Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dm 50 der ikke vil starte
#1
hey alle sammen har lige fået lavet min dm 50 efter den har stået stille i 7 år, det var kun koblingen der var i stykker, nå men da jeg havde fået den samlet prøvede jeg at starte den der gik et par forsøg men så hoppede den igang efter at have kørt ca 30 sek dødede den med et baaaah. Siden det har jeg slet ikke kunne få liv i den. Har renset karb tømt tanken for gammel benzin kommet ny på renset benzin filter og tjekket at tændrøret gnister, det skal lige siges at det ikke er skiftet, ved ikke hvad problemet kan være.
håber der er nogle der kan hjælpe.
På forhånd tak Kaspar
Perple who drink light beer don't realy like bear...
They just like to pee a'lot...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvordan ser gnisten ud?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Ja hvordan beskriver man lige en gnist øhh, den er meget tynd og blålig gnist vil jeg sige.
Perple who drink light beer don't realy like bear...
They just like to pee a'lot...
Svar
#4
ved ik om det har noget med batteriet at gøre men det er ikke skiftet eller noget.
Perple who drink light beer don't realy like bear...
They just like to pee a'lot...
Svar
#5
Jeg mener at den skal væe blålig så det er fint nok
men den skal være ens hver gang
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er den også men det er som om der slet ingen kompression er når tændrøret er i, men tager man det ud er der masser. tører man tændrøret af og sætter det i og prøver at starte er det lige før den starter men kun første gang så sker der ikke rigtig mere og tændrøret bliver lidt fugtigt.
Perple who drink light beer don't realy like bear...
They just like to pee a'lot...
Svar
#7
Så er der røget en pakning et eller andet sted henne

Prøv at spænde topstykket efter og studs osv.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
K_Ørum Skrev:Det er den også men det er som om der slet ingen kompression er når tændrøret er i, men tager man det ud er der masser. tører man tændrøret af og sætter det i og prøver at starte er det lige før den starter men kun første gang så sker der ikke rigtig mere og tændrøret bliver lidt fugtigt.


Rens karburator (en gang til Blink med øjet ) og luftfilter, evt justere/skifte platinerne (de kan være slidte) så burde den kunne starte når der er gnist (som skal være blålig Blink med øjet ) Og prøv med et nyt tændrør i,
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 20.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#9
Nu har jeg fået den igang et nyt tændrør gjorde trikket. n
Nu har jeg bare et problemer med så snart jeg møder bare den mindste bakke er den lige ved at dø. og så har den meget svært ved at sætte igang når den kommer i første lige før den skal løbes igang. tror måske den er lidt utæt mellem cylle og top det er som om den skyder. ved ik om det kan være åresagen.

JPS du skriver platiner hvor sidder de syntes ikke jeg kan se noget, på min gamle fs1 sad de sammen med tændspole det gør de ikke herpå dm'eren.
Perple who drink light beer don't realy like bear...
They just like to pee a'lot...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har du prøvet at efter spænde Cylinder/Top som jeg har skrevet tidligere
det er derfor, der ikke er nogen kompression... Når du har tændrøret i
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
prøver jeg lige kan det være derfor den "dør" når den skal op af bakke
Perple who drink light beer don't realy like bear...
They just like to pee a'lot...
Svar


Forum spring: