Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problem med gas
#1
Hej jeg var ude og køre i regnvejr her den anden dag med min 4 takter baotian da mit powerfilter røg af og så gik den hele tiden ud. Jeg fik så købt et nye powerfilter og satte på men når jeg starter den og gir gas gir den sådan en dyb lyd og går ud, meget mærkeligt, det som om at benzien ikke gider ned i karbu, nogle forslag til hvad det kunne være?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er den ikke lidt for nem ?

Du har vand i karburatoren nu pga af dit powerfilter, rens den, så skal du bare se.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Det vil jeg lige prøve så, men nogle gange når jeg kører og der er tørt er det som den går ned i omdrejninger ligesom hvis man slipper gassen lidt, ved ikke om det fordi den ikke laver vacum eller hvad det er.
Svar
#4
Du har selvfølgelig dyset karburatoren ind til det powerfilter du kører med ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
DarkSide Skrev:Du har selvfølgelig dyset karburatoren ind til det powerfilter du kører med ?
Fortvivlethock: Griner

De fleste karburatorer, der sidder på de små firtaktere, og andre med, for den sags skyld, skal have lidt modstand fra luftfilteret, for at fungere optimalt. Endnu en grund til, at droppe "powerfilter". Der er absolut ingen grund til, at montere et "powerfilter" på en lille firtakter.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Fortvivlethock: Griner

De fleste karburatorer, der sidder på de små firtaktere, og andre med, for den sags skyld, skal have lidt modstand fra luftfilteret, for at fungere optimalt. Endnu en grund til, at droppe "powerfilter". Der er absolut ingen grund til, at montere et "powerfilter" på en lille firtakter.



Heh nu vil jeg ikke kalde det en lille 4 takter mere da det er en 125cc motor som er på og da jeg fik motoren monteret var det med powerfilter.
Svar
#7
formula Skrev:Heh nu vil jeg ikke kalde det en lille 4 takter mere da det er en 125cc motor som er på og da jeg fik motoren monteret var det med powerfilter.

Gør dig selv en tjeneste og pil det powerfilter af og få fat i en luftfilter kasse til en 125ccm motor, eller et K&N filter. Hvis du har sat motoren på en gy6-50, skal du også ha lavet om på benzin tilførslen, og det er vel en 125ccm udstødning du kører med ? CDI'en skal også være til en gy6-125. Batteriet skal mindst være et 12V 5Amp batteri og spændingsregulatoren skal nok også skiftes. Standard regulator på gy6-50 levere ca 30W. En standard til 125ccm er oppe på 50W-70W.

Du er vel klar over at baotian også laver den model som motorcykel, og bliver du stoppet, får du bøde derefter ? (Kørsel på mc uden kørekort, ikke indregistreret osv)
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
Havoc Skrev:Gør dig selv en tjeneste og pil det powerfilter af og få fat i en luftfilter kasse til en 125ccm motor, eller et K&N filter. Hvis du har sat motoren på en gy6-50, skal du også ha lavet om på benzin tilførslen, og det er vel en 125ccm udstødning du kører med ? CDI'en skal også være til en gy6-125. Batteriet skal mindst være et 12V 5Amp batteri og spændingsregulatoren skal nok også skiftes. Standard regulator på gy6-50 levere ca 30W. En standard til 125ccm er oppe på 50W-70W.

Du er vel klar over at baotian også laver den model som motorcykel, og bliver du stoppet, får du bøde derefter ? (Kørsel på mc uden kørekort, ikke indregistreret osv)



Den kører nu fint med mit hebo filter, og batteriet er 12 5 amp og ham som lavede det hele var en scootermekaniker som selv havde de motorere så tror alt det tekniske osv. er på plads har dog ikke fået en 125cc udstødning på endnu.

Og det du siger med at jeg får bøde som var det en mc, det gør dem med 70cc, og 80cc osv jo også da det er en mc når det er over 50cc.
Svar
#9
formula Skrev:Og det du siger med at jeg får bøde som var det en mc, det gør dem med 70cc, og 80cc osv jo også da det er en mc når det er over 50cc.

Der er en stor forskel på at smide en større cylinder på en maskine, og så at køre med den samme motor, som maskinen allerede er typegodkendt som mc med. I princippet er førstnævnte situation et spørgsmål om en konstruktiv ændring, mens nr to handler om en ikke indregistreret, synet eller forsikret, mc, som du måske oven i købet ikke har styrebrev til. Det smækker på en helt anden måde.



Der ud over: Enig med resten af flokken. Powerfiltre sutter, især i regnvejr. Har du renset karburatoren? At powerfiltre gi*r i vand i karburatoren, er en ældgammel sandhed.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: