Søg Garagen Hej Gæst! Register

Benzinhane på sprint
#1
Vi har rodet lidt med slangerne på min sprint, Øhhh hvilken en er til benzin og hvilken til vaccum på benzinhanen ?
Har stadig store problemer med at den dør efter ca 15 sek, har købt ny benzinhane fordi den vist ikke virkede optimalt, den gamle var boret ud så den gav benzin uden vaccum, og vaccumslangen var der sat prop i,,, mener det måske er derfor den ikke køre rigtig efter ca 15 sek. vil prøve at stille ventiler, ved ikke om det er gjordt overhovdet, den har kørt knap 2000 km.
Ved i hvad der ellers kan være skyld i at den dør hver gang den startes ?

Mvh
S-Å
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej.

Vacuum slangen eller ej. Det gør ikke den dør efter 15 sek. Der er noget andet galt, formentligt automatchokeren, den slå nemlig automatisk fra efter en 15-30 sek.

Følg ledningen fra karburatoren og pil chokeren fra.

Hvis knallerten ryger mørk røg ud af udstødningen så får den for meget benzin, hvilke så godt kunne antyde chokeren.

Hvis den ryger hvidt ud af udstøningen så er der vand i benzinen, hvilket er set mange gange før. Det gør nemlig at den lige kan starte men går ud kort tid efter, uden at kunne tage gas. Og så ryger den meget hvidt.


Men hvis du er sten sikker på der er tænding, også når den dør efter den 15 sek. Så er det et benzin problem.



På vacuum pumpen er der 2 studser. Den nedereste er til vacuum slangen , som skal sidde på indsugnings studsen. Studsen på siden af pumpen er benzin afgangen, den skal til benzin studsen på karburatoren. Når du har monteret det hele, så hiv benzin slangen af karburatoren, og pil vacuum slange af indsugnings studsen, sug i vacuumslangen og så skal det vælte ud med benzin af benzin slangen.


Mange gange så er man nød til at bore vacum ventilen ud, for at få nok benzin til karburatoren " altså når man tuner" jeg har selv afmonteret ventilen fuldstændig og har sat en slange direkte på tankens gevind og så ellers en 10mm benzin slange hele vejen ned til karburatoren for at svømmerhuset ikke løbet tør når jeg fræser afsted på min 85cc.. " min motor skal have mere benzin ved høj fart, end hva vacum ventilen er i stand til at levere "





Men at den tikker og brager i ventilerne, gør ikke at den går istå efter kort tid.. Du kan stille ventilerne meget meget forkert, og den kan stadivæk køre uden problem, " dog lydder det forfærdeligt "
Adskillige bt-49qt xx , texas xt-4 chopper, med alverdens forskellige CCM og sammenbygning & Nu med vandkølet 2 takts Suzuki Zillion den absolute bedste scooter jeg har haft til D.D.
Svar


Forum spring: