Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er det ok og tune en ny knallert eller skal man køre den til
#1
Heii, alle på BS.

Jeg har snakket med min far om er det bedst og tune en knallert lige når man har købt dem eller skal man først køre dem til, så den er blivet brugt lidt, før man begynder og tune den.

På forhånd tak Grin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det kommer an på hvad du mener med at tune. Hvis det er skiven du piller, er det meget sundere for motoren at pille den før du kører, da motoren kan arbejde med meget lavere omdrejninger, når du kører 30km/t. Så kan man gi fuld gas i ca 30-60sek og 5mins kørsel igen ved 30km/t for at tilkøre den ordentligt. Samme gælder selv for større cylinder. Dumt at fjerne CDI begrænsningen før den er kørt til.

Hvor langt du skal gøre det, kommer an på om det er alu eller støbejerns cylinder.

Alu kan man mere eller mindre gi fuld gas fra starten af, er dog bedst med ca 50-150km tilkørsel.

Støbejerns cylinder skal have noget længere tid før det er ordentligt kørt til, ca 250-350km, men det holder så generelt også længere. Det skal dog køres til, før fuld gas igennem længere tid. Ellers er der stor chance for at sætte stemplet.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#3
Okey, ja det var os skiven jeg mente, men min far sagde det er bedre og køre den til først før man fjerne skiven
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#4
emil-jensen Skrev:Okey, ja det var os skiven jeg mente, men min far sagde det er bedre og køre den til først før man fjerne skiven

Den skive skal ud, inden du kører den 1. tur Smil. På længere sigt, er den ødelæggende for motoren (sammen med de andre begrænsninger).
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#5
Okeyy, min far vil ikk fjerne dem med det samme han vil lige køre den lidt til, og så vil han fjerne dem, og sætte en tun udstød´ning på, men først køre til før man begynder og gøre ved den
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
emil-jensen Skrev:Okeyy, min far vil ikk fjerne dem med det samme han vil lige køre den lidt til, og så vil han fjerne dem, og sætte en tun udstød´ning på, men først køre til før man begynder og gøre ved den

Må bryde sammen og tilstå at jeg på Big2 kørte med alle begrænsninger i de første 5-6 mdr. Men det var fordi jeg på det tidspunkt, havde Big1 der skulle være min foretrukne til lidt mere fart Smil. Den er nu afløst af en Runner SP, men Big2 bliver der ikke ændret ved, af den grund.
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar
#7
Din far tager 100% fejl hvad skiven angår Emil...

...men med en moderne motor betyder tilkørslen alligevel ikke så forfærdeligt meget længere. Så for familiefredens skyld bare sig "ja" og accepter hans beslutning. Du får en større julegave ud af det og din knallerts holdbarhed bliver næppe mærkbart forringet...

8)
Svar
#8
Okey Grin så er jeg da blivet lidt kloger med det her Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar


Forum spring: