det kan måske løses med en uoriginal støddæmper.

Jeg har også bemærket at G-Maxen er en langsom starter fra 0 km/t, her lyder forklaringen, at det skyldes den medfølgende udstødning/m katasalysator. Så når der skal ny udstødning på bliver det (måske) fra en T-Rex uden kat.

Sædet.. hmm.. Jeg har undersøgt hos en lokal autopolster om mulighed/er for at få lavet formen om. Prisen på ca.500 kr er ikke afskrækkende, men mere at polsteren vil ha' sædet i en uge! Så foreløbig forsøger jeg at leve med formen på sædet.

En anden lille træls ting er at triptæller også er kilometertæller. Det betyder at jeg ikke kan bruge triptæller som - triptæller. Jo, jeg kan naturligvis hvis jeg er ligeglad med hvormange km scooteren har kørt, og så nulstille triptæller efter tankning. :roll:

ps. Kort efter jeg havde købt G-Maxen, så jeg at der var tilbud på Gilera Runner 45er - nedsat med 3000 kr - til det samme som jeg gav for G-Max.. ØV!!!!!! Ond

- Men jeg er rigtig, rigtig, rigtig glad for min G-Max.. eller noget!. :wink:
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: