Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kilometer inden man tager begrænsning :)
#1
Hey alle sammen, jeg har et lille spørgsmål. Jeg vil gerne vide hvor mange kilometer man skal køre inden man tager skiven, og det der rør i en standard knækudstødning. Har hørt noget om at der sidder nogle andre begrænsninger der kan tages. Hvor langt skal man køre inden de forskellige kan tages? Og har et til spørgsmål, hvor mange begrænsninger skal jeg tage hvis jeg vil have den op og køre de 70 km/t? Håber i kan jeg hjælpe mig lidt fordi jeg er på dybt hav siden at jeg ikke ved så meget om scootere jeg har en af de nye Hooper scootere (Hooper Leo) Tak på forhånd
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg er nok ikke den rigtige til at svare men så meget kan jeg da sige at
du forhåbentligt ved at det er ulovligt og det er jo noget svært at råde
om noget ulovligt.

Nogle siger efter 2- 3000 km loven siger aldrig
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#3
Ved skam godt det er ulovligt, men 30 km/t er for lidt til mig, men tak for svaret Smil
Svar
#4
Jeg forstår godt følelsen af at ville have mere fart. Det er desværre nok meget menneskeligt. Jeg kørte selv omkring 500 kilometer på min gamle 45'er før jeg mistede tålmodigheden og fjernede skiven. Jeg ser dog ingen grund til at du ikke skal gøre det med det samme. Det er muligt at der er nogle tekniske argumenter imod det, men jeg kan forstå at mange faktisk tager den med det samme, eller får forretningen til at gøre det før levering.

Hvad jeg ikke forstår er grådigheden med fart. Disse maskiner er ikke designet til at køre med de sindsyge hastigheder som ofte ses. Hvorfor ikke blot være tilfreds med den forøgelse du opnår ved at fjerne skiven. Hvorfor skal I absolut køre 70 - 80 kilometer i timen? Hvorfor absolut på cykelstien, hvorfor absolut iført udstyr som vil efterlade jer som krøblinge eller døde hvis uheldet sker?

/Andy
Svar
#5
Skiven vil kun få mig op på det 40-50 tror jeg, og det er jeg ikke tiilfreds med eftersom at jeg gerne vil komme hurtigere frem og tilbage til mine fórældre siden at de er skilt, skal også køre i skole på den hver morgen, kunne være dejligt at kommer derud lidt hurtigere så jeg ikke skal køre så tidligt osv. mange fordele synes jeg Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja ja, men pas nu på, for besparelsen bliver nok hurtigt ædt op af den tid du skal bruge på at komme hjem med bussen, efter politiet har taget scooteren.

Iøvrigt er det sjældent tophastigheden som bestemmer hvor hurtigt du kommer frem. Jeg skiftede tidligere i år fra en 45'er med pillet skive til en MC-scooter som snildt kører 110, og kommer ikke hurtigere på arbejde af den grund. Og det er ikke fordi jeg kører pænt!

/Andy
Svar
#7
I know i know Smil
Svar
#8
40-50 km/t er vel okey og køre og ikk de der sindsyge hastigheder der er over 80-100 stykker, køre lidt roligt til og starte med, og det er bedst du fjerner begrænsningerne med det samme hvertfald skiven, for så vil den ligge i lavere omdrejninger og ikke ødelægge motoren
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#9
Nichum2112 Skrev:Hey alle sammen, jeg har et lille spørgsmål. Jeg vil gerne vide hvor mange kilometer man skal køre inden man tager skiven, og det der rør i en standard knækudstødning. Har hørt noget om at der sidder nogle andre begrænsninger der kan tages. Hvor langt skal man køre inden de forskellige kan tages?

Så hurtigt som muligt - især skiven. Der er ingen tekniske fordele ved begrænsningerne overhovedet. Tværtimod forkorter de levetiden på motoren, forringer kørekomforten, nedsætter benzinøkonomien og øger miljøbelastningen. Til gengæld er der visse "juridiske fordele" ved at have dem og det er så noget enhver må gøre op med sig selv. Men du skader med garanti ikke din scooter ved at fjerne dem - kun din tegnebog hvis du møder vore uniformerede venner fra etaten.

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Vil de så ødelægge min scooter hvis jeg piller skiven nu, hvor den har kørt de 75km? Tak for svarene det var en lettelse :b
Svar
#11
Nu ved jeg godt jeg er i absolut mindretal herinde grundet min alder , ja jeg er
måske tilmed den ældste herinde, blandt de unge mennesker. Grin

Jeg vil nu alligevel give dig det modsatte råd , at tænke dig om inden du piller.

Fart dræber og jo hurtigere du køre jo større er muligheden for at du slår dig selv
eller andre til lirekassemand.

At ligge og krydse rundt på en cykelsti med 50 km i timen er meget farligt.
Ind og ud mellem cyklister kan hurtig blive til en kedelig oplevelse .

Selv med min el-cykel (23 km) var jeg i sommers ude for på en tur hjem fra stranden
at en ung pige pludseligt svingede helt ud mod vejbanen og kantstenen og det var med
nød og næppe jeg næsten undveg og kun ramte hendes styr en lille smule.
Hun og jeg fik et chok og hun var bare optaget af at snakke med sin kæreste
så det var ikke med vilje og farten var begrænset.
Tænk på om jeg havde ramt hende med 50 km i timen , hvad kunne der ikke være
sket.
Unge mennesker er tit slemme til at overvurder sig selv og deres evner.
Jeg har selv været ung og kørt på MC og været den bedste og hurtigste inden
for den etat jeg kørte for.
Jo jeg kender til grimme styrt og kan den dag i dag mærke det i min albue ..
Kør forsigtig tænk på dig selv og andre, vis hensyn sige loven, og det er sandt.
Jeg må dog medgive at jeg syntes at hvis man ligger ude på en øde landevej hvor
den nærmeste cyklist er langt borte kunne det være rart at kunne sætte noget fart
på .. sådan en hemmelig boster knap er lidt tiltalende .. men fristende ..
Ja måske slides mortoen hurtigere men den kan udskiftes , det kan din krop ikke.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#12
Det satte sgu lidt et andet syn på det hele, men jeg overvejer det. Jeg skal køre 22km hver dag for at komme i skole, og det er så lang ude på lars tyndskidsmark som man kan komme, der finde jeg sgu ikk rigtig nogle cykellister kun lige før skolen. Når man tuner den, er man jo heller ikke dømt til at køre max hastighed indtil du dør, man kan jo også bare vælge at køre der 30 km/t når at der er mange cykelister eller trafikanter?

/Nichum
Svar


Forum spring: