Svar: 36
Tråde: 29
Tilmeldt: Oct 2008
På min Piaggio New Zip blinker blinklysene meget hurtigt.
Relæet er ok og det er pærerne også.
Hvad kan man gøre ved det?
Mvh. psoeborg.
Peter Søborg
Svar: 140
Tråde: 11
Tilmeldt: Mar 2010
Hvis alle blinklysene blinker, så er det pærerne der ikke suger nok strøm. Og derfor blinker det for hurtigt. Hvis du vil have dem til at blinke langsommere skal du enten montere pærer med flere watt, eller montere modstande.
Svar: 140
Tråde: 11
Tilmeldt: Mar 2010
Husk at skifte pærer i begge sider, hvis det er det du vælger. Ellers vil den ene side blinke hurtigere end den anden
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Har du evt. udskiftet glødepærene med LED-pærer? Gør man det, skal der et andet blinkrelæ i beregnet til LED (det kan klare både glødepører og LED-pærer).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 21
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2010
Jeg har været ude for at mit blinklys opførte sig lige sådan. Det var pga. et totalt dødt batteri.
Når jeg holdt stille i f.eks. et lyskryds summede det bare. Gav jeg lidt gas, blinkede den meget hurtigt med den smule strøm generatoren kunne gi'.
Svar: 140
Tråde: 11
Tilmeldt: Mar 2010
Det er vel fordi den prøver at blinke med strøm fra generatoren
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar: 21
Tråde: 3
Tilmeldt: May 2010
Ja, det er jo det jeg skriver - Eller prøvede at skrive :roll:
Svar: 140
Tråde: 11
Tilmeldt: Mar 2010
Kragen, hvorfor mener du han bør skifte relæ? Altså LED dioder bruger ganske vidst ikke meget strøm. Men relæet kan vel ikke både passe på LED og glødepære ?
Jeg ville mene at et par modstande kunne gøre arbejdet fint. Og så koster de under 1 kr stykket
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
n1kko Skrev:Kragen, hvorfor mener du han bør skifte relæ? Altså LED dioder bruger ganske vidst ikke meget strøm. Men relæet kan vel ikke både passe på LED og glødepære ?
Jeg ville mene at et par modstande kunne gøre arbejdet fint. Og så koster de under 1 kr stykket Jeg mener ikke, han skal skifte relæ :wink: . Men hvis relæet er beregnet til glødepærer, og man sætter LED-pærer i, vil de blinke som vanvittige, pga. af det mindskede strømforbrug/modstand. Blinkrelæer, der er beregnet til LED-pærer, kan derimod også godt klare glødepærer. Man kan godt beholde relæet, men så skal der indskydes nogle modstande. Til flere LED-blinlys, følger der færdigmonterede mostande med.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 140
Tråde: 11
Tilmeldt: Mar 2010
Nu er det jo slet ikke sikkert han har LED blinklys.
Han har jo ikke svaret på nogle af de indlæg vi har skrevet. :roll:
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar: 36
Tråde: 29
Tilmeldt: Oct 2008
Hej Alle.
Tak for svarene.
Der er sat LED-pærer i, og det er jo nok fejlen.
Vil prøve at skifte dem med gløde-pærer, så er problemet nok løst
Mvh. psoeborg.
Peter Søborg
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
psoeborg Skrev:Hej Alle.
Tak for svarene.
Der er sat LED-pærer i, og det er jo nok fejlen.
Vil prøve at skifte dem med gløde-pærer, så er problemet nok løst
Mvh. psoeborg. "I thought it enough!" . Det er noget, mange har oplevet. Behold dog pærene, og anskaf dig istedet et andet relæ, der kan kan klare LED, eller nogle modstande. LED'erne holder længere, tåler flere rystelser, og bruger mindre strøm. Mange knallerter har i forvejen ikke megen strøm, at gøre godt med, fra ofte svagelige generatorer, der lige, med nød og næppe, kan producere, hvad der skal bruges. Det er desværre ikke unormalt, at knallerter er udstyret med en generator, der producerer under 70W . Med 35 w i forlygten og 20-25 w i stoplygten , er der ikke meget tilbage til batteriet og andet. Når så ensretteren/relæet til lyset, samtidigt er underdimensioneret, er det ikke unormalt, at forlygten "blinker" i takt med blinklyset, eller går ned i styrke, når stoppæren tænder. Ligesom , man kan få en tændspole, der yder det dobbelte ud, end en standard, kan man også få en ensretter til lyset, der yder mere uden, at "trække mere strøm", fra generatoren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
|