Søg Garagen Hej Gæst! Register

Solana fra JM star
#1
Hej!
Er der nogen der har erfaringer med en solana scooter. Min vil bare ikke starte mere, men jeg har ingen idé om hvorfor.
Mvh Pipsem
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
For at få en eksplosion skal du bruge luft, benzin og gnist.

Tjek om tændrøret gnister:
Skru tændrøret ud af cylinderen, sæt det i tændrørshætten og placer det på stellet så tændrøret har stelforbindelse. Træd på kickstarteren eller prøv at elstarte. Du skulle gerne kunne se en klar blå gnist. Husk at holde nallerne væk fra tændrøret når du træder. Det kan godt gøre avs!

Tjek om cylinderen får benzin:
Når du nu har tændrøret af, og du enten træder på kickstarteren eller tager elstarten, skulle du kunne se og mærke at der kommer en blanding af luft og benzin ud af tændrørshullet.

Det kan også ske at scooteren er druknet, prøv at tage luftfilter af og giv fuld gas, når du prøver at starte. Når den er startet skal du holde gassen inde lidt, så den ikke går ud.
Det kan godt tage lidt tid før den starter, hav tålmodighed!

Håber det løser problemet Smil
Svar
#3
Tak for svaret!
Der kommer kun en meget lille gnist på tændrøret ( nyt), og kun når elektroderne er klemt temmelig langt sammen. det er som om der mangler noget strøm. jeg bøvler videre.
Mvh Pipsem
Svar
#4
pipsem Skrev:Tak for svaret!
Der kommer kun en meget lille gnist på tændrøret ( nyt), og kun når elektroderne er klemt temmelig langt sammen. det er som om der mangler noget strøm. jeg bøvler videre.
Husk, de store bogstaver, ved sætningsbegyndelse.

Det kunne tyde på, at din tændspole ikke yder nok. Har du prøvet, om der kommer ordentlig gnist, hvis du skruer tændrørshætten af kablet, skærer en lille cm af det, og holder kablet mod stel (brug en isoleret tang :wink: )?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Nix, det har jeg ikke, men det vil jeg fluks prøve. Tændspolen, er det den den sidder bag ved svinghjulet?
Mvh Pipsem
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
pipsem Skrev:Nix, det har jeg ikke, men det vil jeg fluks prøve. Tændspolen, er det den den sidder bag ved svinghjulet?
Den kan sidde flere steder, afhængig af knallertmodel - nogle, er endda bygget sammen med CDI'en. Men følg tændrørskablet baglæns fra tændrørshætten, så ender den i tændspolen :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Det er statoren der sidder bag ved svinghjulet. Smil
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar
#8
Så har jeg fået renset karburatoren, og skruet tændrørshætten ordentlig fast, der var nemlig masser af gnist fra ledningen uden hætte. Og-jo, den startede. Nu mangler jeg bare at få den justeret på en eller anden måde, for den vil ikke rigtig tage gassen. Den går meget ujævnt hvis jeg giver den gas, og tændrøret bliver helt sodet til. Tak for svarene.
Mvh Pipsem
Svar
#9
Hvis tændrøret bliver sodet, er det et tegn på for stor dyse Smil.
Piaggio NRG Power DT - årgang 2004 - 7700 km
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
n1kko Skrev:Hvis tændrøret bliver sodet, er det et tegn på for stor dyse Smil.
Og/eller tilmøget luftfilter - eller for megen olie :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Hej og tak for alle de gode svar Grin Nu " spinder " den igen. Det var tændspolen der var stået af, meget hurtigt synes jeg, den har kun kørt 1700 km. Ond Har desværre købt den på nettet, så det er så som så med garanti.
Mvh Pipsem
Svar


Forum spring: