Søg Garagen Hej Gæst! Register

Slidstærk 30 scooter med MANGE km i sig
#25
mtk Skrev:Tag ud og få en prøvetur på dem, og tag den du føler dig hjemme på.

Yes. Du har ret i at det skal der til.

Men det der mest giver mig tvivl er det her med om det skal være en runner eller en 4 takter udfra et økonomi perspektiv.

4 takteren jeg har kig på, altså den der fly har service interval på hver 2000km. en runner skal til service hver XXXX (Jeg ved ikke hvor ofte) km.

En 4 takter kører længere på literen men skal oftere til service så om de oftere service intervaller æder besparelsen i benzin op ved jeg ikke. Jeg kører ca 800km om måneden så hver 2000 km svarer til hver 2½ måned skal jeg til service med den...hvilet er lidt ofte synes jeg!

Og så er der også den tvivl inde i billedet. Hvilken scooter kan jeg forvente holder længst med det vedligehold der skal til. Jeg gider ikke en der dør efter 15.000 km.

i mit hoved er jeg nok 55% til en 4 takter grundet km besparelsen og 45% til en runner.
Jeg kan forstå at runneren er en klasse scooter. Og den fly jeg har kig på er åbenbart begyndt at blive produceret i kina...hvor en gilera vist stadig er i italien...betyder den forskel noget for kvaliteten?
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
davgaard Skrev:Yes. Du har ret i at det skal der til.

Men det der mest giver mig tvivl er det her med om det skal være en runner eller en 4 takter udfra et økonomi perspektiv.

4 takteren jeg har kig på, altså den der fly har service interval på hver 2000km. en runner skal til service hver XXXX (Jeg ved ikke hvor ofte) km.

En 4 takter kører længere på literen men skal oftere til service så om de oftere service intervaller æder besparelsen i benzin op ved jeg ikke. Jeg kører ca 800km om måneden så hver 2000 km svarer til hver 2½ måned skal jeg til service med den...hvilet er lidt ofte synes jeg!

Og så er der også den tvivl inde i billedet. Hvilken scooter kan jeg forvente holder længst med det vedligehold der skal til. Jeg gider ikke en der dør efter 15.000 km.

i mit hoved er jeg nok 55% til en 4 takter grundet km besparelsen og 45% til en runner.
Jeg kan forstå at runneren er en klasse scooter. Og den fly jeg har kig på er åbenbart begyndt at blive produceret i kina...hvor en gilera vist stadig er i italien...betyder den forskel noget for kvaliteten?

Er du sikker på det er hver 2000km? Fortvivlethock:

På min Zip er det hver 5000km, men laver selv service hver 3000-35000km alt efter hvordan det passer.
Mener også min Zip bliver lavet i Kina, man har ikke haft de store problemer med den de sidste 18 måneder (23.000km)

Svar
#27
Giantco sprint (4t) service interval:
Citat:1.000km eller senest 3 mdr. fra købsdato
3.000km eller senest 6 mdr. fra købsdato
6.000km eller senest 12 mdr. fra købsdato
9.000km eller senest 18 mdr. fra købsdato
12.000km eller senest 24 mdr. fra købsdato
(...)

Dvs. den skal til service for hver 3.000km eller hver 6. mdr.
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#28
Xipe Skrev:Er du sikker på det er hver 2000km? Fortvivlethock:

På min Zip er det hver 5000km, men laver selv service hver 3000-35000km alt efter hvordan det passer.
Mener også min Zip bliver lavet i Kina, man har ikke haft de store problemer med den de sidste 18 måneder (23.000km)

Jeg snakkede med en forhandler igår og han sagde hver 2000 km.

jeg troede egentlig det var hver 3000 men det viste sig at være hver 2000.
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar


Forum spring: