Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot V-Click tilbud: at købe?
#1
Hej

jeg ser der er tilbud på V-Click pt. 5.995 + levering.

Jeg er fristet. Er det ikke et godt tilbud? Har nogen sådant et dyr?

Fidusen er, at jeg ikke kan lave noget som helst, så det skal være
en slidstærk maskine. Jeg kører ca. 1000 km om måneden. I al slags vejr.

Måske skal jeg kigge efter en brugt Typhoon i stedet?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det er en kinesisk Peugeot, så den ligger vel kvalitetsmæssig, i den bedre ende af kineserskalaen., og yder det samme, som alle andre små firtaktere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Jeg kunne heller ikke lave noget som helst for 1 måned siden, men nu gik jeg da bare igang og har skiftet ruller, taget udstødning og baghjul af, stillet ventiler, justeret tomgang, skiftet dyse og ændret benzin nål, med de guides der findes herinde så lærer du det hurtigt!
Så lad dig ikke begrænse af at du ikke kan lave noget, det tager som sagt ikke mange timer at kunne det overstående og ellers er der normalt hjælp at hente herinde Smil hvis de rette folk ellers kigger og svarer retur Smil
VGA Digita 2013 30 km/t
Svar
#4
Tak for svarene. :-)

Manden siger, jeg kan få den til 7.000 inkl. klargøring, og at tilbuddet stopper i næste uge.
Altså skal jeg træffe en hurtig beslutning.

Spørgsmål: er den en tand bedre end de diverse Baotian? Jeg fandt et indlæg med Peugeots salgsmateriale, der siger bedre bremser. Andre skriver, at det kun er batteri og forlygte, der adskiller denne fra de andre kinesere. Hvem har ret?

Måske tager jeg en smuttur forbi butikken, skal se om jeg med mine 185 cm overhovedet kan sidde i sådan en.

Jeg tænker også på at købe en brugt PGO eller Piaggio. Men er nervøs for at købe det berømte sminkelt lig.
Svar
#5
Ok, vi bliver ikke klogere på, om en V-Clic er bare noget bedre end en Baotian/Giantco osv.

Men jeg ser, at V-Clic har 10" hjul og anbefales til mindre folk. Kan ikke se mig selv på sådan en fætter. Jeg tror, jeg dropper det.

Jeg kigger på en PGO Comet fra '05 (3000 km)
Og en Yamaha Neo fra 2001 (11.000 km)
En T-Rex, Dr. Big, Piaggio Zip eller Typhoon kunne også være en mulighed, men
kan ikke lige finde nogle.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har lige brug for et hurtigt råd. Jeg kigger på en Piaggio Typhoon fra 2007, 8400 km. Manden vil have 6000 for den. Er det ikke i overkanten? Jeg kan få en ny for 10K. Hvad synes I?
Svar
#7
Lenny Skrev:Har lige brug for et hurtigt råd. Jeg kigger på en Piaggio Typhoon fra 2007, 8400 km. Manden vil have 6000 for den. Er det ikke i overkanten? Jeg kan få en ny for 10K. Hvad synes I?
Listeprisen for en ny, er ca. 13.000 kr., og i forhold til den, er den pris for en tre år gammel model rimelig. Hvis handelsprisen for en ny er 10.000 kr, er brugtprisen ca. 1.000 kr. for høj.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Hej. 1000 til dig, Krag.
Det er det jeg tænker. Jeg kender et sted, hvor man kan få en ny til 9.000 + klargøring.
Og så er den brugte til 6000 lige pludselig ikke så spændende.

Kigger også på en Comet fra 2005 (3.000 km) til 5.500 kr.

Og så er det her jeg spørger: kræver en Piaggio Typhoon og en PGO Comet lige så meget service og vedligeholdelse?

Jeg tænker, PGO'en må være lidt nemmere at have med at gøre, eftersom den er 2-takter.
Jeg kan måske godt lære kunsten af at indstille ventiler og blande olie, men jeg er ikke på
hjemmebanen med den slags. Så bliver det hurtigt dyrt, når man må betale sig fra det hele.
Svar


Forum spring: