Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot 50 bruger urimeligt meget benzin ?
#1
Hej. Hot 50 bruger urimeligt meget benzin efter cyl. skift, hakker lidt ved en smule gas og ikke den rigtige power ved fuld gas, ryger en hel del i starten... så der skal vel en del mindre dyse i men hvor meget?

den har
DellOrto 21mm med dys 70 og med nålen helt nede på mager blanding
Top Performances Trophy 70ccm
Udstødning er Giannelli Go
uden begrænsning, og med andet tun...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
IICIi Skrev:Hej. Hot 50 bruger urimeligt meget benzin efter cyl. skift, hakker lidt ved en smule gas og ikke den rigtige power ved fuld gas, ryger en hel del i starten... så der skal vel en del mindre dyse i men hvor meget?

den har
DellOrto 21mm med dys 70 og med nålen helt nede på mager blanding
Top Performances Trophy 70ccm
Udstødning er Giannelli Go
uden begrænsning, og med andet tun...

Start med at sætte den i øverste hak.
Og bare til du ved det så er std. dyse en 72 så tror altså du skal op i dyse og ikke ned...
Svar
#3
IICIi Skrev:Hej. Hot 50 bruger urimeligt meget benzin efter cyl. skift, hakker lidt ved en smule gas og ikke den rigtige power ved fuld gas, ryger en hel del i starten... så der skal vel en del mindre dyse i men hvor meget?

den har
DellOrto 21mm med dys 70 og med nålen helt nede på mager blanding
Top Performances Trophy 70ccm
Udstødning er Giannelli Go
uden begrænsning, og med andet tun...

Den dyse er alt for lille, som Kedde2005 også påpeger. Standard er 72, så du skal op over de 80 måske endda 90 i dysestørrelse på en 21mm karburator. Jeg kørte selv med en 84 i min standardkarburator og ellers samme opsætning som din. Du risikerer en varmesætning, med den dyse du har i nu.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
kedde2005 Skrev:Start med at sætte den i øverste hak.
Og bare til du ved det så er std. dyse en 72 så tror altså du skal op i dyse og ikke ned...

Prøver jeg.. Er du sikker på det, lyder underligt det med std. gad vide om den 70 dys så er udvidet fordi den her er jo lidt tunet. Men kan selvfølgelig heller ikke vide det før jeg prøvet det... Smil
Svar
#5
Nu den så sat i den allernederste, så nålen kom op i fyldigst. Den hakker mindre når den køre langsom f.eks. i byen. Men den oser stadig en del røg i starten til den bliver ret varm, ved ikke om det er helt normalt?. Har sammenlignet dysen sammen med en 72, synes jeg det noget hen af den samme størrelse.

Nu.. tørret af og kørt. Ser den ud som den skal?
[Image: eqoy76.jpg]

Først...
[Image: 9qftcz.jpg]

Er det mindre dyse der skal i hvis benzin forbruget fortsætter sådan??? :eh:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ved ikke om det bedst starte en ny post.

Men den begyndte her forleden at gå i stå når man giver den gas, har så tjekket cylinderen den ser lidt brændt og sort ud i enden, har så sat en dys 88 derefter gjorde den det samme, så blev der sat en racer tændrør i, så kørte den godt da den blev testkørt, men da den så havde stået lidt og skul ud at køre igen, hakker den og nogen gange tager den nærmest meget ved i et par sekunder. Hvad der galt

På forhånd tak
Svar
#7
stempel*
Svar
#8
Er det fordi stemplet er sort brændt i enden Spørgsmålstegn
Svar


Forum spring: