Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til Gilera Runner DD LC, 1998
#1
Hej

Vi har købt en brugte Gilera Runner DD LC fra 1998, som har stået stille i hver fald 1 år.

Udstødning skiftet, tændrør skiftet, spedometer nav og kabel skiftet. Stempel, stempelringe tjekket efter. Sat begrænsningsskiver i igen...

Problemet er som følger..

Inden vi satte begrænsningsskiverne i igen, så kørte den bare derudaf og startede hver gang osv osv..
Så skulle den gøres lovlig igen og skiverne blev sat i.. de kørte en prøvetur.. fint fint.. så 1 mere og pludselig skød den ud af udstødningen.. helt vildt højt... og så gik den ud og nu kan den ikke starte igen.
Der er gnist og strøm på. Benzin kommer og stempel og cylinder er tjekket efter igen... intet...

Nogen herinde der har en ide om hvad det kan være??? Er virkelig på bar bund!!

Anita
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa....

Først velkommen til :wink: .

Er tændrøret meget vådt, for så skal du/i have den dyset og justeres om.
Normalt når man fjerner begrænsninger så dyser man nemlig op, men jeg er ik klar over hvad den kører med som std størrelse.

At den skyder kunne kan være at den ik når at få alt forbrændt, så der er lidt tilbage i potten...

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Tempo Skrev:Hejsa....

Først velkommen til :wink: .

Er tændrøret meget vådt, for så skal du/i have den dyset og justeres om.
Normalt når man fjerner begrænsninger så dyser man nemlig op, men jeg er ik klar over hvad den kører med som std størrelse.

At den skyder kunne kan være at den ik når at få alt forbrændt, så der er lidt tilbage i potten...

Mvh.
Tempo

Tak for svar Grin

Men kan dyserne godt gøre at den slet ikke vil starte??

Anita
Svar
#4
Hejsa...

Ja hvis hoveddysen er for stor, så drukner og hvis evt. nålen er sat for højt. Da i kørte den eneste prøve tur med skiven i, røg den så meget ud af udstødningen...

I kunne jo prøve at se om den vil køre igen uden skiven i, for kan den det så er jeg næsten 100% sikker på at det ligge i karburator indstillingen..


Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Det var også det min mand troede (han roder med biler).. så forespurgte jeg mændene på mit arbejde og de sagde at det absolut ikke kunne gøre at den ikke ville starte!!

Så jeg takker mange gange for svaret.

Planen er at han i morgen vil samle den uden skiver og se om den vil starte og hvis den vil det så skal vi have fat i nogle andre dyser til den og så kører den bare!!

Anita
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
En anden ting som ville være til stor hjælp, er hvis vi kunne få oplyst den tidligere opsætning.

Det jeg tænker er, var der kun fjernet begrænsninger eller havde den både powerluftfilter og knækpotte osv...

Øhhh en anden "brøler" som andre også har gjort inkl. mig selv, da i tjekkede stempel samlede i den med NYE pakninger. Hvis den er samlet med de gamle, er den ik tæt og derved næsten umulig at få startet..

En måde i kan tjekke om dyse er for stor på er. Pil luftfilteret af den og kan den starte, så sætter i luftfilteret på igen ( mens den er startet ). Hvis den så dør når det kommer på så skal i ned i hovedyse, for så for den for lidt luft i forhold til mængden af benzin..

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Tempo Skrev:En anden ting som ville være til stor hjælp, er hvis vi kunne få oplyst den tidligere opsætning.

Det jeg tænker er, var der kun fjernet begrænsninger eller havde den både powerluftfilter og knækpotte osv...

Øhhh en anden "brøler" som andre også har gjort inkl. mig selv, da i tjekkede stempel samlede i den med NYE pakninger. Hvis den er samlet med de gamle, er den ik tæt og derved næsten umulig at få startet..

En måde i kan tjekke om dyse er for stor på er. Pil luftfilteret af den og kan den starte, så sætter i luftfilteret på igen ( mens den er startet ). Hvis den så dør når det kommer på så skal i ned i hovedyse, for så for den for lidt luft i forhold til mængden af benzin..

Mvh.
Tempo

Tidligere opsætning var standard men skiver pillet ud... standard udstødning, luftfilter osv...

Den er samlet med nye pakninger...

Luftfilter er af og den kan ikke starte..

Vi prøver at pille skiverne ud igen og ser hvad der sker.. men jeg hælder til at det er det der må være galt for det opstod jo efter at vi havde sat skiverne i igen..

Anita
Svar


Forum spring: