Søg Garagen Hej Gæst! Register

Trækker dårligt
#1
Hey, min Speedfight 2 har ikke særlig meget optræk.

Med det mener jeg at jeg føler den er for langsom til at accelerere og trækker dårligt

Symptomer:
Jeg kan let holde den tilbage hvor den står selvom jeg gasser helt op

Den sænker farten fra 40 til 28-30 op ad bakke (selv bare meget lidt stigning)

Jeg tror det er min koblingsfjeder er for slap, og gør den ikke strammer nok på kileremmen.

så købte en ny trykfjeder på 30kilo men den gjorde den kørte dårligere end den mindre stærke originale (tror det er omkring 15kilo eller ligne)

Har Dyse 72 i en 12mm Karborator
Har 8Gramsruller sat i vario
og Helt ny Racer kobling med 3blå fjedre + Kilerem

Hvad kan det skyldes? jeg vil også gerne gøre min karburator ren, kan jeg bare skille den ad og lægge i rensebenzin og vente til den tørrer og så er den renset?

Mange tak for svar!!!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Når den falder i hastigheden, falder den så også i omdr. Hvis den ik falder i omdr.
Hvor meget har den kørt, så kan vi hjælpes lidt på vej...

Men hvordan kunne du finde ud af det, for du har jo skrevet at du først for knallert kortet til Sep Fortvivlethock:

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Fik min forsikrings papirer i dag.
Fik mine papirer på hvornår jeg skal starte og timer ovs. til knallertkørekort.

Jeg test kører den på en lukket vej, da jeg joh stadig fumler med den og skal teste den i både sving og bakker. (kører selvfølgelig stadig med hjelm og kører fornuftigt)

den har kørt 9000 på speedometeret, men speedometer kablet var i stykker da vi købte den (dog var den lige blevet lavet) og tror ham som solgte den mindst har kørt 20.000km med den.

Jeg tænker på om det kunne være min kobling som glider under belastning da den kun tager fat på det røde på billedet som kan ses her http://peecee.dk/upload/view/261688/full

Min koblingskål var også MEGET glat sidst jeg havde den af, så kunne godt tænke mig at tage den af og give den med noget vandslip papir 150korn for øget friktion.

men først og fremmest vil jeg prøve at skifte min autochoker da den jeg har siddende i nu opfører sig meget spøjst.

Derfor når jeg kommer hjem fra skole giver jeg en opdatering om mine opdagelser.
Svar
#4
Det er meget normalt på billige (simple) koblinger, at de kun bliver "glasserede" de viste steder. Det er ikke klokken, du skal slibe, men giv belægnimgerne med en grovfil, så "det glasserede" holder op med at være blankt. Det bedtse ville være en ny kobling. Er klokken blevet blåfarvet? I så fald, har den været for varm, og bør også udskiftes. Det kan også tyde på, at du har for kraftige trimfjedre i.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Det er meget normalt på billige (simple) koblinger, at de kun bliver "glasserede" de viste steder. Det er ikke klokken, du skal slibe, men giv belægnimgerne med en grovfil, så "det glasserede" holder op med at være blankt. Det bedtse ville være en ny kobling. Er klokken blevet blåfarvet? I så fald, har den været for varm, og bør også udskiftes. Det kan også tyde på, at du har for kraftige trimfjedre i.

Det er en helt ny Kobling ( Har kørt Max 10km med den ) sådan en fætter = http://www.kgi.dk/product-8716-2092.php

Da den gamle simpel hen var til grin, man skulle tro man havde brugt dem som ishockey puk, den var helt smadret Fortvivlethock:

Som du siger kan det da godt være jeg skulle give den med en fil, så den får en større friktions areal Udråbstegn
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har læst i et af dine tidligere indlæg, at den står og kører ujævnt i tomgang. Når den kører ujævnt i tomgang så skyldes det at den trækker falsk luft et eller andet sted fra, det ville jeg først få bragt iorden og derefter tage trækket.

Du kan tjekket for utætheder på en forholdsvis nem måde, du tager en evt. lygte og ser om der er sorte plamager følgende steder: Indsugningsstudsen - toppakningen - bundpakningen ( der er de gængse steder den kan trække falsk luft..
Det at den trækker falsk luft, kan sagtens godt være med årsag til dit dårlige/mangel på trækkraft.

Det var sådan jeg ville gribe den an...

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Morten-Turi Skrev:Det er en helt ny Kobling ( Har kørt Max 10km med den ) sådan en fætter = http://www.kgi.dk/product-8716-2092.php

Da den gamle simpel hen var til grin, man skulle tro man havde brugt dem som ishockey puk, den var helt smadret Fortvivlethock:

Som du siger kan det da godt være jeg skulle give den med en fil, så den får en større friktions areal Udråbstegn
Den får ikke større areal af, at du filer det glatte væk. Det er simpelthen en for lille del af belægningen, der rammer klokken. er du sikker på, at klokke og kobling passer sammen. Selvom det er en 107mm kobling, findes der to størrelser koblinger til klokken, en på 105mm og en på 107mm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
Tempo Skrev:Jeg har læst i et af dine tidligere indlæg, at den står og kører ujævnt i tomgang. Når den kører ujævnt i tomgang så skyldes det at den trækker falsk luft et eller andet sted fra, det ville jeg først få bragt iorden og derefter tage trækket.

Du kan tjekket for utætheder på en forholdsvis nem måde, du tager en evt. lygte og ser om der er sorte plamager følgende steder: Indsugningsstudsen - toppakningen - bundpakningen ( der er de gængse steder den kan trække falsk luft..
Det at den trækker falsk luft, kan sagtens godt være med årsag til dit dårlige/mangel på trækkraft.

Det var sådan jeg ville gribe den an...

Mvh.
Tempo

Det kan godt passe, fordi min udstødning sidder lidt skævt på og min pakning gjorde den var lufttæt, dog havde vi udstødningen af og brugte den samme pakning = http://www.thansen.dk/product.asp?c=4143...1709675956

Måske skulle jeg investere i en ny så jeg er 100% sikker på det er lufttæt. (prøver lige at puste i udstødningen og se om der kommer noget ud (hvor en pervers det end lyder :oops: ))

Som du selv siger kan jeg da godt lige checke om den suger luft ind et sted. og det er EFTER karburatoren den ikke må suge luft ind ikke sandt?

Tak for svar Udråbstegn
Svar
#9
Morten-Turi Skrev:(...)Som du selv siger kan jeg da godt lige checke om den suger luft ind et sted. og det er EFTER karburatoren den ikke må suge luft ind ikke sandt?

Tak for svar Udråbstegn

Den må hverken suge falsk luft ind før, eller efter karburatoren :wink: . Falsk luft, er som ordet siger, "falsk". Ud over, at lede "med lys og lygte", kan du også, med forsigtighed, bruge en dåse starthjælp. Lad den stå i tomgang, og spray noget starthjælp ned på alle forbindelser, hvor motoren får benzin/luft (bortset fra luftfilteret/indsugningen). Får det, omdrejningerne til at ændre sig i tomgang, har du en utæthed, der suger falsk luft ind. Smider den luft ud, de forkerte steder, må du i gang med at spray med sæbevand, for at finde stedet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis ik du kan finde nogle utætheder ved cylinder/topstykke og indsugningen, så prøv at tjekke den O-ring på din choker.

Hvad meds dit luftfiler element, er det tjekket og rent??. Hvis det er delvis/helt tilstoppet, kan den ik få luft og derved heller ik accelerer.

Er lille råd til dig er, ud fra hvad jeg læser du har gang i, er det stor sandsynlighed for at du er igang med at forskrue dig... Du er både igang med dyse - ruller - kobling og ik mindst en utæthed...

Jeg har selv været ude i det og har lært at tage tingende, så det kommer til passer nogenlunde sammen.
Måden jeg ville gribe det an på er.
1. Find din utæthede...
2. Få den dyset/justeret ordentligt ind...

Hvis den stadig ik trækker ordentligt, så ville jeg først der kigge på rullevægt - kobling og fjedre....

Dette skal IKKE tages som et surt opstød eller jeg er træt af at læse dine indlæg, men ment på en venligt måde udfra egne erfaringer...

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: