Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min runner hakker og skyder..
#1
Tror selv det kunne være noget med tændingen...
Eller måske dysen?

Ting jeg har gjort:
Har skiftet stator og cid/tændspole med reserven..
Prøvet med en anden tændrørshætte..

Symtomer:

Problemet kommer ved længere kørsel +15km

Ligger med de 90. (gps km/t)
Og pludselig begynder den ikke at kunne tage gassen,
nogle gange går den ud til jeg rammer de 50, eller jeg slipper gassen
så vågner den igen. Andre gange ligger den bare skyder og hakker...

Når jeg giver den manuel choker vågner den igen.
Men omkring 80 dør den så igen.. :S

Alt hjælp er velkommen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg har faktisk oplevet det samme på min gamle Runner, det var statoren, men den har du skiftet.

Det er ikke en flækket gummistuds eller noget der laver sjove ting og sager ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
sukedk2001 Skrev:Tror selv det kunne være noget med tændingen...
Eller måske dysen?

Ting jeg har gjort:
Har skiftet stator og cid/tændspole med reserven..
Prøvet med en anden tændrørshætte..

Symtomer:

Problemet kommer ved længere kørsel +15km

Ligger med de 90. (gps km/t)
Og pludselig begynder den ikke at kunne tage gassen,
nogle gange går den ud til jeg rammer de 50, eller jeg slipper gassen
så vågner den igen. Andre gange ligger den bare skyder og hakker...

Når jeg giver den manuel choker vågner den igen.
Men omkring 80 dør den så igen.. :S

Alt hjælp er velkommen.

Kunne godt tyde på et varmeproblem. Tjek om der er vand nok på køleren og evt rifter / flænger i køleslangerne. Kan også være din benzin tilførsel. Kan være dit benzin filter der er ved at være stoppet, så ved længere tids kørsel kan den ikke levere benzin nok. Tror næppe det er dysen. Hvis det var, ville den begynde at brokke sig med det samme motoren var "varm" (1-3mins kørsel).
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#4
Hejsa....

Jeg sidder og tænker lidt på om det er dit tændrør, der svigter når det bliver rigtig godt gennemvarmt. Det er nemlig det eneste jeg kan se, du ik har prøve mht. tænding...

Mvh..
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
Tempo Skrev:Hejsa....

Jeg sidder og tænker lidt på om det er dit tændrør, der svigter når det bliver rigtig godt gennemvarmt. Det er nemlig det eneste jeg kan se, du ik har prøve mht. tænding...

Mvh..
Tempo
Medmindre, den kører for magert ("Når jeg giver den manuel choker vågner den igen"), og vi derfor er ude i et varmeproblem, burde det ikke være selve tændrøret - men et nyt tændrør, skader jo aldrig :wink: . Apropos tændrør, så havde jeg for et par måneder siden, et splinter nyt tændrør, der overhovedet ikke virkede Fortvivlethock: . Heldigvis, havde jeg et gammelt, samme mærke og nummer, der virkede - så fejlfindingen var nem, hurtig og billig.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har pt. kørt 6000km med det samme tændrør (regner med at starte med at skifte det..)
Og den har kørt fint, men er altså nu begyndt at skabe
Ja,kragen Jeg kører magert. dvs. ca. 20nr under det jeg burde men har ikke mod på at indstille den...
Svar
#7
sukedk2001 Skrev:(...)Ja,kragen Jeg kører magert. dvs. ca. 20nr under det jeg burde men har ikke mod på at indstille den...
20# for lille Fortvivlethock: . Modigt eller...?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:20# for lille Fortvivlethock: . Modigt eller...?

Nej, kører sjældent fuld gas. og har simpelhen ikke gidet der dyseri. :S
Så det er std. der fulgte med tror det er en 85`er.. mener johannes er opper lidt over 100.. så den er lidt ved siden af.. Blink med øjet

Venter på en af jer scooternørder, har tid til at hjælpe/afhjælpe mit lille problem med dysen.
Svar
#9
Jeg kører med en 80er i min 19 mm Ital racing 100 omg så ville den drukne jo.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
sukedk2001 Skrev:Nej, kører sjældent fuld gas. og har simpelhen ikke gidet der dyseri. :S
Så det er std. der fulgte med tror det er en 85`er.. mener johannes er opper lidt over 100.. så den er lidt ved siden af.. Blink med øjet

Venter på en af jer scooternørder, har tid til at hjælpe/afhjælpe mit lille problem med dysen.

Jeg var oppe på en #106'er på et tidspunkt, sikker på det ikke er det du har forvekslet med Johannes' ? Som sagt tildligere tror jeg næppe det er din dyse. Hvis den er noget, er den nok for stor. Tror det er et varme problem et eller andet sted.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#11
Johannes Johansen Skrev:Jeg kører med en 80er i min 19 mm Ital racing 100 omg så ville den drukne jo.
Jeg har jo 21mm :S mente også jeg så du havde sådan en engang..
Svar
#12
Johannes Johansen Skrev:Jeg kører med en 80er i min 19 mm Ital racing 100 omg så ville den drukne jo.
Mit gæt er, at du skal 5-7# op. Få fat i Tempo - han har lige mukset med en IR, og har "sjove" oplevelser med IR'er :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: