Søg Garagen Hej Gæst! Register

Meget lav fart ved org. udstødning?
#1
Hej. Jeg har en Suzuki Katana R EU45 fra 2002. Den er vandkølet og har kørt lidt under 20.000km

Opsætningen er at skiven er fjernet, og der sidder en tunudstødning på.
Der er lige kommet ny karburator (org.) så den kører lidt ujævnt når jeg gir bundgas. Det bliver løst med en større dyse.
Topfarten er ca. 60-65 km/t

Jeg har en ny org. udstødning til at ligge som jeg satte på.
Efter monteringen kørte den lidt under 20km/t, og det er da lidt mærkeligt ikk?

Jeg har prøvet at korte det blindrør af der sidder på udstødningen, men det har ikke ændret på farten Ked af det
Der sidder ikke nogen (synlig) begrænsning i forrøret, så jeg ved ikke hvad der kan være galt.

Jeg har uploaded billeder af udstødningen

Link: http://peecee.dk/upload/view/262121

Hvad skal jeg lave om for at få den til at køre stærkere med den originale udstødning?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Blindrør på en original EU-45 Katana udstødning!?? Der er ikke blindrør på de org. katanaer 45ere udstødninger jeg har set. Måske er det en org. udstødning til en 30er Katana du har fået ?

Mht begrænsning i udstødning på en Katana 45er, er der to slags - afhængig om udstødningen er til den 'gamle' model - med 2 små forlygter - eller den nye - med 1 stor forlygte. Din må være den nye.

Begrænsningen i den gamle models udstødning er kun en påsvejset ring i studsen, hvorimod Suzuki blev 'smart' med placeringen af begrænsningen i udstødningen på den nye model - begrænsningen er nu placeret I forrøret - mellem forrør og lyddæmper! - som en indsnævring. Heldigvis passer den gamle models udstødning uden problemer på den nye model. :wink:

Jeg synes dog at den org. udstødning har tendens til at stoppe til med slam, men måske er det bare mig, der ikke bruger den rette 2-t olie!.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#3
Jeg må desværre korrigere mig selv. Der findes faktisk blindrør på den vandkølede Katana AY50WRK1 model. Se et billed af den orginale udstødning her :
[Image: 3625.jpg]
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#4
- I min søgen efter billeder af udstødninger, stødte jeg på dette sted. Hjemmesiden er lige hvad jeg har savnet - ikke så meget pga priserne. Men mere pga de detaljerede billeder fra den originale reservedelsbog. Ikke kun scootereejere af Suzuki Katana kan få glæde af den. Der er omfattende billeder af originale dele til Aprilia, Peugeot, Gilera og flere andre mærker.

http://www.suzukimotorcyclespares.co.uk
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#5
Kan jeg så ikke bruge den udstødning jeg har?

Er det ikke nok, det jeg har kortet blindrøret af?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
duusgaard Skrev:Kan jeg så ikke bruge den udstødning jeg har?

Er det ikke nok, det jeg har kortet blindrøret af?
For mig at se på billedet, er resten af resonansrøret, der sidder på forrøret, ikke lukket helt tæt i toppen. Er det ikke det, virker din afkortning, som en forlængelse, og du vil tabe endnu mere effekt, end du gjorde, før du savede det af :oops: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Resonansrør = blindrør?
Svar
#8
duusgaard Skrev:Resonansrør = blindrør?
Yes, my boys Griner .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Ok. Så vil jeg korte røret helt ned.
Er der nogen steder jeg kan finde ud af om det er den eneste begrænsning der er i udstødningen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
duusgaard Skrev:Ok. Så vil jeg korte røret helt ned.
Er der nogen steder jeg kan finde ud af om det er den eneste begrænsning der er i udstødningen?
Det skal lukkes helt tæt (svejses).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Jeg vil gætte på, at begrænsningen sidder som en indsnævring mellem forrør og lydpotte. I det tilfælde kan du intet gøre - jo, du kan selvfølgelig skære røret over, fjerne insnævring, og svejse sammen igen. Men det er nok lidt ekstremt.

Du må leve med den hastighed - eller købe anden udstødning. På flere sider hvor tuning af Katana beskrives, nævnes det at specielt Gianelli udstødninger skulle være velegnet.

Læs dette - er på engelsk. : [urlhttp://www.tunemyscooter.com/50cc-tuning/suzuki-katana-ay50-race-tuning-guide/[/url]
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#12
Fandt så lige ud af det på den hårde måde. Hele blindrører/resonansrøret er skåret af, og det resulterede i en endnu lavere fart + motorstop efter ca. 1 minut :oops:

Pænt træls Ked af det
Svar


Forum spring: