Søg Garagen Hej Gæst! Register

kickstarter på PGO G-Max 150/220ccm. eller kun el start?
#1
Hej

Er der kickstarter på PGO G-Max 150/220ccm. eller kun el start.

Jeg har prøvet at finde svar, men får forskellig oplysning når man søger på nettet.

Hvad er det rigtige svar?

Hvilken topboks størrelse anbefaler i til den?

Hvordan rustbeskytter i den?

Køre i på 92/95 benzin?

Håber i har svar, da jeg overvejer at anskaffe mig en 220ccm.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
tempelrider Skrev:Hej

Er der kickstarter på PGO G-Max 150/220ccm. eller kun el start.

Jeg har prøvet at finde svar, men får forskellig oplysning når man søger på nettet.

Hvad er det rigtige svar?

Hvilken topboks størrelse anbefaler i til den?

Hvordan rustbeskytter i den?

Køre i på 92/95 benzin?

Håber i har svar, da jeg overvejer at anskaffe mig en 220ccm.
Der er kickstarter på dem begge, på alle de billeder jeg kan se, når jeg googler dem, som billeder :wink: .

Topboksen skal nok ikke være mindre, end 45l.

Skal stellet rusbeskyttes med klar Tectyl, skal du have skilt den ad.

95 oktan (selvom der godt kan være 95 oktan i 92-standeren).
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Tak for svar

fordi jeg kommer i tvivl er at, en ven har den gamle 200ccm fra 2007 uden kickstarter
så han bruger altid el start.

så håbet på der var kickstarter på den 220ccm jeg gerne vil købe.
Svar
#4
tempelrider Skrev:Tak for svar

fordi jeg kommer i tvivl er at, en ven har den gamle 200ccm fra 2007 uden kickstarter
så han bruger altid el start.

så håbet på der var kickstarter på den 220ccm jeg gerne vil købe.
Det var godtnok sært!! Det havde jeg ikke opdaget før, men du har ret - man kan finde billeder af g-max 200 på google som ikke har kickstarter.
Jeg aner ikke om 220'eren har kickstarter, men jeg har en 150'er og den har i hvert fald kickstarter! At jeg så endnu ikke har brugt den er så en anden snak.. Smil

Edit: Når jeg kigger på billedet på pgo.dk kan jeg godt blive en del i tvivl om hvorvidt 220'eren har kick. Det er da spøjst..

Jeg finder f.eks. det her billede ved google-søgning på pgo g-max 220: Fortvivlethock: [Image: g-max_220_13_engine.jpg]
Svar
#5
Ottosen Skrev:Det var godtnok sært!! Det havde jeg ikke opdaget før, men du har ret - man kan finde billeder af g-max 200 på google som ikke har kickstarter.
Jeg aner ikke om 220'eren har kickstarter, men jeg har en 150'er og den har i hvert fald kickstarter! At jeg så endnu ikke har brugt den er så en anden snak.. Smil

Edit: Når jeg kigger på billedet på pgo.dk kan jeg godt blive en del i tvivl om hvorvidt 220'eren har kick. Det er da spøjst..

Jeg finder f.eks. det her billede ved google-søgning på pgo g-max 220: Fortvivlethock: [Image: g-max_220_13_engine.jpg]

Årsagen er måske, at der er to udgaver, karburator, og EFI-udgaven (indsprøjt) af dem begge, og EFI'erne ikke har kickstarter :?

Her er et billede af 220 EFI
http://www.pgo.se/sv/index.php?option=co...Itemid=112
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Årsagen er måske, at der er to udgaver, karburator, og EFI-udgaven (indsprøjt) af dem begge, og EFI'erne ikke har kickstarter :?

Her er et billede af 220 EFI
http://www.pgo.se/sv/index.php?option=co...Itemid=112
Meget sandsynligt! Den slags bud er du meget bedre til at komme med, end jeg. Grin

Jeg hev lige op i regnslaget på min 150'er (2009) og den ser sådan her ud (Sorry - mobilbillede):
[Image: foto.JPG]
Svar
#7
Har fået svar for forhandler: 220 er uden kickstarter.

Så køber nok 150ccm.

Ps. er der trækkraft nok i den?
Svar
#8
tempelrider Skrev:Har fået svar for forhandler: 220 er uden kickstarter.

Så køber nok 150ccm.

Ps. er der trækkraft nok i den?
Som det fremgår her http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=13614 har jeg ikke det helt store sammenligningsgrundlag. Kan være vi er heldige at total kigger forbi og fortæller om han er glad for sin nye maskine. Grin
Svar
#9
tempelrider Skrev:Har fået svar for forhandler: 220 er uden kickstarter.

Så køber nok 150ccm.

Ps. er der trækkraft nok i den?
Er det to- eller firtakteren du gerne vil have? PGO Evo G-Max 150, eller PGO G-Max 150 EFI? Hvis det er firtakteren, skal du ikke forvente den helt store trækkraft, eller topfart. Jeg vil gætte på, at topfarten ligger lige omkring de 100 km/t, og 5-10 mere for totakteren, som standard, og ca. 20 km/t mere, for 250'erne. Hvad løber din, Ottosen - jeg gætter jo kun, ud fra motoreffekten ?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Er det to- eller firtakteren du gerne vil have? PGO Evo G-Max 150, eller PGO G-Max 150 EFI? Hvis det er firtakteren, skal du ikke forvente den helt store trækkraft, eller topfart. Jeg vil gætte på, at topfarten ligger lige omkring de 100 km/t, og 5-10 mere for totakteren, som standard, og ca. 20 km/t mere, for 250'erne. Hvad løber din, Ottosen - jeg gætter jo kun, ud fra motoreffekten ?
Kan man overhovedet få 150'eren som totakter?

Min er en firtakter og hvad den ellers nærmere indeholder må jeg flovt erkende at jeg ikke ved. :oops: *går hen i krogen og skammer mig* Griner

Jeg har ikke fået den målt helt præcist, for jeg var lidt en kylling den dag med gps'en i lommen, for der vælter jævnligt dyr udover vejen der hvor jeg kørte og da det var møgvarmt var jeg afsted i shorts og hættetrøje eller noget i den stil. Den dag fik jeg gps'en op på 93 ved kortvarigt at dreje håndtaget helt om. Så 90-100 stykker på gps må være det tætteste jeg kommer på et svar (100 skulle nu nok kunne lade sig gøre, vil jeg tro). Grin

Edit:
Kiggede lige i MC-revyen og der er tophastigheden opgivet til 105 km/t. 11 HK.
MOTOR: 1-cylindret luftkølet 4-taktsmotor med 1 overliggende knastaksel. 2 ventiler pr. cyl. Boring 57,0 mm. Slaglængde: 57,8 mm. Slagvolumen: 148 cm^3. Kompression: 9,4:1. Maks effekt: 11 HK (8kW) ved 7250 o/m. Maks moment: 11Nm ved 6000 o/m. 1 stk. 26 mm Mikuni BS 26 karburator.

Edit2: Jeg kan kun se 2 valgmuligheder på pgo.dk og det er om man skal have en 150 eller en 220. Jeg går ud fra at 150'eren man får nu er ligesom min.
Svar
#11
Det er 4-taktsmotor jeg er ude efter.
Svar
#12
Ottosen Skrev:8...)Kiggede lige i MC-revyen og der er tophastigheden opgivet til 105 km/t. 11 HK (...)
Rart, at se, at den "overholder" fysikkens love, med 11 hk, og godt 100 på toppen Grin
PS! "i shorts og hættetrøje " Fortvivlethock: . Helt sikkert, et smukt syn, meeeen, du burde vide bedre :nono: . Tag din hat på, og sæt dig hen i krogen, og skam dig :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: