Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mistede optræk i regnvejret
#1
Hej

Jeg har fået min Kymco (K12) tilbage fra værkstedet. Bl.a. fik den ny benzinslange. Den forrige
(som de selv havde givet den) var for bred.

Glad og tilfreds kom jeg ud at køre dagen efter, desværre i kraftig regn. Og her gik det galt efter
ca. 10 min. Den mistede træk, som om den ikke fik benzin nok (en overgang skabte den sig, som om tilførslen var uregelmæssig, den kom skiftevis i høje og lave omdrejninger. Tophastighed blev halveret og det var især svært at starte igen fra 0, f.eks efter at have holdt ved lyskrids. På hjemturen, få timer senere, gik det noget bedre, men tophastigheden og optræk var stadig nedsat.
Det har været stadig lidt bedre i går, men ikke noget at råbe hurra for.
Kan det skyldes regnen? Er der sivet lidt vand i tanken måske?
Tog den til værkstedet, men for det første havde de overhovedet ikke tid i denne uge, for det andet tænker jeg, at hvis de har lavet en fejl er de ikke meget for at indrømme det.

Tak på forhånd
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lenny Skrev:Hej

jeg har fået min Kymco (K12) tilbage fra værkstedet. Bl.a. fik den ny benzinslange. Den forrige
(som de selv havde givet den) var for bred.

Glad og tilfreds kom jeg ud at køre dagen efter, desværre i kraftig regn. Og her gik det galt efter
ca. 10 min. Den mistede træk, som om den ikke fik benzin nok (en overgang skabte den sig, som om tilførslen var uregelmæssig, den kom skiftevis i høje og lave omdrejninger. Tophastighed blev halveret og det var især svært at starte igen fra 0, f.eks efter at have holdt ved lyskrids. På hjemturen, få timer senere, gik det noget bedre, men tophastigheden og optræk var stadig nedsat.
Det har været stadig lidt bedre i går, men ikke noget at råbe hurra for.
Kan det skyldes regnen? Er der sivet lidt vand i tanken måske?
Tog den til værkstedet, men for det første havde de overhovedet ikke tid i denne uge, for det andet tænker jeg, at hvis de har lavet en fejl er de ikke meget for at indrømme det.

Tak på forhånd

Gætter på du har fået vand op i statoren, og så driller den på den måde du beskriver. Men det kan selvfølgelig også være dårlig benzintilførsel, vand i tank eller kondensvand i karburator. Der er desværre muligheder nok, vedr. drilleriet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Hej

Tak for dit svar :-)
Hvis det er den første mulighed, kræver det så en reparation, eller vil det gå over af sig selv?

Og hvad hvis det er de andre ting? Er vand ikke meget skadelig for motoren?
Svar
#4
Da den kan køre, omend dårligt, tror jeg ikke det er vand i generatoren, der er årsagen, men simpelthen et vådt luftfilter. Tag filterindsatsen ud, og læg den til tørre (brug evt. en hårtørrer forsigtigt :wink: ). Du skal bare skrue dækslet til filterkassen af, og tage fileret ud.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Lenny Skrev:Hej

tak for dit svar :-)
Hvis det er den første mulighed, kræver det så en reparation, eller vil det gå over af sig selv?

Og hvad hvis det er de andre ting? Er vand ikke meget skadelig for motoren?

Hvis det bare er vand i stator, så går det over når den har stået til tørre natten over. Vand i tank, kræver tømning af den og evt en skyldning med benzin. Jeg har en enkelt gang været udsat for vand i tanken på min gamle Big.

Her pillede jeg tanken af og skyllede den igennem med benzin, og lagde den så til tørre natten over. Kondensvand i karburator kræver adskillelse af den, tømning af bundkarret og så skal den ha' en omgang trykluft og så ellers også tørre (kan klares med en klud), før den tages ibrug.

Kan se at Kragen, nævner luftfilterindsatsen Smil. Den havde jeg glemt :oops: Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Min kære venus, skabte sig osse efter en tur i sommerregnen, sidste år...
Så fik den et sjat karburator-sprit, og glemte alt om at skabe sig..
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#7
Tak for svarene. Jeg har et spørgsmål mere, som jeg håber meget, nogen kan svare på:
er det normalt, at en scooter skaber sig i regnvejret? Forleden dag, på vej hjem i kraftig regn, oplevede jeg akkurat det samme. Det er ikke så rart, at man ikke kan stole på sit dyr. Kan det fikses? Eller er det et tegn på aldring/dårlig kvalitet osv?
Svar
#8
Lenny Skrev:Tak for svarene. Jeg har et spørgsmål mere, som jeg håber meget, nogen kan svare på:
er det normalt, at en scooter skaber sig i regnvejret? Forleden dag, på vej hjem i kraftig regn, oplevede jeg akkurat det samme. Det er ikke så rart, at man ikke kan stole på sit dyr. Kan det fikses? Eller er det et tegn på aldring/dårlig kvalitet osv?

Nej, det er absolut ikke normalt at en scooter "skaber" sig i regnvejr, for så er den ikke stabil nok som scooter... Jeg ved ikke helt 100%, men for mig lyder det som om der kommer vand i karburatoren, på en eller anden måde... Hvis det kun er i regnvejr så vil mit gæt være at den er utæt ved bundkarret eller ved luftfilteret... (skete for min da jeg kørte med powerfilter, der mistede min træfkraften virkelig meget i regnvejr og et par dage efter)..!
Adskil karburatoren og rens den rigtig godt igennem, (Med ganske almindelig lufttryk) og så skal du bare samle den igen, MEN jeg har lært af hvis du lader gummipakningen (ved bundkarret) ligge i frisk 2-taksolie i 5-10 minutter, og derefter sætter den på, uden at tørre den, vil det også hjælpe lidt på det... Smil

Håber det hjælper, men alligevel det er nu god til en scooter at blive renset engang i mellem.... Blink med øjet :P Alt efter hvem du spørger... Smil
Svar


Forum spring: