Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lov ?
#13
Shakon Skrev:Ja hvis du bliver stoppet på 125modelen for den er jo registeret som en 125ccm på stel nummeret så gælder den som mc, men har du 50ccm modelen og tager en 125motor så gælder det jo som en konstruktiv ændring af maskinen da den står som en 30 i stel nummeret. og det vil ikke være lovlig at skifte motoren på den lille da det jo ville være en konstruktiv ændring Smil så den lille vil jo aldrig blive til en mc set med lovens øjne oO
Nå!

Konstruktive ændringer er lovlige - det er de ulovlige konstruktive ændringer, der er ulovlige :wink: . Skulle dit ræsonnement og din logik holde vand, ville det jo ikke være tilladt, at indregistrere en knallert, som mortorcykel, med større motor - men det er det, som bekendt, under visse betingelser Fræksst: .

Iøvrigt, vil alle knallerter, med en tilladt tophastighed på mere end 25 km/t, senest 2012, være klassificeret, som motorcykler, uanset, om de har 50 ccm, eller mere 8) .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
kragen Skrev:(...)

Iøvrigt, vil alle knallerter, med en tilladt tophastighed på mere end 25 km/t, senest 2012, være klassificeret, som motorcykler, uanset, om de har 50 ccm, eller mere 8) .

Vil det sige at man skal til at have MC kort til 25/45 knallerter? Fortvivlethock:

Svar
#15
barden Skrev:Vil det sige at man skal til at have MC kort til 25/45 knallerter? Fortvivlethock:
30'eren får en maks-hastighed på 25 km/t, og er dermed ikke en motorcykel, så den, som hidtil kan køres uden kørekort (knallerrtbeviset bibeholdes). 45'eren, som per definition så bliver en motorcykel, vil stadig kunne køres med et bilkørekort. Så der bliver ingen kørekortsmæssige forskelle, fra dem, vi kender idag, idet Danmark åbenbart ikke vil følge resten af EU, og anbefalingerne i det tredje kørekortdirektiv, og tillade 16-årige, at erhverve, evt. begræset (80 km/t), kørekort til lille mc, og dermed også til en 45'er.

Så for knallertfolket er det business as usual, med hensyn til kørekort. Hastigheden bliver bare sat ned til 25 km/t, for den nuværende 30'er, så den får samme hastighed, som andre, i EU, har måttet leve med i årevis. Det vil endvidere nok betyde, at "25'erne" må forudse, at straffen for at "tune", vil blive udvidet til, også at omfatte, en udskydelse af retten til at erhverve kørekort i to år, fra man fylder 18 år. Selvom de 25 km/t kun vil gælde nye knallerter, vil udvidelsen af strafferammen, for at fifle med hastighedsbegrænsningen, også gælde for "30'erne". Det betyder dog ikke, at det kørekort, man evt. måtte have, er i fare, når man kører på en 25'er eller 30'er, men at 16-årige nok skal tænke sig sig om en ekstra gang, inden de fjerner "skiven", hvis de regner med, at tage kørekort, som 18-årig. Det kan hurtigt blive udskudt, til man fylder 20 år.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#16
Skal man så regne med der kommer en ny farve på nr. pladen til 25 scooterne?

Hvis de skal køre med samme farve som en 30 gør idag, bliver det stakkels politi jo overbelastet med alle de kontroller de skal til at udføre :?
Svar


Forum spring: